14 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Penti toplumsal tabuları yıkmaya regl ile başlıyor

Penti toplumsal tabuları yıkmaya regl ile başlıyor

Gizem Yıldız
8 Mart 2022
3 dk okuma

Yakın zamanda ilk kez bir reklamda regl, “regl” olarak anıldı. Bu hem insanlık hem de toplumumuz için büyük bir gelişme. Penti Regl Destek Külodu’nun tanıtıldığı kampanyada “Gayet Normal” sloganıyla toplumsal bir tabu olan regl normalize ediliyor. Kampanya yüzü ise başarılarıyla andığımız Aerobik Jimnastik Dünya Şampiyonu Ayşe Begüm Onbaşı. Kampanyanın içgörüsü ve markanın stratejilerini Penti CMO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Cristina Polini‘den, cesur bir kampanyanın yüzü olmanın verdiği hissi ve aldığı geri dönüşleri de Ayşe Begüm Onbaşı’dan dinledik.

Penti toplumsal tabuları yıkmaya regl ile başlıyor
Cristina Polini, Penti CMO ve Yönetim Kurulu Üyesi

Dilerseniz kampanyaya geçmeden önce Penti Regl Destek Külotundan bahsedelim… Bu ürün geliştirilirken hangi içgörülerden yola çıkıldı?

Kadınların sorunlarına çözüm bulan lider marka olarak inovatif ürünlerimizle her zaman onların yaşam kalitelerini artırmayı hedefliyoruz.  Penti Regl Destek Külodu’nu da hayata geçirirken, kadınların yaşamlarını kolaylaştıran, özgür hareket etmelerine yardımcı olan, maksimum konforu garanti eden ve çevreye gösterilen özenin artması gibi temel içgörüler bizi bu ürünü geliştirmeye yönlendirdi. Yoğun regl dönemlerinde ped ve tampon korumasını destekleyen Regl Destek Külodu’nun iç katmanı sıvıyı emerek hapsediyor, dış katmanı sızıntıyı önlüyor.  Yapısındaki doğal yosun ve elyaf, bakteri üremesini ve koku oluşumunu engelliyor. Aynı zamanda 30 yıkamaya kadar kullanılabilmesiyle de sürdürülebilirliğe destek oluyor.

Ürünün reklam kampanyası “Gayet Normal” bu hafta yayınlandı. Kampanyayı nasıl bir stratejiyle kurguladınız?

Regl olmak ne kadar normalse bunu konuşmak da o kadar normal diye düşünüyoruz. Bu nedenle kampanyamızın sloganını ‘Gayet Normal’ olarak belirledik.  Vermek istediğimiz mesaj da çok netti: İstiyoruz ki hiçbir kadın regl olduğunu gizlemek, saklamak zorunda kalmasın. Regl oldukları güne farklı isimler takılarak gizlenmesine gerek duyulmasın çünkü bu kadınlar için özel bir gün değil; su içmek, saç boyatmak kadar gayet normal bir döngü.

Kadının bu dönemde daha hassas, daha kırılgan olması da bize göre gayet normal ve doğamızın bir parçası. Tabii bunu konuşmak da o kadar normal ve doğal olmalı.

Kampanya için Aerobik Jimnastik Dünya Şampiyonu Ayşe Begüm Onbaşı’nın seçmenizin ardında nasıl bir içgörü var?

Ayşe Begüm Onbaşı henüz 20 yaşında ancak 11 yaşından beri milli forma giyen üstelik 15 yaşında Aerobik Jimnastik Dünya Şampiyonu olan bir sporcu. Bir kadın olarak güçlü, çok başarılı, mutlu ve evet regl oluyor! Onu hep şeref kürsüsünde madalyasını alırken, disiplinle antrenmanlarını yaparken, hedefine ulaşmak için çabalarken görüyoruz ama evet o da her ay bu döngüyü yaşıyor ve bunu söylemekten çekinmiyor.

Yeni jenerasyon regl günlerini saklamıyor, isim takmak istemiyor. Konu ne ise o olarak söylemek istiyor, bu tabii ki regl için de geçerli. Ayşe Begüm Onbaşı da yeni jenerasyon için çok güçlü ve örnek olabilecek bir profil. Bu nedenle kampanyamızda onunla çalıştığımız için çok mutluyuz.

