14 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Tüketicinin artık sıra beklemeye tahammülü yok”

“Tüketicinin artık sıra beklemeye tahammülü yok”

Marketing Türkiye
24 Şubat 2019
3 dk okuma

“Experience of the Future” kavramına odaklanan McDonald’s, tüketicilerine yeni bir dijital satın alma deneyimi yaşatmak için son yıllarda önemli adımlar atıyor. Markanın önümüzdeki döneme yönelik projelerini konuşmak için bir araya geldiğimiz McDonald’s Türkiye Pazarlama Direktörü Elif Göktaş dijitalleşmenin önemine vurgu yaparak, “Tüketici tek bir tuşla, birkaç hareketle oturduğu yerden sipariş vermek istiyor. Artık sıra beklemeye tahammülleri yok” diyor.

Fiyat, lezzet ve doyuruculuğa odaklandık

✓ Son iki yıldır McDonald’s olarak özelikle müşteri sayımızı artırmaya yönelik işler yapıyoruz. O yüzden de tamamen müşteri içgörüsüne dayalı projeler gerçekleştiriyoruz. Bütün ürün ve kampanyalarımızı tüketicilerle test ettikten sonra piyasaya sunuluyor. Son iki yıldır fiyat, lezzet ve doyuruculuk konularına odaklandık.

✓ Hızlı servis daha çok orta sınıfın tercih ettiği bir kategori. İnsanlar uygun fiyatlı, kaliteli ve lezzetli ürünleri hızlı bir şekilde almak istiyor. Bunu yaparken de iyi bir deneyim yaşamayı bekliyor. Biz de tüm bunları bir paket halinde sunarak tüketiciye “McDonald’s ürünleri hem uygun fiyatlı hem lezzetli hem de kaliteli” dedirtmek istiyoruz.

Tüketici fiyat konusunda hassas

✓ 2017 yılında 3 bin kişiyle bir fiyat araştırması gerçekleştirerek, fiyatları yeniden düzenlemiş ardından da “Bu Fiyatlar Galakside Yok” kampanyasını başlatmıştık. Bu kampanyayla birlikte ürünleri doğru fiyat seviyesine, yani tüketicinin “Ben alırım” dediği fiyatlara getirmiştik. Tüketicinin fiyat eşiğinin nerelere geldiğini tekrar öğrenmek adına araştırmayı bu yıl Eylül-Ekim’de tekrar gerçekleştirdik. Şimdi ürünlerin fiyatlarına tekrar bakıyoruz. Önümüzdeki günlerde bazı ürünlerimizin fiyatlarında azalış ya da artışlar olabilir.

✓ Tüketicinin belirli bir fiyat eşiği var ve ürünleri o fiyat eşiğinde vermek çok önemli. Mesela bu ay yerel bir lezzet olan “Dürüm Menü”yü pazara sunduk. Etli ve tavuklu seçeneklerle sunduğumuz “Dürüm Menü” 9.95 ve 11.95 TL’lik fiyatlarıyla özellikle öğrencileri ve yeni çalışmaya başlayan insanları hedefliyor.

Müşteri sayısını en çok arttıran ülkeyiz

✓ 119 ülke içinde McDonald’s Türkiye müşteri sayısını en çok arttıran ülke seçildi ve Circle of Excellence ödülü aldı. Hem müşteri sayımızı artırdık hem de yüzde 15’lik bir büyüme gerçekleştirdik. Yaptığımız promosyonlarla, paylaşımlı menülerle, kahve, çay ve dondurmamız için yaptığımız “1 lira” kampanyasıyla iletişim frekansımızı da ciddi bir şekilde arttırdık. Tüketiciyi dinleyip, onları anlayıp hayata geçirdiğimiz projelerle 2018’de 18 ödül aldık.

✓ Tüketicileri sosyal medyadan restoranlara kadar her noktada dinliyoruz. “Tüketiciler nelere önem veriyor, fiyat algımız nasıl, yenilikçi görünüyor muyuz, temizlik algımız nasıl?” gibi pek çok konuda tüketicilerimizin yaptıkları değerlendirmeleri büyük bir hassasiyetle dinleyip aksiyon alıyoruz. Bu çalışmaları araştırmalarla destekliyoruz. Yani tüketiciyle iç içe yaşıyoruz.

