Marketing Türkiye’nin üç büyük etkinliğini bir araya getirerek düzenlediği ve Türkiye İş Bankası’nın Ana Destekçi olarak değer kattığı The TECH Summit, yapay zeka odaklı yeni iş dünyası trendlerine ışık tuttu. Zirve kapsamında Marketing Türkiye Youtube kanalına konuk olan Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, İş Bankası’nın genç kuşakla bağ kurmak için iletişim ve pazarlama yöntemlerini nasıl yenilediğini aktardı.
Söyleşiden öne çıkan satırbaşları:
Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle:
- “Bankacılıkta iletişim geleneksel dönemden biraz ayrışıyor son zamanlarda. Özellikle sosyal medyanın kullanımın artmasıyla birlikte her müşteri kendi mecrasını yarattı. Bizim de bu mecralarda bulunma zorunluluğumuz var. Çünkü müşteriyi daha iyi anlamak ve onlarla bağ kurmak için müşteri neredeyse bizim de orada olmamız gerekiyor.”
- “Bizim çok güçlü bir markamız var, Türkiye’nin markası diyoruz. Cumhuriyet’ten 1 yaş küçük, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün kurduğu bankadan bahsediyoruz. Ciddi bir miras, ciddi bir güven. Biz de genç nesillere yakın durmak açısından iletişim stratejilerimizi buna uygun belirliyoruz. Özellikle gençleri anlamak, dinlemek; onlara kendi ürün ve hizmetlerimizle nasıl bir fayda sağlayacağımızı anlatabilmek iletişim stratejimizin önemli bir parçasını oluşturuyor…”
- “Kişiselleştirmeden hep bahsediyoruz. Gerçekten bu tür ortamlarda, markalarla onların hitap ettiği kitlenin kişisel özelliklerinin örtüşmesi lazım. Burada milyonlarca müşteriden bahsediyoruz. Bizim 16 milyon müşterimiz var. 5-6 milyonunun TikTok kullandığını tahmin ediyoruz. 5-6 milyon müşteriye kişiselleştirilmiş içerik sunabilmek tabii ki yapay zekayı kullanmayı gerektiriyor. Ölçekleme yetisine sahip teknolojilerin çok iyi kullanılması gerekiyor.”

