10 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklam sektörü ekonomiye paralel olarak büyümeli
Haberler

Reklam sektörü ekonomiye paralel olarak büyümeli

Marketing Türkiye
12 Ocak 2020
2 dk okuma

Ülkemizde medya yatırımlarının gayrı safi milli hasıla içindeki oranı binde 0.22 seviyelerinde. Bu oran en büyük 42 pazar içerisinde yer alan en düşük rakam. Ülkemizin medya yatırımlarının 3.5 katlık büyüme potansiyeli olmasına rağmen bu potansiyeli yeterince kullanamıyoruz. Ekonomimiz her yıl büyüyor. Reklam sektörünün de ekonomiye paralel olarak büyümesi gerekiyor.

Reklam sektörü ekonomiye paralel olarak büyümeli
Volkan İkiler
Reklamcılar Derneği Başkanı

Reklamcılar Derneği olarak kuruluşumuzdan bu yana Türkiye’de reklamcılık mesleğinin, reklam ajanslarının ve tüm reklam ekosisteminin gelişerek, güçlenerek devamını sağlamayı amaçlıyoruz. Ekonominin ve toplumun değişen, gelişen ihtiyaçlarını pazarlama iletişiminde karşılayabilmek ortak bağıyla birleşen saygın üyelerimizle, hiçbir kâr amacı taşımadan sektörümüze değer katma hedefiyle çalışıyoruz. Yaratıcılık gönül ve inanç işi. Yaratıcılığı artırma, toplumun tüm kesimlerini kapsayan fikirleri ortaya çıkarma hedefiyle sektörümüzün tüm birimleriyle güç birliği yapıyoruz. 2019’da da yarattığımız bu güç birliği sayesinde sektörümüzde katma değer yaratacak çalışmalara imza attık.

Sektör büyüklüğünün sağlıklı bir şekilde raporlanması, sektörün gelişimi açısından büyük önem taşıyor. İletişim dünyasındaki değişim ve gelişimin ortaya konması ve reklam yatırımlarının verimli bir şekilde yönlendirilmesi bakımından ölçümleme, en kritik noktalardan biri. Biz de bu gerçeklerden yola çıkarak Türkiye pazarlama iletişimi dünyası için çok önemli bir adım attık. Tüm sektör derneklerinin el ele verdiği ve sektörün gelişimi adına derneklerin birbiriyle yakından çalıştığı yeni bir döneme girdik. Her yıl merakla beklenen ve tüm sektör derneklerimizin yıllardır kendi mecraları özelinde kendi metodolojileriyle yayınladıkları Türkiye Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu için sektör dernekleri olarak güçlerimizi birleştirdik. Büyümeler kadar daralmanın görüldüğü yıllarda da aynı açıklık ve kararlılıkla veri paylaşmayı sürdürüyoruz.

İlk altı ayda sektör küçüldü

2019 yılı itibarıyla, medya yatırımları raporumuzu RD, RVD, IAB TR, ARVAK, URYAD, MMA olmak üzere tüm sektör derneklerinin verilerini bir araya getiren yeni bir metodolojiyle hazırlamaya başladık. Türkiye Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’nu hazırlarken doğru ve verimli ölçümleme ve raporlama için çalıştık. 2019’un ilk yarısı, piyasa koşullarına bağlı olarak reklam yatırımlarında temkinli geçen bir dönem oldu. Ayrıca tüketici güven endeksindeki düşüş, gerçekleştirilen iki seçim ile kurdaki çalkantılar da yatırımlarda düşüşe neden oldu. Deloitte iş birliğiyle hazırladığımız rapor, toplam medya yatırımlarının yılın ilk yarısında 2018 yılının aynı dönemine göre yüzde 3,8 düşerek 4,3 milyar TL olarak gerçekleştiğini ortaya koydu. İlk 6 aylık verilere göre medya yatırımlarında en büyük pay yine televizyonun oldu. Yüzde 48,1 pay ile birinci olan televizyonu yüzde 31.0 ile dijital mecralar izledi. Öte yandan tüketici davranışlarına paralel olarak sosyal medyanın ve internetin etkin olarak kullanımıyla ilk altı ayda dijitalde yüzde 10,8 artış kaydedildi.

Ülkemizde medya yatırımlarının gayrı safi milli hasıla içindeki oranı binde 0.22 seviyelerinde. Bu oran en büyük 42 pazar içerisinde yer alan en düşük rakam. Ülkemizin medya yatırımlarının 3.5 katlık büyüme potansiyeli olmasına rağmen bu potansiyeli yeterince kullanamıyoruz. Ekonomimiz her yıl büyüyor. Reklam sektörünün de ekonomiye paralel olarak büyümesi gerekiyor. Reklamcılar Derneği olarak bu konuda farkındalık yaratmaya çalışıyoruz. Ekonomimizin paralelinde reklam yatırımlarının da daha iyi olduğu ve sağlıklı büyüdüğü bir platform yaratmayı hedefliyoruz. Yatırımların büyümesiyle sektörün büyüyeceğine inanıyoruz. Kurumsallaşmak, Türkiye pazarlama sektörü olarak birbirimize sonsuz desteğimizi ve iş birliğimizi göstermek en büyük gayelerimizden. Sektörümüzdeki kapsayıcılığı daha da artıran yeni yapımızla 2020’den umutluyuz.

büyüme Ekonomi reklam Reklamcılar Derneği sektör Volkan İkiler
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
3 Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
4 İş dünyasında haftanın atamaları (27 Eylül - 3 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Eylül – 3 Ekim)
5 İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Güncel Haberler
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'de "tırışkadan işler" gerçeği: Her 5 çalışandan 2'si işini "gereksiz" görüyor!
Haberler
Türkiye’de “tırışkadan işler” gerçeği: Her 5 çalışandan 2’si işini “gereksiz” görüyor!
Marketing Türkiye
20 Ağustos 2025
Vogue Amerika'da Anna Wintour'un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Haberler
Vogue Amerika’da Anna Wintour’un yerine gelen isim Chloe Malle oldu
Sena Tufan
3 Eylül 2025
ON Dijital Bankacılık’tan Visa ile yurt dışına hızlı ve ücretsiz para transferi dönemi başladı
Haberler
ON Dijital Bankacılık’tan Visa ile yurt dışına hızlı ve ücretsiz para transferi dönemi başladı
Advertorial
27 Ağustos 2025
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato'yu aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato’yu aynı sahnede buluşturdu
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.