Her mağazada bir “Müşteri deneyim müdürü” olacak

✓ McDonald’s için müşteri deneyimi çok önemli ve bu doğrultuda müşteri yolculuğu haritaları çıkartıldı. Bu haritalara göre müşteri deneyimini iyileştirilecek adımlar attık. Örneğin hemen hemen bütün restoranlarımızda Split Counter uygulamasına geçtik. Yani bir yerden sipariş veriyorsunuz, ondan sonra gelip ürünü mağazadan alıyorsunuz. Böylece kasadaki beklemeleri de minimuma indiriyoruz.

✓ Artık her şey dijitalleşiyor. Bu sene tüketicilerimize kendilerinin sipariş verebil­diği kiosk’lar sunacağız. Yani müşteriler kasaya hiç gitmeden siparişlerini verebilecek. Müşteriler kiosk’tan aldıkları numa­ralarla ürünlerini alacak veya satın aldıkları ürünler masalarına gelecek.

✓ Restoranlarımızda “Müş­teri Deneyim Müdürleri” olacak. Şu anda pilot olarak 20 restoranımızda görev yapmaya başladılar bile. Bu uygulamayı bu yıl tüm restoranlarımıza yaymayı hedefliyoruz. Bu kişiler res­toranlarımızda müşterileri karşılayacak ve memnuniyet durumlarını soracak.

Aplikasyonumuz 6 ayda 600 binden fazla kişiye ulaştı

✓ Müşteriler kendilerine özel indirimler, fırsatlar istiyor. McDonald’s’ın global bir aplikasyonu vardı, biz bunu Türkiye’de de yayınladık. 6 ayda 600 binden fazla kişiye ulaştı. Aplikasyonu indiren kişiler üye olduktan sonra isterse buradan eve sipariş verebiliyor, kendisine özel indirimler ve fırsatları bulabiliyor.

✓ Temel amacı insanları restoranlarımıza getirmek olan aplikasyonumuzu “Experience of the Futu­re”ın bir parçası olarak konumluyoruz. Çünkü bir süre sonra müşterilerimiz buradan siparişini verip ürünü restorandan gelip teslim alabilecek. Aplikas­yonu kullanan EMEA’daki ülkeler arasında Türkiye birinci sırada.

Zor bir yıl bizi bekliyor

✓ Büyüme rakamımızın 2019’da yüzde 6-7 seviyelerinde olacağını tahmin ediyoruz. Bu yıl AVM’lere gidenlerde de ciddi azalma var. Ama yavaş yavaş açılacağını düşünüyorum. Satış oranlarımızla bağlantılı olduğundan bu yıl pazarlama bütçelerimizde de artış olacak. 2019, 2018’e göre biraz daha zor bir sene olacak.

✓ Şu anda pek çok sektörün gözü espor alanında. Biz herkesten önce bu alana gir­dik ve bir buçuk sene önce Gamer Menü’yü yarattık. Çok enerji harcayan espor­cular için Big Mac ve dört çeşit atıştırmalıktan oluşan doyurucu bir menü yarattık. Espor bizim için önemli bir alan ve oyuncuların yiyeceğe ihtiyacı olduğu anda yanla­rında olmak istiyoruz.

Mağazalar dijitalleşiyor

✓ Tüketici bir tuşla, birkaç hareketle oturduğu yerden sipariş verebilmek istiyor ve artık sıra beklemeye tahammülü yok. Restoranların atmosferi de değişiyor. Yeni açılan restoranlarımızda tasarımsal olarak da gençlere hitap eden, dijitalleşmenin arttığı bir deneyim sunuyoruz. Hızlı servis alanında deneyim, dijitalleşme, lokal tatlar öne çıkan trendler ve biz de bu alanlara yoğunlaşıyoruz.

1 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
2 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
3 Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
4 Onlar TV'nin ilk ay karnesi...
Onlar TV’nin ilk ay karnesi…
5 Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Güncel Haberler
YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Enerji sektöründe iletişimin vazgeçilmez normları
Enerji sektöründe iletişimin vazgeçilmez normları
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 4 işverenden 3’ü nitelikli yetenek bulmakta zorlanıyor
Haberler
Her 4 işverenden 3’ü nitelikli yetenek bulmakta zorlanıyor
Sena Tufan
2 hafta önce
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Haberler
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye’den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Sena Tufan
4 hafta önce
Karpat Polat, Golden Drum Omni-Channel juri üyesi oldu!
Haberler
Karpat Polat, Golden Drum Omni-Channel juri üyesi oldu!
Sena Tufan
21 Mart 2025
İletişim sektörü, Kocaeli'de öğrencilerle bir araya gelecek!
Haberler
İletişim sektörü, Kocaeli’de öğrencilerle bir araya gelecek!
Marketing Türkiye
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.