6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Coca-Cola’yı hackleyen Stormous fidye istiyor | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Coca-Cola’yı hackleyen Stormous fidye istiyor | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
27 Nisan 2022
4 dk okuma

Coca-Cola’yı hackleyen Stormous fidye istiyor

Coca-Cola’yı hackleyen Stormous fidye istiyor | Son 24 saatin gündemi

Fidye yazılımı saldırılarında nispeten yeni olan Stormous çetesi, ilk olarak Epic Games’e yaptığı saldırıyla ön plana çıkmıştı. Epic Games’ten 200 GB veri çaldığını açıklamasının ardından dikkat çeken Stormous, şimdi de gözünü Coca-Cola’ya dikmiş durumda.

Rusya ile bağlantılı olduğu bilinen fidye yazılımı çetesi, Coca-Cola’yı hackledi. Stormous fidye yazılımının arkasındaki hackerlar, şirketten 161 GB veri çaldığını iddia etti. Bu iddianın arkasındansa Coca-Cola cephesi, ağ saldırısını araştırdığını doğruladı ve Coca-Cola İletişim Küresel Başkan Yardımcısı Scott Leith, hukuk kuvvetleriyle koordineli çalıştıklarını belirtti.

Stromous’un sitesinde yer alan açıklamada, “Coca-Cola’nın sunucularından bazılarını hackledik ve büyük miktarda veriyi onların bilgisinin dışında çaldık. 161 GB’lık veriyi başka birine veya kuruma satmak istiyoruz” denildi. Henüz doğrulanmayan bu verilerin arasında; Coca-Cola ve üretim ortaklarının finansal dosyaları, parolaları, ticari hesapları, e-posta adreslerini ve diğer verileri yer aldığı belirtildi.

Coca-Cola’ya ait olan verileri 64 bin dolara veya 1,6 Bitcoin’e satacağını söyleyen grup, “istenilen veri miktarına bağlı olarak” en yakın teklife de açık olduğunu aktardı. Ayrıca 2.2 milyon dolarlık fidye karşılığında Coca-Cola ile anlaşabileceğini ifade etti.

Google ve Microsoft ikinci çeyrekte ne kadar kâr elde ettiklerini açıkladı

Coca-Cola’yı hackleyen Stormous fidye istiyor | Son 24 saatin gündemi

2022 yılının ilk yarısını geride bırakmaya az bir zaman kalmışken şirketler de ikinci çeyrek raporlarını yayınlamaya başladı. Google’ın çatı şirketi Alphabet ve Microsoft da Ocak–Mart dönemine ilişkin mali tablosunu yayınlamış olan şirketler arasında. İki teknoloji devinden Microsoft gelirinin yanı sıra kârını da artırmış görünüyor. Buna karşın Alphabet’in kârında düşüş var. Microsoft, yüzde 18 artışla gelirini 41,7 milyar dolardan 49,4 milyar dolara ulaştırdı. Şirketin net kârı da bir önceki yıla göre yüzde 8 artarak 16,7 milyar dolara ulaştı.

Alphabet’in raporunda ise, Ocak–Mart dönemi içinde toplam 68 milyar dolar gelir elde edildiği (bir önceki yılın aynı döneminde 55,3 milyar dolar), net kârın ise yüzde 8 azalarak 16,4 milyar dolara gerilediği görülüyor.

Bu sonuç çok da şaşırtıcı sayılmaz. Nitekim karantina döneminde video izleme oranlarının ve haliyle reklam taleplerinin artması Alphabet’e büyük avantaj sağlamıştı. Şimdi ise kısıtlamaların kalkmasıyla Google’ın iki ana reklamcılık hizmetine olan talepte azalma başladı.

Twitter satışıyla servetine servet katan Jack Dorsey’den açıklama: “Bu doğru yol…”

Coca-Cola’yı hackleyen Stormous fidye istiyor | Son 24 saatin gündemi

Elon Musk geçtiğimiz hafta Twitter’ı satın alma hedefine ulaştı. Peki bu durum Twitter’ın kurucularından Jack Dorsey’e nasıl yansıdı?

Tüm hissedarların gelirini önemli ölçüde etkileyen bu satın alma kısa süre önce Twitter’ın CEO’luk görevini bırakan Jack Dorsey, 18 milyon civarı hisseyle beraber 44 milyar dolarlık satıştan 974 milyon dolarlık bir gelir elde edecek. Yani hemen hemen 1 milyar dolarlık bir kazancı olacak.

Bu satın alımla ilgili Dorsey memnuniyetini Dorsey şu sözlerle ifade etti; “Elon’un güvenilir ve geniş kapsamlı bir platform oluşturma isteği doğru. Bu doğru yol… Buna tüm kalbimle inanıyorum.”

