Netflix pazarlama bütçesini 2 milyar dolara çıkarmayı planlıyor

PAYLAŞ

Reklam ajanslarına bağlı kalmadan kendi başlarına pazarlama yapan az sayıda şanslı marka mevcut; ancak Netflix bir istisna. 2018 yılında pazarlama bütçesini 1,3 milyar dolar ila 2 milyar dolar arasına yükseltmeyi planlayan video devinin programatik satın almayı in-house gerçekleştirdiği konuşuluyor.

Digitay’in haberine göre Netflix yöneticileri şu ana dek pazarlama stratejileri hakkında yorum yapmaktan kaçınıyor ancak analistler ve ajans yöneticileri Netflix’in pazarlama bütçesinde yapılan artışın içerik stratejileriyle bağlantılı olduğuna inanıyor. Netflix’in reklam bütçesinin büyük kısmının dijital, özellikle de programatik alanlara harcanmasını bekleyen analistler ayrıca fiziksel pazarlamanın da bu sene önem vereceğini düşünüyor.

Pivotal Research Group’un kıdemli araştırma analisti Brian Wieser, “Netflix bir performans pazarlamacısıdır. Veri, Netflix’in pazarlamayı daha az öznel hale getirdiği her şeydir”diyor ve ekliyor; “Netflix’in artan pazarlama bütçesini çoğunlukla dijital medyaya harcayacağını düşünüyorum. Ancak unutmayın ki, büyümesinin büyük kısmı global kaynaklı, bu nedenle pazara göre farklı medya satın alma seçenekleri olacağına eminim.”

Programatik ise Netflix’in daha fazla harcama yapması muhtemel bir alan. Netflix, geçtiğimiz Nisan ayında ortaklara gönderilen bir yazıda, “Kişiselleştirilmiş pazarlama ve doğru reklamı doğru kişiye gösterme”yi geliştirmek amacıyla, programatiğe yatırım yapmaya devam edeceğini belirtti. İsmi açıklanmayan bir reklam borsası, Netflix’in son üç yıldır borsada ilk 10 marka harcayıcı arasında yer aldığını ve video servisin bu konumu satın alma modellerine dayalı olarak koruyacağını söyledi. Digiday’in kaynağına göre, Netflix öncelikle programatik medya satın alımı için Google DoubleClick Bid Manager’ı kullanıyor.

Index Exchange’in İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Will Doherty’ye göre programatik satınalma ücretlerinin gittikçe artıyor ve teknik açıdan yeterli olması nedeniyle Netflix bu durumu in-house kurtarmaya çalışıyor.

Doherty, “Netflix’in içerik kütüphanesini koruması, ilgili içeriği platformunda önermesi ve farklı cihazlarda farklı arabirimleri desteklemesi önemli teknik kabiliyet isteyen bir husus” şeklinde konuşuyor.