Reklam filminde toplumsal bir tabu olan regl normalize ediliyor. Bu yaklaşımı benimsemenizdeki nedenler neler oldu?

Aslında neden toplumsal bir tabu olduğu konusunda açık bir görüş, fikir yok. İnsanlığın devamını sağlayan, kadınların her ay döngüsünde olan bir olay regl bu yüzyıllardır böyle ve artık 21.yy’dayız. Her konu açıkça, rahatlıkla konuşulurken, regl olmak saklanması gerekli bir durummuş gibi hala tabulaştırılıyor, konuşmak ayıp sayılıyor, regl dememek için binbir çeşit isimler takılıyor. Biz de marka olarak sadece inovatif ürünler tasarlamanın yanında, konuyu da açmak istedik açıkçası. Ne kadar konuşulursa, ne kadar doğru aktarılırsa, kadınlar birbirini ne kadar desteklerse, farkındalık yaratacağımıza ve ‘konuşulmayan’ konuların “gayet normal” karşılanacağına inancımız tam.

Çalışmayla ilgili nasıl geri dönüşler aldınız?  

Gerek YouTube gerek diğer sosyal medya kanallarında en çok duyduğumuz cümlelerden biri ‘Sonunda regliye regl diyen bir marka var, yaşasın!’ oldu! Bu bizim hedefimize de ulaştığımızı gösteriyor aslında. Gerçekten hem ürün bazında hem kampanya olarak ilgi görmek, markanızın ve anlatmak istediklerinizin önemsendiğini gösteriyor. Kadınız, regl oluyoruz, bu  ‘Gayet Normal’ ve sende reglini daha rahat geçirmek istersen Penti Regl Destek Külodu kullanabilirsin.

“Regl olduğum dönemlerden antrenman yapmayı tercih ediyorum”

Penti toplumsal tabuları yıkmaya regl ile başlıyor
Ayşe Begüm Onbaşı, Aerobik Jimnastik Dünya Şampiyonu
  • Regl olmak, tıpkı yemek yemek ve antrenman yapmak kadar doğal bir olay ancak konuşmak neden bu kadar doğal karşılanmıyor diye hep düşünüyordum. Bir kadın olarak regl olmaktan utanmamamız ve konuşmamız gerektiğini düşünüyorum. Bundan dolayı kampanya teklifi geldiğinde gerçekten çok heyecanlandım. Bu anlamda kadınların sesini duyurmakta bir nebze bile yardımcı olabiliyorsam, çok mutlu olurum.
  • Regl olduğum dönemlerde genellikle antrenmana gidip efor harcamayı tercih ediyorum. Hem antrenman performansım yüksek oluyor hem de regl döneminin kaygısını azaltmış oluyorum. Bununla birlikte regl destek külotu tam anlamıyla koruma sağlayıp rahat rahat antrenman yapmamı sağlıyor.
  • Takipçilerim genellikle içinde yer aldığım her projeyi ve paylaştığım her gönderiyi beğeniyorlar. Bu projede de cesaretimden dolayı beni kutlayıp destek olan, güzel dileklerini ileten pek çok kişi oldu. Bunun yanında regl olmanın gayet normal olduğunu fark etmekle ilgili önemli adımlar attığımızı düşünüyorum.

Cam tavanları yıkan kadınlar

featured regl
1 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
2 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
3 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
4 Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
5 Onlar TV'nin ilk ay karnesi...
Onlar TV’nin ilk ay karnesi…
Güncel Haberler
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
İngiltere'de TikTok, Reddit ve Imgur'a soruşturma: "Çocukların verileri kullanılıyor"
Haberler
İngiltere’de TikTok, Reddit ve Imgur’a soruşturma: “Çocukların verileri kullanılıyor”
İrem Alimoğlu
4 Mart 2025
Cilt bakım markası The Ordinary yumurta satmaya başladı!
Haberler
Cilt bakım markası The Ordinary yumurta satmaya başladı!
Sena Tufan
24 Mart 2025
2025 Oscar Ödülleri sahiplerini buldu
Haberler
2025 Oscar Ödülleri sahiplerini buldu
İrem Alimoğlu
3 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.