Perakende sektörünün dijitalleşme trendleri açıklandı

KPMG, perakende sektöründe dijitalleşme trendlerini açıkladı

“KPMG Perspektifinden Perakende Sektöründe Dijitalleşme Trendleri ve Dijitalleşme Işığında Yatırımlar” raporuna göre sektörde yapay zekâ, IoT, AR/VR, robotik, analitik ve metaverse teknolojilerin yanı sıra tıkla-al ve fabrikadan tüketiciye uygulamaları gibi yeni trendler ivme kazanıyor. Türkiye’de e-ticaret pazarının, 2025 yılı sonunda 638 milyar TL değere ulaşmasının beklendiği kaydedilen raporda, alışveriş deneyiminin iyileştirilmesinde bulut ilk sırada yer alırken, metaverse uygulamalarında showroom’lar da öne çıkıyor.

Perakende sektöründe fiziksel ve dijital iş modelleri arasında dinamik bir gelişim söz konusu ve bu gelişime paralel olarak mağazalar yeni teknolojilerle donatılarak dijital dünya ve teknolojileriyle uyumlu hale geliyor. KPMG’nin 2021 Küresel CEO Araştırması’na katılan perakende ve tüketici ürünleri liderlerinin yüzde 74’ü, yeni teknolojilere ve inovatif süreçlere yönelik yatırımlarını artırmayı hedefliyor. Katılımcıların yüzde 79’u, teknolojik dönüşümü bir tehditten ziyade fırsat olarak algılıyor.

Markalar için yeni bir evren: Brandverse Awards

Coca-Cola’yı hackleyen Stormous fidye istiyor | Son 24 saatin gündemi

“Social Media Awards Turkey, 6’ncı yılında büyük bir yeniliğe adım atarak dijitaldeki en başarılı marka ve projeleri artık Brandverse Awards’un 360 derece kapsamlı evreninde ödüllendiriyor!

Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya ödülleri Social Media Awards Turkey bu yıl büyük bir dönüşüm geçirerek yeni dönemde “Brandverse Awards” çatısı altında katılımcılara merhaba diyor.

Brandverse Awards, reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanında üretilen tüm işleri “bütünleşik pazarlama” anlayışıyla değerlendiren geniş kapsamlı bir yarışma olma özelliği taşıyor. Başvuru dönemi 18 Mart Cuma günü başlayan yarışmanın kazananları ödüllerine görkemli bir törenle kavuşacaklar. Yarışmaya katılım, 22 Nisan Cuma saat 23.59’da son bulacak.

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1Jorge Jesus
2Recep Tayyip Erdoğan
3Devlete
4#salı
5AND OLSUN
6Müslümanlıktan
7Cumhurbaşkanını
8Ramazan Bayramı
927 Nisan Çarşamba
10Portekiz

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1Kadir Gecesi 2022
2Şampiyonlar Ligi
3Real Madrid
4Kadir Gecesi ne zaman
5KADİR GECESİ NE zaman
6MASKE KALKTI MI
7A Haber canlı
8Serkan Reçber
9Bilim Kurulu toplantısı
10Maske kalktı mı

Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)

1İYİ GECELER – Fade Ajan Tanıtımı // VALORANT
2Brawl Stars: Brawl Talk – 2 Brawlers, Bot Drop Game Mode, Sprays, and MORE!
3VİDEOMU YAYINDAN KALDIRDILAR DAHA İYİSİNİ YAPTIM!
4SURVIVOR 88. BÖLÜM FRAGMANI @Survivor Türkiye
5Rap dünyasını yıkan ölüm! Beta lakabıyla tanınan Berk Bayındır hayatını kaybetti – 25 Nisan 2022
6‘Beta’ Berk Bayındır 8. kattan düşerek hayatını kaybetti
7Bartofso X Murda X UZI – RS (prod. Mystery)
8Fade Ajan Tanıtımı // VALORANT
9SEDA SAYAN VE ÇAĞLAR ÖKTEN EVLENDİ! | Müge ve Gülşen’le 2. Sayfa 160. Bölüm
10Bayern Münih Şampiyon! | Bundesliga 31. Hafta Özet | Bayern Münih 3-1 Borussia Dortmund
featured
1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
Haberler
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Türk CEO'ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Haberler
Türk CEO’ların risk algısı, küresel meslektaşlarına kıyasla daha yüksek
Marketing Türkiye
16 Mayıs 2025
Reklam Standartları Kurumu'ndan Twix'in reklamına yasak!
Haberler
Reklam Standartları Kurumu’ndan Twix’in reklamına yasak!
Sena Tufan
4 hafta önce
Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı...
Haberler
Epica Awards bu yılın Jüri Başkanını açıkladı…
Sena Tufan
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.