Kozmetik dünyasında bilinçli tüketicilerin talepleri her geçen gün farklılaşıyor. Artık yalnızca kaliteli ürünler değil; aynı zamanda çevre dostu, etik ve yenilikçi çözümler de ön planda. Sinoz Kozmetik CEO’su Yasin Çörekci, Sinoz’un tüketici beklentilerine nasıl yanıt verdiğini, yerli kozmetik markalarının yükselişini ve markanın gelecek hedeflerini anlattı…
Kozmetik sektöründe tüketicilerin değişen beklentilerini nasıl yorumluyorsunuz?
Kozmetik sektörü dünyada beklentilerin her zaman yüksek olduğu bir sektör. Tüketiciler artık daha bilinçli. Doğal olarak markaların da bu talebe uygun şekilde daha özenle ve üzerine düşünülerek ihtiyaçlara yanıt veren ürünlerle tüketicinin karşısına çıkması bekleniyor. Ayrıca doğal ve sürdürülebilir ürünlere de talep oldukça fazla. Bilinç arttıkça tüketim alışkanlıkları ve buna istinaden trendler değiştikçe sektör de bu değişime ayak uyduruyor.
Sinoz değişen bu beklentiler karşısında nasıl aksiyon alıyor?
Ürünlerimizi geliştirirken en çok dikkat ettiğimiz unsur, müşterilerimizin istek ve ihtiyaçlarıyla empati kurmaktır. Müşterilerimizi dinler, ihtiyaçlarını anlamaya çalışır ve ihtiyaçlarına yönelik ürünler geliştiririz. Geri dönüştürülebilir ambalajlarımız ve ürünlerimizle sürdürülebilirlik konusunda hassasiyetimizi gösteriyoruz. Ayrıca, PETA logolu cruelty free ürünlerimizle PETA’nın sıkı kriterlerine uyarak ürünlerimizi kesinlikle hayvanlar üzerinde test edilmediğini de belirtiyoruz. Cilt temizliği ürünleri kategorisinde her cilt tipine uygun ürünler geliştirerek herkesin hakkı olan sağlıklı bir cilt için insanların hayatını kolaylaştırma konusunda özen gösteriyoruz. Kısacası, Sinoz olarak tüketicilerin değişen beklentilerine her zaman hızlı reflekslerle karşılık veriyoruz.
Kozmetikte yerli markaların yükselişi hakkında ne düşünüyorsunuz? Siz sektörünüzde nasıl farklılaşıyorsunuz?
Türk kozmetik markalarının son yıllarda yükselişi, hem yerel pazarda hem de uluslararası arenada dikkate değer bir gelişme olarak öne çıkıyor. Ülkemizin bu alanda öne çıkması güzel bir şey. Biz de Sinoz kozmetik olarak bu alanda ilk yatırım yapan markayız diyebiliriz. Henüz Türkiye’de e-ticaret’in emeklediği dönemlerde yaptığımız atılımlarla geçen 16 yılın sonunda 50’den fazla ülkeye ihracat yapar hale geldik. Bu sektördeki ilklerden olmak ve her zaman tüketicinin isteklerini ve ihtiyaçlarını ön planda tutarak istikrarlı bir şekilde büyümek bizi farklı kılan en önemli unsurlardan biri oldu.
Sinoz’un gelecek hedefleri neler?
Her zaman tüketiciye ihtiyacı olanın en iyisini sunuyoruz; bunun yanısıra önümüzdeki dönemlerde hayatı kolaylaştıran, yenilikçi ürünlerle trendleri belirleyerek Türk kozmetik sektörüne yön vermeye devam edeceğiz. Yurtdışına açılma konusunda kendimize güveniyoruz, heyecanımız, dikkatimiz, tüm odağımız yeni nesil teknolojileri ve tecrübemizi birleştirerek bir dünya markası olma yolunda ilerlemek.