24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ruhu besleyen moda!

Ruhu besleyen moda!

Marketing Türkiye
22 Kasım 2021
4 dk okuma

Çevre duyarlılığı ve doğal kaynakların korunmasını kendine misyon edinen KNITSS, yaşanabilir bir gelecek için, “Sustain the Fashion/Modayı Sürdür” felsefesi ile ruhu besleyen koleksiyonlara imza atıyor. Bu felsefe doğrultusunda “Soul-Feeding Fashion” isimli yeni kampanyasını duyuran marka, reklam filmiyle doğaya olan ihtiyacımıza dikkat çekiyor… Etkileyici kampanyanın gerisindeki içgörüyü KNITSS Kurucusu ve Kreatif Direktörü Duygu Boz ile konuştuk…

“Soul-Feeding Fashion” kam­panyası nasıl çıktı ortaya? Kampanyanın gerisinde nasıl bir içgörü yatıyor?

Ruhu besleyen moda!
Duygu Boz – KNITSS Kurucusu ve Kreatif Direktörü

KNITSS’in dünyası triko üzerine kurulu ve ilhamımızı doğadan alıyoruz. Koleksiyo­numuz, hızlı tüketime karşı bir manifesto şeklinde, uzun süre kullanıma imkan sağlayan kalitede ve küresel ölçekte kabul gören sürdürülebilirlik süreç­leriyle üretiliyor. Ne yediğimiz kadar ne giydiğimiz önemli çünkü tercihlerimiz yarın nasıl bir dünyada yaşıyor olacağımızı belirleyecek. Bugün KNITSS koleksiyonlarının yüzde 70’i sürdürülebilir yöntemlerle oluşturulmuş elyaflardan üretiliyor. 2025 senesin­de bu oran yüzde 100 olacak. Uzun zamandır yaşanan iklim krizleri yanı sıra pandemi nedeniyle de artık hem bireysel hem markalar olarak, herkes elinden geleni yapmak durumunda. Sürdürülebilir üretime ve doğru tüketime odaklanıp yeni nesil ekonomik modeller üretmeliyiz. Biz de KNITSS olarak ilk gün­den beri sürdürdüğümüz bu felsefemizi ve doğaya sevgimizi bu kampanya filmimizle daha çok kişiye duyurmak istedik. Kampanyanın gerisinde ise me­sajımız çok net; doğa olmadan yaşam mümkün de­ğil ve başka bir dünya yok. O zaman hepimiz elimiz­den gelenin en iyisini yapmak durumundayız.

Ne yediğimiz kadar ne giydiğimiz de önemli çünkü tercihlerimiz yarın nasıl bir dünyada yaşayacağımızı belirleyecek.



Nasıl bir hazırlık süreciyle “Soul-Feeding Fashion” kampanyasını hayata geçirdiniz? Filmin senaryosu da size ait değil mi?

İletişim dilimiz, marka felsefemiz ve mottomuz ku­ruluşumuzdan beri hep aynı… Hammaddeden üre­time hatta paketlemeye kadar kullandığımız tüm materyallerin doğaya saygı ve sürdürülebilir serti­fikalar içermesine dikkat ediyoruz. Dolayısıyla hem koleksiyonumuz hem kullandığımız materyaller konusunda böylesine hassas olunca Soul-Feeding Fashion kampanyamız ile ne anlatmak istediğimizi çok net biliyorduk. Kampanya filmimize gelirsek sinema eğitimim olduğu için kreatif direktörlüğü­nü yaptığım markamı en iyi şekilde ifade edebile­ceğimi düşündüğüm için filmimizin senaryosunu ben yazmak istedim. Yönetmen ve yapımcı arkada­şım Afra Akgüneş ile İğneada Longoz Ormanların­da 2 günde harika bir çekim gerçekleştirdik.

Kampanyanın hedefleri neler? Tüketicile­re nasıl bir mesaj veriyorsunuz bu çalış­mayla?

Tüm moda dünyasını çevreye duyarlı üretime, müşterilerimizi de duyarlı ve bilinçli tüketime davet ediyoruz. KNITSS’in sürdürülebilir moda­da öncü Türk markası olma vizyonu ile attığı her adımda doğanın hakimi değil; onun bir parçası ol­duğumuzu, yaşanabilir bir gelecek için doğanın de­vamlılığını sağlamamız ve her bir öğesinin yaşam hakkına saygı duymamız gerektiğini savunuyoruz.

Ruhu besleyen moda!

KNITSS’in “Sustain the Fashion/Modayı Sürdür” gibi oldukça iddialı bir söylemi var. Üretim sürecinizde bu söylemi destek­lemek adına neler yapıyorsunuz? Sürdürü­lebilirliği hangi noktalarda sağlıyorsunuz?

