6 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Coca-Cola Türkiye’den ‘formül’ açıklaması

Marketing Türkiye
11 Mart 2012
2 dk okuma

 

Coca-Cola Türkiye, Coca-Cola’nın formülünde herhangi bir değişikliğin kesinlikle söz konusu olmadığını vurgulayarak, California Eyaleti’ne özel olarak sadece tedarikçilerinden karamelin üretim sürecine ilişkin bir değişikliğe gidilmesinin istendiğini bildirdi. Coca-Cola Türkiye, yaptığı yazılı açıklamada medyada yer alan yurt dışı kaynaklı “ABD’nin California Eyaleti’nde Coca-Cola’nın formülünün değiştirildiği” yönündeki iddiaları içeren haberlere açıklık getirdi. ABD’nin California Eyaleti’nde, karamel içeren ürünlerin muhteviyatındaki 4-MEI maddesinin oranının Kamu Yararına Bilim Merkezi (CSPI) tarafından hiçbir bilimsel veriye dayandırılmadan azaltılmasının talep edildiğine dikkat çekilen açıklamada, Coca-Cola şirketinin California Eyaleti’nde resmi otoritenin talebini karşıladığı, ancak iddiaları kabul etmediği bildirildi. Açıklamada, konuyla ilgili hukuki sürecin başlatıldığı belirtildi.

 

MEI’nin, fırınlama, ısıtma gibi pişirme işlemleri sürecinde gıdalarda doğal olarak eser miktarlarda oluşabilen bir madde olduğuna dikkat çeken Coca Cola, “Bu madde fırınlanmış yiyecekler, kahve, ekmek, soya sosu, bazı biralar ve karamel gibi pek çok gıdada eser miktarlarda bulunur. Karamel, US Food and Drug Association (USFDA), The European Food Safety Authority (EFSA), The Food Standards Australia New Zealand (FSANZ), The WHO/FAO Joint Expert Committee on Food Additives (JECFA), Health Canada ve A National Toxicology Program (NTP)’ın bulunduğu dünyadaki pek çok resmi otorite tarafından güvenli olarak kabul edilen bir gıda renklendiricisidir ve uzun yıllardır yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Avrupa Gıda Güvenliği Kurumu (EFSA), 4-MEI maddesinin insan sağlığına herhangi bir zarar verdiğini veya kanserojen olduğunu kabul etmemekte ve karamel ile ilgili herhangi bir kısıtlama getirmemektedir” ifadelerini kullandı. Bu kapsamda, Coca-Cola’nın formülünde herhangi bir değişikliğin kesinlikle söz konusu olmadığını belirten şirket, California Eyaleti’ne özel olarak sadece tedarikçilerden karamelin üretim sürecine ilişkin bir değişikliğe gitmelerinin istendiğini bildirdi. Coca-Cola olarak Türkiye’de ürettikleri ürünlerin Tarım ve Köyişleri Bakanlığı tarafından onaylanacağını dile getiren şirket, “Ürünlerimizin uluslararası kalite standartlarında olması ve tüketicilerimizin bize karşı güvenini sağlamak ve korumak en önemli önceliğimizdir” dedi.

 

1 Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
2 Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
Haribo Hollanda’daki ürünlerini geri çağırdı: Şekerlemelerde marihuana tespit edildi!
3 İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (24-30 Mayıs)
4 ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi...
ChatGPT’ye dava açan New York Times içeriğini Amazon’a verdi…
5 Meta, Instagram’da gelişmiş korumalara sahip Genç Hesapları Türkiye'de kullanıma sundu
Meta, Instagram’da gelişmiş korumalara sahip Genç Hesapları Türkiye’de kullanıma sundu
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (30 Mayıs-5 Haziran)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (30 Mayıs-5 Haziran)
LEGO’dan yaratıcı isyan: “She Built That”
LEGO’dan yaratıcı isyan: “She Built That”
Tarım Bakanlığı, Turuncu Etiketli Cİ ürünler için harekete geçti
Tarım Bakanlığı, Turuncu Etiketli Cİ ürünler için harekete geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Haberler
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Haberler
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
Haberler
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Haberler
AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Marketing Türkiye
20 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.