10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Üretimi Türkiye’de yapacağız…”

“Üretimi Türkiye’de yapacağız…”

Marketing Türkiye
31 Ekim 2016
3 dk okuma

Philips Türkiye Ülke Müdür Ünal Masalcı, Türkiye TV pazarının ilk oyuncularından biri olan Philips’in yerli üretim için çalışmalarını hızlandırdığını söylüyor. Bu yolla ağır ithalat vergilerini aşıp daha rekabetçi bir yapıya kavuşacaklarını dile getiren Masalcı yeni dönemde Türk tüketicisini daha çok dinleyen bir marka olacaklarını kaydediyor. İşte Berlin’de düzenlenen IFA Teknoloji Fuarı’nda Masalcı ile yaptığımız söyleşiden satır başları…

10 milyar dolarlık yatırım

✓ TPV Holding 2012 yılında Philips TV’nin yüzde 70’ini alarak markaya ortak oldu. Sonrasındaysa geri kalan hisseleri de 10 yıllığına satın aldı. Üretim yaklaşık beş yıldır TP Vision Televizyon çatısı altında sürüyor.

✓ Satınalma sürecinde TP Vision ve Philips’in Ar-Ge merkezleri birleştirildi ve yönetimde de birtakım değişiklikler oldu.

✓ TPV Holding TV işine oldukça büyük yatırımlar yapıyor. Bu yıl Ultra HD panel fabrikası için Çinli ortaklarıyla birlikte yaklaşık 4 milyar dolarlık bir yatırım yaptı. Bunun dışında yine üretim alanında 6 milyar dolarlık daha yatırım söz konusu. Bu yatırımlarla birlikte Philips kendi panellerini kendisi üretir konuma gelecek.

Her yıl yüzde 10 büyüyor

✓ Philips TV, global pazarda her anlamda yükselen bir grafiğe sahip. Ürün kalitesiyle birlikte satışlar da her yıl artıyor. Global pazarda her yıl yüzde 10 civarında bir büyüme yaşıyor Philips TV.

✓ Philips TV üç noktada çalışmalarını yoğunlaştırıyor. Bunlar dizayn, ürün kalitesi ve yüksek teknoloji olarak sıralanıyor.

Ambilight’ı deneyimleyenler bu teknolojiden vazgeçemiyor

✓ Philips TV’de uzun süredir öne çıkan Ambilight konseptinin devam ediyor olması aslında tüketici talebinin bir sonucu. Ambilight teknolojisinin markaya ve tüketiciye ciddi bir değer sunduğunu düşünüyoruz.

✓ Bağımsız kurumlarca yapılan ölçümlemelere göre Ambilight teknolojisine sahip TV’leri alan kullanıcıların yüzde 95’i yeni TV alacakları zaman yine bu teknolojiye sahip TV’leri tercih ediyor.

Pazar payını artırmak zor değil ama…

✓ Türkiye’de TV pazarının ilk oyuncularından biri olan Philips orta ve üst yaş grubundaki tüketiciler tarafından oldukça iyi biliniyor. Philips’in geçmişten gelen ve Türk halkının takdirini kazanmış bir iş yapış kültürü var ki bu kültürü biz devam ettiriyoruz.

✓ Türkiye’de pazar payını artırmak çok zor değil. Rakiplerimiz geçtiğimiz yıllarda arz-talep dengesini gözetmeden pazara ürün sundular ve pazar payları arttı. Ancak bu bizi de onları da olumsuz etkiledi. O markalardan biri pazarda ciddi bir düşüş yaşadı.

✓ Bu yıl pazarda biraz daha dengeli bir gidişat var ki bizim de pazar payımız arttı. Amacımız dengeli ve şoklara dayanıklı bir büyüme yakalamak.

Türkiye’de üretim yapacağız

✓ Philips’in farklı ürün grupları farklı holdinglerin yönetiminde ancak marka yönetimi tek bir merkezden yapılıyor. Philips’in merkezinde tamamen bu konuya odaklanan güçlü bir marka ekibi var. Bu ekibin verdiği tüm kararlara da Philips markasını kullanan tüm şirketler uyarak marka bütünlüğünü sağlıyor.

✓ Philips olarak şimdiye kadar daha çok global stratejilerle hareket ettik. Bundan sonraki süreçte Türk tüketicisinin ihtiyaçlarına daha çok odaklanacağımız bir döneme giriyoruz.

✓ Önümüzdeki süreçte giriş seviyesindeki ürünleri yerli üreticiler vasıtasıyla Türkiye’de üretmek istiyoruz. Bu bize ciddi bir vergi avantajı da sağlayacak. Çünkü ithalat ürünlerindeki vergi yükü bir hayli ağır. Yerli üretim için görüşmelerimiz sürüyor.

Türk tüketicisi yüksek teknolojiye çok meraklı

✓ TV’yi satın alan tüketici kitlesinin yüzde 90’ı erkek. Türk tü­keticiler teknolojiye çok meraklı ve yeni ürünlere ilgi duyuyor­lar. Fiyat-kalite dengesi de oldukça önemli bir satın alma etkeni. Avrupa pazarıyla ayrıştığımız nokta ise bir grup Türk tüketicinin maddi olanaklarının da üstünde ürünleri tercih ediyor olması.

✓ 2016’da pazara sunduğumuz ürünlerin yüzde 90’ı smart TV’lerden oluşuyor ve bu ürünlerin yüzde 70’i Android işletim sistemini kullanıyor.

Darbe girişimine rağmen satış hedeflerimiz tuttu

✓ Türkiye, TV pazarında yerli markaların gücüne karşın pazarda oldukça iyi bir konumdayız. Hedefimiz Ultra HD’de ilk iki marka arasına girmek ki zaten şuanda ikincilik için kapışıyoruz.

✓ Türkiye’de TV pazarı durağan bir seyir izliyor. Avrupa Kupası finallerinin satışları yüzde 25 artıracağı öngörülüyordu ama artış yüzde 5’lerde kaldı. Bu durağan pazarda satışlarımızı geçtiğimiz yıl yüzde 15 artırdık ki bu Philips TV’nin global pazardaki büyümesinin de üstünde bir rakam.

✓ Darbe girişimine rağmen satış hedeflerimize ulaştık. Global yönetimle birlikte Türkiye’deki siyasi ve ekonomik gidişatı yakından takip ediyoruz ama gözlemimiz en zorlu kısmı geçtiğimiz yönünde. Artık büyüme sürecinin hızlanacağını düşünüyoruz.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
5 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Güncel Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report'tan takip edin...
Haberler
Pazarlamanın gündemini Marketing Türkiye Insight Report’tan takip edin…
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Liderler için yapay zeka stratejisinde izlenmesi gereken dokuz adım!
Haberler
Liderler için yapay zeka stratejisinde izlenmesi gereken dokuz adım!
İrem Alimoğlu
8 Mart 2025
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Haberler
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
İrem Alimoğlu
1 gün önce
Merrell Türkiye'de ilk mağazasının kapılarını açtı
Haberler
Merrell Türkiye’de ilk mağazasının kapılarını açtı
Nafizcan Önder
7 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.