Sürdürülebilirlik KNITSS’in kalbinde yer alan bir konu. Sürdürülebilir materyaller kullanıyor, ser­tifikalı iplikler ve geri dönüştürülmüş materyaller ile koleksiyonlarımıza hayat veriyoruz. Bunu da ürünlerimizin üzerinde yer alan özel tagler ile be­lirtiyoruz, çünkü tüketicinin ne giydiğini bilmek bizce tüketicinin en doğal hakkı. ‘Sustain the Fas­hion’ söylemimiz bizim uzun vadeli dikkat çekmek istediğimiz bir konu. Koleksiyon sayımızı azalttık, daha az, öz üretime geçtik. Üretim tesislerimizde dünyanın en geçerli sürdürülebilirlik derecelen­dirmeleri mevcut. Bir kıyafeti giyen kişi kadar onu üreten kişinin de mutlu olması gerektiğine inanıyo­ruz. Adil yaşam ücreti uygulamalarını benimsiyor ve uyguluyoruz. Üretimde kullandığımız suyu geri dönüştürüyoruz. Karbon ayak izimizi düzenli ölçe­rek azaltıyoruz. Sıfır atık prensibini uyguluyoruz. Enerji verimliliği konusunda yatırım yapıyoruz. Daha iyi bir gelecek için tüm değer yargılarımızı ön plana koyarak çevre ve insan hayatına duyarlı bir yaklaşımı benimsiyoruz. Kısaca, biz bu dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek için uğraşıyoruz.

Gelişmiş ülkelerde tüketicilerin yüzde 47’si sıfır atık
ya­şam tarzını benimsemeye çalışırken yüzde 37’si bunu tutarlı bir şekilde yapıyor

“Biz bu dünyayı daha iyi bir yer haline ge­tirmek istiyoruz” diyen KNITSS daha iyi bir dünyayı nasıl tanımlıyor ve bunun için neler yapıyor?

Tükenen dünya kaynaklarını düşünürsek moda­nın dokunduğu tüm alanlarda sürdürülebilirliğin benimsenmesi çok önemli. Hızlı modaya ve hızlı modanın çevresel zararlarına karşı tüketicinin bi­linçlendirilmesi gerekiyor. Biz, marka olarak gele­cek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak için elimizden geleni yapıyoruz ve daha fazlasını yap­maya da hazırız.

Ruhu besleyen moda!

Sizce sürdürülebilirlik söylemi tüketicide karşılık buluyor mu? Tüketiciler bu bilinç düzeyine ulaştı mı? Siz bu konuda ne tür geri dönüşler alıyorsunuz?

Sürdürülebilirlik konusu dünyanın birçok geliş­miş ülkelerinde ve toplumlarında tüketicide çok net karşılık bulan bir konu. Bu bilinç giderek yük­seliyor. Takip ettiğimiz araştırmalar gösteriyor ki gelişmiş ülkelerde tüketicilerin yüzde 47’si sıfır atık ya­şam tarzını benimsemeye çalışırken yüzde 37’si bunu tutarlı bir şekilde yapıyor. Türkiye’de bu konsept­ler yeni sayılabilir, tüketicinin bilinç düzeyi özellik­le pandemi dönemiyle birlikte çok daha iyi duruma geldi. Tüketiciye düşen soru sormaktan çekinme­mek, satın alacağı ürünü araştırıp diğer ürünler­den farklarını anlamaya çalışmaktır. Bizim marka­mızdan alışveriş yapanlar, bir KNITSS ürünü satın aldığında etik ve sürdürülebilir üretimi destekledi­ğini, en üst düzeyde iş sağlığı ve güvenliği koşul­larını desteklediğini, giysisinin üretiminde çocuk işçi çalıştırılmadığından emin olduğunu daha iyi bir gelecek için adil ticarete katkıda bulunduğunu ve aldığı ürünün kalitesini çok iyi biliyor.

KNITSS hem küresel hem de yerel olarak hızla gelişip büyümeye devam ediyor. Bu doğrultuda gelecek hedefleriniz arasında neler var?

Modada yaşanan duraksama döneminden sonra yeni bir döneme geçildi, daha az ve öze yönelmemiz gereken bir gelecek var önümüzde. Bu sonuçların sadece pandeminin değil, içinde yaşadığımız çağın doğal sonuçları olduğunu düşünüyorum. Bununla birlikte hayalim eskiden sorsanız çok büyümek, daha fazla mağazalar hayata geçirmek derdim ama şimdiki farkındalık ve tecrübe ile cevabım yaptığı­mız işe değer katarak büyümek olur. Doğaya, in­sana, hayata duyarlı bir duruşta ilerleyip, akıştan keyif almak, üretmek ve bu doğrultuda ülkemizden çıkan bir Türk markası olarak gurur duymak ve du­yurabilmek var derim.

Özel tasarımlar ve modern parçalarından oluşan KNITSS koleksiyonu keşfetmek için tıklayın.

2030’da moda nasıl şekillenecek?

Duygu Boz Fashion featured KNITSS sürdürülebilir moda Sustainability
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Flash TV’nin de aralarında olduğu üç şirkete el konuldu
Haberler
Flash TV’nin de aralarında olduğu üç şirkete el konuldu
İrem Alimoğlu
14 Mart 2025
IKEA, bebeklerin ilk adımlarının tanığı oluyor
Haberler
IKEA, bebeklerin ilk adımlarının tanığı oluyor
İrem Alimoğlu
17 Nisan 2025
Bazen huzur bazen mücadele: Tek kişilik yaşamlar!
Haberler
Bazen huzur bazen mücadele: Tek kişilik yaşamlar!
Sena Tufan
30 Mart 2025
2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Trend
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.