14 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sonu mutlu biten bir ayrılık hikayesi…

Sonu mutlu biten bir ayrılık hikayesi…

Marketing Türkiye
11 Kasım 2018
3 dk okuma

Kuruyemişin bir adı da “eğlencelik”. Mevzu eğlenceli ama iş ciddi. Türkiye’de kuruyemiş pazarının yıllık iş hacmi 7 milyar TL’ye dayanmış durumda. Ülkemizde kaliteleriyle anılan köklü kuruyemiş markaları da var. Bunlardan en eskisi ise 1870’den bu yana süregelen, dördüncü kuşağın işbaşında olduğu ürün işleme fabrikaları, mağazaları ve üretim tesisleriyle kocaman bir endüstri yaratan Malatya Pazarı. Son dönemde dördüncü kuşaktan iki kuzenin yollarını ayırdı haberleriyle gündeme gelmişlerdi. Malatya Pazarı’nın 148 yıllık hikayesini, markanın bundan böyle yoluna nasıl devam edeceğini ve gelecek vizyonunu Murat Palancı’dan dinledik.

üyük şehre göç etmeye, iyi bir yerde iyi bir köşe tutmaya çok önceleri baş­lamış Malatyalılar. Malatya Pazarı’nın da böylesine bir hikayesi var. Büyük büyükbaba Ali Efendi’nin Malatya’daki mütevazı dükkanıyla başlayan süreç oğulları Hüseyin ve Hakkı’nın dönemin Malatya Milletvekili Tevfik Te­melli’nin yönlendirmesiyle 1942’den itibaren İstanbul Mısır Çarşısı’nda devam eder. Kardeşlerden Hakkı Malatya’ya dönerken Hüseyin, eşi ve oğulları Çetin ve Metin’le İstanbul’u mesken tutar. Şimdilerde beşinci kuşaktan Murat Palancı, Çetin Palancı’dan aldığı so­rumlulukla Malatya Pazarı’nı dünyaya taşıyor.

Kalite için işe topraktan başlamak şart!

Murat Palancı Türkiye’de kuruyemiş yetiştiriciliğini sürdürülebilir yöntemlerle teşvik etmek için üreticiyi desteklemek gerektiğine inanıyor. “Ürünün iyisi yerin­den alınır. Kayısıyı Malatya’dan, ayçekirdeğini Aksa­ray, Erzurum, Denizli’den, Antep fıstığını kendi tarım alanlarımızda üretiyoruz. Sarı leblebiyi Kütahya’dan, inciri Aydın’dan, üzümü ise Manisa – Alaşehir’den alı­yoruz” diyor. Tüketim rakamları Türkiye’nin bir ayçe­kirdeği ülkesi olduğunu söylüyor. Ayçiçeğini sırasıyla yer fıstığı, kayısı, California Bade­mi ve Arjantin fıstığı takip ediyor.

Murat Palancı, “Ürünün kalitesini tüketiciye ulaştırmak için koru­mak da gerekiyor. Bu amaçla 22 yıl önce İstanbul Büyükçekme­ce’de pişirme, ayıklama ve paket­lemeyi bir çatı altında yapabilen modern bir tesis kurduk” diyor.

Yıllık cirosu 120 milyon TL olan “Malatya Pazarı Murat Palancı” markası 300 kişiye istihdam sağ­lıyor. “Mağazalaşmada franchise olmayacak ama dağıtım işinde franchise vereceğiz. Yeni iş birlikleri geliştirmeye ve alternatif çözümler üretmeye de açığız” diyor Palancı.

Tüketim alışkanlıkları ve yaşam tarzı değişiyorken ge­leneksel yöntemlerle tüketiciye ulaşmanın yetersizli­ğini de görmüş marka. Evde daha çok zaman geçirme eğiliminin arttığı günümüzde e-ticaretin nimetlerin­den de yararlanıp “Trendyol” ve “getir” ile çalışmaya başlamış.

malatya-pazari

Lezzet yerel, anlayış global

Hamburg, Riyad, Bükreş, Ploieşti ve Amerika New Jersey’de mağazaları bulunan “Malatya Pazarı Murat Palancı” 2018 yılının sonunda Kuveyt, Dharan ve Av­rupa Birliği ülkelerinde mağazalar açacak. 2018 yılında Türkiye’de 18 yeni mağaza açan Murat Palancı, global büyüme stratejisiyle yurt dışı operasyonlarını Alman­ya, Fransa, İngiltere, Birleşik Arap Emirlikleri, Bulga­ristan, Makedonya, Ukrayna, Romanya ve Polonya’yı da kapsayacak şekilde genişletmeyi planlıyor.

Ar-Ge çalışmalarını TÜBİTAK ve Türk Patent Ensti­ Ensti­tüsü ile yürüten “Malatya Pazarı Murat Palan­cı” kuruyemiş, kuru meyve, lokum ve baharat çeşitlerinin geleneksel lezzetini korurken yeni lezzetler için inovasyon çalışmaları da yapıyor.

Peki, Malatya Pazarı markası nasıl korunacak?

2017’de 148 yıldan beri süregelen aile içindeki ortaklığın sonlandırılma kararı alınmış. Bun­dan böyle kök marka “Malatya Pazarı” müş­terek kullanılırken Murat Palancı, “Malatya Pazarı Murat Palancı” ayırt edici ibareyi kul­lanmak üzere haklarını satın almış. Böylece Büyükçekmece’deki fab­rika, fabrikanın satış mağazası, 1942 yılından bu yana içinde çalışılan Mısır Çarşısı 44/1 ve İstinye Park mağazası “Malatya Pazarı Murat Palancı” ismiyle devam edecek.

Ayrıca Şok, A101, bakkallar ve büfeler gibi işletmeler “Malatya Pazarı Murat Palancı” markasının dağıtımında olan yerler olarak konumlan­mış. Trendyol ve getir’in yanı sıra https://www.mpkuruyemis.com/ üzerinden online satışlar da yapan “Malatya Pazarı Murat Palancı” markası satış ve dağıtım alanında franchise ve bayilik sistemleriyle büyümeyi hedefliyor.

1 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
2 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
3 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
4 Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
5 Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Güncel Haberler
Turizmde yeni yaklaşım: "Pozitif Travma"
Turizmde yeni yaklaşım: “Pozitif Travma”
Türkiye Voleybol Milli Takımlar'ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Türkiye Voleybol Milli Takımlar’ın ana sponsoru sahibinden.com oldu
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CMO'ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Haberler
CMO’ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Sena Tufan
6 Nisan 2025
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Haberler
Markaların yıldız haritası Google yorumlarında!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
"Karanlıkta Akan Bir Yıldız: Mustafa Kemal Atatürk" sergisi İstanbul’da açıldı
Haberler
“Karanlıkta Akan Bir Yıldız: Mustafa Kemal Atatürk” sergisi İstanbul’da açıldı
Sena Tufan
4 hafta önce
Son çağrı: Brandverse Awards başvuruları kapanıyor!
Haberler
Son çağrı: Brandverse Awards başvuruları kapanıyor!
Sena Tufan
1 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.