Pepsi’nin yeni retro kampanyası pop kültürü efsanelerini bir araya getiriyor

Pepsi, satışlarını artırmak için yeni bir retro pazarlama stratejisine başvurdu. “Pepsi Generations” kampanyasının devamı olan ürün giydirmelerle Michael Jackson, Ray Charles ve Britney Spears gibi pop ikonlarına yer veriliyor.

Kola satışları tüm dünyada kayda değer bir şekilde düşerken Pepsi yeni bir kampanya ile bu durumu tersine çevirmeye niyetli. Yeni sezonda Michael Jackson, Ray Charles ve Britney Spears’ın resimlerinin yer aldığı Pepsi kutuları tanıtıldı.

Kutular, Pepsi’nin bu yıl başında Super Bowl reklamıyla başlattığı retro “Pepsi Generations” kampanyasının bir parçası. Pepsi’nin retro çıkışı Ray Charles’ın “You got the right one baby” dediği 90’lara ait bir şarkıyı içeren reklam filmiyle süslenmişti.

Ancak Pepsi’nin bir zamanların efsanelerinin bugünün genç tüketicilerini ne kadar çekeceği sorusuna yanıt bulması gerekiyor.

Z kuşağı üzerine Golden Gate University’de çalışmalarını sürdüren tüketici psikololojisi profesörü Kit Yarrow, “İşe ilk baktığımda ‘Muhtemelen bunlar daha yaşlı tüketiciler için olmalı zira bugünlerde çocuklar çok daha az kola içiyor’ diye düşündüm” dedi.

“Öte yandan gençlerin retro tarzında işleri sevdiği de bir gerçek. Michael Jackson ve Ray Charles günümüzün ikonları. Bu durum Pepsi’ye de onlar gibi ikonik bir hava katabilir” diyen Yarrow, “Pepsi’nin parlak geçmişine bir atıf söz konusu, markayı pop efsaneleriyle bir arada tutan çağrışım yaratmak istenmiş. Ancak yeterli olacağını sanmıyorum” ifadelerini kullandı.

Kaynak: Brandchannel

İLGİLİ HABERLER