24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yapı Kredi Bankacılık Akademisi 10 yaşında

Yapı Kredi Bankacılık Akademisi 10 yaşında

Marketing Türkiye
15 Haziran 2018
3 dk okuma

Yurt dışı iş birlikleri ve sağladığı eğitimlerle sektöre üst düzey çalışanlar kazandıran ve birçok ödüle layık görülen Yapı Kredi Bankacılık Akademisi (YKBA) 10’uncu yaşını geride bıraktı. Günden güne değişen İK politikalarını, dijitalleşmenin İK süreçlerine etkilerini ve elbette YKBA’nın geçirdiği değişimi ve sektöre kazandıklarını Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Gökmen Uçar’dan dinledik.

Söyleşi: Eylem Arslan

YKBA’nın 10. yılını kutlamak bir onur

✓ Yapı Kredi’nin sürdürülebilir başarısını sağlayan unsurların başında insana verdiği değer geliyor. Bu anlayış doğrultusunda Yapı Kredili çalışma arkadaşlarımızın hem kişisel hem de kariyer gelişimlerini desteklemek ve sektörün en nitelikli insan kaynağını yetiştirmek amacıyla kurulan Yapı Kredi Bankacılık Akademisi’nin (YKBA) bugün 10’uncu yılını kutlamak bizler için büyük bir onur.

✓ YKB Akademisi olarak çalışmalarımızı bankacılık, kişisel gelişim, liderlik ve sosyal sorumluluk olmak üzere dört ana odak alanında sürdürüyor, çalışmalarımızı Çayırova’da 9 bin metrekare alana kurulu, teknolojik altyapısı en üst seviyede olan bir yerleşkede yürütüyoruz.

✓ Finans sektörüne nitelikli insan kaynağı yetiştirmenin yanı sıra kişisel yetkinlikleri de artırmayı hedefliyoruz. Liderlik ve toplumsal duyarlılığı da odak noktamıza alarak esasen her anlamda kendini geliştirebilen kişiler yetiştirmeye çalışıyoruz.

YKBA 10 yılda 189 bin 774 kişiye eğitim verdi

✓ Günde bin 500 kişiye eğitim verme kapasitesine sahip YKBA faaliyetlerini dijitalleştiriyor. Sınıf içi, e-öğrenme, işbaşı ve sosyal öğrenmeyi hibrit/karma bir model olarak ele alarak eğitimlerimizi yeniden şekillendirdik. E-eğitim, mobil eğitimler, senkron sanal sınıf uygulamalarıyla Türkiye’nin dört bir yanındaki Yapı Kredililere ulaşmayı başardık.

✓ Geride kalan 10 yıl boyunca Avrupa’nın önde gelen kuruluşlarından IMD ve Insead’in yanı sıra Türkiye’deki önemli üniversitelerle iş birlikleri kurduk. YKBA’da sunduğumuz 9 milyon saatin üzerinde eğitimlerle 10 yılda 189 bin 774 arkadaşımıza ulaştık, 127 kişisel gelişim atölye çalışması, 205 akademi semineri gerçekleştirdik. Harvard Business School ve Koç Üniversitesi gibi üniversitelerle de birlikte çalışıyoruz.

Ödüllerimiz YKBA’nın başarısının en değerli göstergeleri

✓ Düzenlediğimiz Akademi Zirveleri’yle sektöre de vizyon kattık. Sekiz senedir müşterilerimizi yöneticilerimizle buluşturduğumuz bu zirvelerle dünyanın en saygın ekonomistlerini ve düşünürlerini Türkiye’deki iş çevreleriyle, müşterilerimizle ve çalışma arkadaşlarımızla buluşturuyoruz. Bugüne kadar Akademi Zirvesi’nde Stéphane Garelli, Hans Rosling ve Gary Hammel gibi birçok önemli ismi ağırladık.

