32. Epica Awards kazananları belli oldu

PAYLAŞ

Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği uluslararası yaratıcılık festivali Epica Awards 2018 kazananları belli oldu. Türkiye’den 4 kampanyanın ödül aldığı yarışmada Almanya, 1 Grand Prix olmak üzere toplamda 67 ödülle Epica Awards 2018’e damgasını vurdu.

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in de aralarında bulunduğu jüri üyeleri bu sene altı Grand Prix ödülü belirledi. Network ajanslarından McCANN WORLDGROUP ve BBDO en çok ödül kazanan ajanslardan oldu. BBDO 5 Gold, 17 Silver, 21 Bronz kazanırken onu McCANN WORLDGROUP 9 Gold, 15 Silver, 12 Bronze ile takip etti.

Epica Awards 2018’den Türkiye’ye 4 ödül

  • Real-time Kategorisi (Silver) – “Hailstorm in İstanbul” – TBWA İstanbul/IKEA

hails

  • Marka Kimliği Kategorisi (Bronze) – “Fear and Fantasy Festival” – TBWA

fear

  • Radyo Kategorisi (Silver) – TURKCELL – Rafineri Reklamcılık
  • Radyo Kategorisi (Silver) – TURKCELL – Rafineri Reklamcılık

Grand Prix kazananlar

  • Digital kategorisi “JFK UNsilenced” – Rothco | Accenture Interactive, İrlanda
  • Film kategorisi “The Party Bus” – SHISEIDO  creative department, Japonya
  • Print kategorisi “Highlight The remarkable” – DDB Group, Almanya
  • Sorumluluk Kategorisi “Price On Our Lives” – McCann New York
  • Alternatif Kategorisi “Go with the Fake” – Publicis İtalya/Publicis New York
  • Dizayn Kategorisi “LA Original” – 72andSunny Los Angeles

Dijital Kategorisi’nde Grand Prix kazanan İrlandalı reklam ajansı Rothco John F. Kennedy’nin suikaste kurban gitmeden Dallas’ta yapacağı konuşmasını hayata geçirdiği “JFK Unsilenced” çalışmasıyla Epica’da büyük ilgi gördü.

Film Kategorisi’nde Grand Prix ödülü alan Japon kozmetik markası SHISEIDO’nun LGBTİ farkındalığı yarattığı iletişim çalışması en çok övgü toplayan işlerden biri oldu. Gerçek ile hayalin, toplum baskısı ile özgür iradenin metaforlar eşliğinde anlatıldığı iletişim çalışmasında bir parti otobüsünün içinde geçen dünyada cinsiyetler önemini yitiyor.

DDB Group Almanya “Olağanüstü olanı vurgula” dedi Epica Awards Print Kategorisi’nde “Highlight The Remarkable” çalışmasıyla Grand Prix’yi kucakladı. Stabilo markası için gerçekleştirilen çalışmada Stabilo Boss Highlight ile tarihin yönünü değiştiren ama görünmeyen “olağanüstü” kadınlar parlatılıyor.

lisa

Kâr amacı gütmeyen, silahlanma karşıtı yürüyüşler düzenlemesiyle öne çıkan organizasyon March For Our Lives iş birliği ile McCann New York tarafından gerçekleşen “Price On Our Lives” çalışması Amerika’daki bireysel silahlanma sorununa çarpıcı bir bakış açısı getirerek yarattığı farkındalıkla Sorumluluk Kategorisi’nde Grand Prix almaya hak kazandı.

Publicis İtalya ve Publicis New York’un Diesel için hazırladığı “Go With The Fake” çalışması Alternative Kategorisi’nde Grand Prix kazandı. Sosyal bir deneye dönüşen iletişim çalışmasında ünlü giyim markası Diesel müşterilerini korsan mağazasıyla kandırdı. Kelime oyunuyla Diesel markasının Deisel’e dönüştüğü çalışmada New York’ta sahte ürünlerin satıldığı Kanal Caddesi’nde Diesel de kendi sahte mağazasını açtı. Diesel’in daha önce Kimse mükemmel değildir, mottosuyla hazırladığı “Go With The Flaw” kampanyasına atıfta bulunarak “Go With The Fake” adının verildiği kampanya, fikrin orijinalliğiyle adından söz ettirdi.

Los Angeles merkezli reklam ajansı 72andSunny tarafından tasarlanan logo hem Los Angeles’ın kreatif ruhunu hem de yerli üretimin gücünü vurgulamasıyla Dizayn Kategorisi’nde Grand Prix kazanan bir diğer çalışma oldu.