Yıllardır süren sessizliğine rağmen Petrol Ofisi’nin köklü geçmişiyle liderliğini korumayı başardığını söyleyen markanın CMO’su Beril Alakoç Orhonoğlu, “Son yıllarda Petrol Ofisi’nin reklam ve iletişim kadar olmadığını görüyoruz. Şimdi sahalara gücümüze, liderliğimize yakışır bir şekilde geri dönüyoruz” diyor. Orhonoğlu ile hem Petrol Ofisi’nin yenilenen görsel kimliğini hem de mecraları doldurup taşıran “Türkiye’nin Ofisi, Petrol Ofisi” kampanyasını konuştuk…
Söyleşi: Ferruh Altun
Petrol Ofisi pazardaki ağırlığını hissettirecek
✓ Petrol Ofisi’nde benimle birlikte bir CMO pozisyonu açılması, yatırımcıların stratejik olarak bu markaya ne kadar önem verdiğinin en önemli göstergesi. Petrol Ofisi büyümek ve gelişmek üzere yatırımını arttırarak piyasadaki ağırlığını hissettirecek. Benim görevim de bunu stratejik bir bakış açısıyla, planlı ve programlı bir şekilde yapmak.
✓ Pazarlama alanındaki yeni yapılanmamız, “Petrol Ofisi’nin daha bilinçli bir şekilde yatırımlarını stratejik olarak planlayıp, orta ve uzun vadeli etkilerini de düşünerek uygulayacak olması” anlamına geliyor. Pazarlama departmanı, şirketimizin tüm birimlerinin tam kalbinde, birleştirici, yön verici bir çalışma prensibiyle hareket ediyor. Bunun şirket içi etkilerini daha şimdiden hissetmeye başladık.
Sessizliğimize rağmen liderliğimizi koruduk
✓ Petrol Ofisi çeşitli sebeplerden dolayı son birkaç yıldır sessiz kalmış. Ancak o kadar kökleri sağlam ve büyük bir marka ki liderliği elinde tutmayı başarmış. İşe başladığımda Petrol Ofisi’nin tekrar sesini duyurması için yıllardır birikmiş müthiş bir beklenti ve iştah gördüm.
✓ 2018 daha çok altyapı hazırlıklarıyla geçecek. Hem marka konumlandırmamız hem de PO’nun kısa, orta ve uzun vade stratejisinin belirlenmesi için ciddi ev ödevlerimiz var. Elbette ki tüm paydaşlarımız, çalışanlarımız ve bayilerimizin beklentilerini karşılayacak 2018 iletişim planımızı da yaptık. İlk adım olarak da büyüklüğümüzü imaj kampanyamızla gösterdik.
✓ Logomuzu da yeniledik, bir anlamda özüne geri döndürdük. Bu yeni logo, geçmişten aldığımız gücü ileriye güvenle yansıtmayı sembolize ediyor. İstasyonlarımızı da sağlıklı bir süreçte yeni logomuzla yeniliyoruz.
Sessizlik bitiyor
✓ Biz akaryakıt, madeni yağlar ve kimyasallar pazarının öncü ve lider markasıyız. Son yıllarda Petrol Ofisi’nin reklam ve iletişim yatırımlarının gerektiği kadar olmadığını görüyoruz. Şimdi sahalara gücümüze, liderliğimize yakışır bir şekilde geri dönüyoruz. Yapacak çok işimiz var. Altyapımız ve kendimize güvenimiz tam.
✓ Petrol Ofisi 1941’den bu yana Türkiye’de, sadece istasyonlarda araç sahiplerine değil, havaalanlarında, deniz limanlarında ve Türkiye’nin dev projelerinde en güvenilir tedarikçi olarak yıllardır hizmet ediyor. Son yıllardaki sessizlik, bu liderliğimizin ve büyüklüğümüzün algısını da bir parça perdelediğini gördük. Dolayısıyla tüm paydaşlarımıza yeni kampanyamızla bunu yeniden hatırlatmak istedik.
✓ Kampanyada, vermek istediğimiz liderlik duygusunu çok doğru aktardığımızı düşünüyorum. Yaptığımız tüketici araştırmaları ve sosyal medya geri dönüşleri de çok pozitif. Sessizlik bitiyor
Önceliğimiz memlekete hizmet
✓ Petrol Ofisi, 1941 yılında 2. Dünya Savaşı’nın en buhranlı günlerinde Türkiye’nin topraklarında, bu memlekete hizmet için doğdu. O gün bugündür, her zaman müşterisinin, emekçisinin yanında, hizmet için olanaklarını her zaman zorlayan bir şirket oldu.
✓ Benzersiz alt yapısının getirdiği avantajları Türkiye’nin kalkınmasına fayda sağlayan dev projelerin hizmetine sunan, Türkiye’nin en ücra köşelerine dahi yakıt götüren, önceliği her zaman bu memlekete hizmet olan bir marka Petrol Ofisi. Bu gururu taşımak ise bizler için bir ayrıcalık. “Türkiye’nin Ofisi, Petrol Ofisi” kampanyası işte bu içgörüye dayanıyor. Önceliğimiz memlekete hizmet Altınordu’nun sponsoru değil yol arkadaşıyız
Altınordu’nun sponsoru değil yol arkadaşıyız
✓ Altınordu FK Türkiye’nin futbola yaklaşımında adeta bir devrimdir. Türkiye’nin topraklarında, kalbinde yetişmiş büyük bir değerdir. Kısa vadeli sportif başarılar yerine uzun vadeli planlarla alt yapıya odaklanmış bir kulüp olarak, Türk futbolunun geleceği için büyük bir şanstır.
✓ Petrol Ofisi de benzer bir şekilde bu topraklarda doğmuş, Türkiye’nin geleceği, başarısı için var olmuştur ve Türkiye’nin Ofisi olarak var olmaya devam edecektir. Bu anlamda, Petrol Ofisi ve Altınordu’nun müthiş bir felsefi birlikteliği var. Biz aslında sponsor değil yol arkadaşıyız. Ortak bir kültüre sahibiz. Her zaman Altınordu’nun yanında, baş koyduğu yolda destekçisiyiz.
✓ Petrol Ofisi’nin bilinirlik gibi bir endişesi yok. O yüzden de Süper Lig’de bir takıma sponsor olma ihtiyacı duymuyoruz. Biz her takıma, her kesime eşit mesafede duruyoruz. Yaptığımız Altınordu sponsorluğu mali bir kaygı ya da beklenti taşımıyor. Bunu “felsefi bir birliktelik, Türkiye’nin geleceği için bir destek” olarak görüyoruz.
“Gökyüzünün Yıldızları”
✓ Altınordu FK’nın altyapısından çok başarılı sporcular çıktı. Roma’da gerçekten çok başarılı olan Cengiz Ünder’in de aralarında bulunduğu Altınordu altyapısında yetişen 38 futbolcu çeşitli yaş gruplarında milli takımlarda oynadılar.
✓ Petrol Ofisi de bu başarıyı farklı bir açıdan ödüllendirmek, genç sporcuları imrendirmek ve Türkiye spor kamuoyunun dikkatini de altyapının önemine çekmek için gökyüzünden bu milli sporculara birer gerçek yıldız hediye etti.
✓ Altınordu altyapısından yetişmiş her bir milli futbolcunun isimlerini, bu yıldızlara verdi ve sertifikalarını da Antalya’da Ocak ayında düzenlenen TSYD toplantısında sahiplerine teslim etti.