✓ Çalışma arkadaşlarımızı hem kariyer hem de kişisel anlamda 7/24 destekleyecek şekilde süreçlerimizi gözden geçiriyoruz. Öğreten ve sürekli öğrenen YKBA olarak tüm bu çalışmalar neticesinde uluslararası arenada bugüne kadar çok önemli ödüllerin sahibi olduk. Tüm bu ödüller esasen YKBA’nın başarısının en değerli göstergeleri.

✓ Yakın zamanda çalışma arkadaşlarımızın eğitim ve gelişim yolculuklarını iyileştirmenin yanında yeteneklerini geliştirmeleri ve takımlarıyla etkileşime girebilmeleri için yeni bir Öğrenme Yönetim Sistemi kullanmaya hazırlanıyoruz. Bu sistemle çalışma arkadaşlarımızın kişisel deneyim ve ilgi alanlarına uygun eğitimler önererek kişiselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi yaşatacağız.

Çalışan deneyimini geliştirme projeleri giderek önem kazanıyor

✓ Değişen kuşakların iş yaşamından beklentilerine ve tercihlerine baktığımızda, “çalışan deneyimini geliştirme projeleri” gitgide daha çok önem kazanıyor. Bir kişinin kurumla ilk temas ettiği andan itibaren, işe giriş süreçleri, kariyer gelişim, performans yönetimi, eğitim gibi imkanları sunmak artık hijyen faktör konumuna geldi.

✓ Kurumun çalışana hangi alanlarda, nasıl temas ettiği, iş ve iş dışı alanlarda hayatına nasıl dokunduğu daha çok önem kazanmaya başladı. Bu da bizi “işveren markası” alanına götürüyor. Bu alanda yoğun çalışmalarımız bulunuyor. Bu yıl hem içeride çalışma arkadaşlarımıza hem de dışarıda öğrencilere / adaylara yönelik hayata geçirmeye başladığımız çalışmalarımız var.

Değişime adapte olan “atak ” şirketler öne geçecek

✓ Stabil bir yapıdan uzaklaşıp değişime çok çabuk adapte olan atak şirketler öne geçecek. Bu hızlı, atak işleyişin şirket geneline yayılması için İK vizyonunu, misyonunu ve sorumluluklarını yeniden gözden geçirmesi gerekiyor. Tüm bu çalışmaların 5-10 yıllık dönemde insan kaynaklarının dış algısının reaktif bir birimden değer yaratan proaktif bir birime dönüşeceğinin kanıtı olduğunu söyleyebiliriz.

✓ Teknolojideki değişikliklerin hız kazanmaya başlaması, kuşakların değişen tercih ve beklentileri bizi uzun zaman önce bu konuya odaklanmaya yöneltti. Özellikle, 2000’in başlarından itibaren, kullanıcıların internette etkileşim kurmaya başladığı web 2.0 teknolojisinin yaygınlaşmasıyla bu yaklaşımı İK uygulamalarına nasıl entegre edebileceğimizi düşünmeye başladık.

✓ Çalışmalarımız daha çok çalışanların özlük talepleri, performans sistemi gibi en çok ihtiyaç duyduğu alanlardaki insan kaynakları hizmetlerine self-servis ulaşmalarına odaklanarak başladı ve çalışanların etkileşimde olacağı platformlar oluşturularak devam etti. Çalışma arkadaşlarımızın eğitimleri online olarak alacakları, diğer çalışanlarla irtibata geçebilecekleri bir yapı oluşturuldu.

✓ Yapı Kredi olarak, dijitalleşme yolunda sektördeki öncü rolümüzü İK süreçlerimizde gerek aday deneyimi, gerekse çalışan deneyimi konusunda farklı dijital uygulamalarla sürdürmeye devam edeceğiz. Çalışma arkadaşlarımızın gelişim ihtiyaçlarını dijital çözümlerle destekleyecek yeni bir alt yapıya geçmeyi hedefliyoruz.

1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Haberler
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
3 hafta önce
2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
Haberler
2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Haberler
OpenAI’den yeni nesil yapay zeka: GPT-4.1 sahneye çıktı
Nafizcan Önder
15 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.