2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Milyonlarca insan Pinterest'te ne arıyor?

Milyonlarca insan Pinterest’te ne arıyor?

Sena Tufan
1 hafta önce
5 dk okuma

Dijital dünyada ilham arayışının adresi Pinterest, rekor büyümeleriyle yıldızı parlayan bir platform… 570 milyon aylık aktif kullanıcıya ulaşan Pinterest, özellikle Gen Z’nin benimsemesiyle yeni bir ivme kazandı. Pinterest Global Satış Kanalları Direktörü Martin Machinandiarena ile Pinterest’in rekor büyümesinin arkasındaki dinamikleri, Z kuşağının platforma olan ilgisini ve Türkiye pazarındaki stratejilerini konuştuk. Machinandiarena’ya göre “Geleceğin trendleri Pinterest’te”…

Pinterest, uzun süredir kul­lanıcılar için bir “ilham platformu” olarak tanımla­nıyor. Sizce bu konumlan­dırmanın temelinde hangi kullanıcı ihtiyaçları ve davranışları yatı­yor?

İlhamdan bahsetmişken; Pinterest’in başlangıç­ta bilinçli bir şekilde olumlu ve ilham verici bir yer olarak tasarlandığını unutmamak gerekiyor. Burası, insanların bir sonraki büyük fikirleri­ni ararken kendilerini iyi, güçlenmiş ve motive olmuş hissetmelerine yardımcı oluyor. Bu çok kişisel bir deneyim. Temelinde pozitiflik yatı­yor. Biz, nefrete değil umuda yatırım yapan bir şirketiz. Pinterest haberlerin ve başkalarıyla et­kileşimin olduğu sosyal bir platformdan ziyade, kişisel bir deneyim sunuyor. Burası, insanların sevdiği bir hayatı tasarlamak için geldikleri yer ki ana misyonumuz da bu. Pinterest’i internetin güvenli ve pozitif bir köşesi haline getirme çaba­sı, her adımımızın merkezinde yer alıyor.

Ayrıca, bu durumun Türkiye’de ve dünya gene­linde büyümemizin ve özellikle Z kuşağının en hızlı büyüyen kullanıcı grubumuz olmasının se­beplerinden biri olduğunu düşünüyoruz. Çünkü onlar pozitifliğin peşindeler.

Milyonlarca insan Pinterest'te ne arıyor?

Kullanıcılar Pinterest’i nasıl kullanıyor? Ne tür içerikler ve trendler öne çıkıyor?

Çoğu platform, aslında eğlence odaklı. İnsanlar bu platformlara zaman geçirmek, kaydırarak vakit öldürmek, eğlenmek, başkalarıyla bağlan­tı kurmak veya video izlemek için giriyor. Oysa Pinterest’e gelen kullanıcıların aklında çok spe­sifik bir fikir, bir proje var. Belki tam olarak ne aradıklarını bilmiyorlar ama ilham arıyorlar. Fikirlerini kaydetmek, projeleri için harekete geçmek istiyorlar. Hatta artık kullanıcılarımı­zın yüzde 66’sı alışveriş yapmak için Pinterest’e giriyor. Örneğin, bir kullanıcı iş görüşmesi için şık bir kıyafet bulmak için geliyor. Tam olarak ne istediğini bilmiyor: Belki bir ceket, belki bir gömlek… Rengi mi markası mı önemli, emin değil. Ama Pinterest’te gezinirken, aradığı şeyi adım adım netleştiriyor ve sonunda “İşte tam da almak istediğim mavi renkli ceket bu!” diye karar veriyor.

Kullanıcıların ne aradığını görebildiğimiz için trendleri tahmin etme konusunda benzersiz bir avantajımız var. Örneğin; seyahat trendle­rinde, insanların gelecek yılın tatili için nereye bakmaya başladığını görüyoruz. Böylece hangi bölgenin popülerleşeceğini önceden fark edebi­liyoruz. Moda söz konusu olduğunda, renklerin veya stillerin yükselişini aylar öncesinden göz­lemliyoruz. Bu verileri ölçekli bir şekilde analiz edip, “Pinterest Predicts” adını verdiğimiz bir rapor haline getiriyoruz. Bu raporda, gelecek yı­lın en büyük trendlerini yayınlıyoruz. En ilginç kısmı ise tahminlerimizin yüzde 80’i tutuyor! Yani modadan dekorasyona, yemekten seyaha­te kadar geleceğin trendlerine adeta bir pencere açıyoruz.

Pinterest’in son dönemdeki büyüme trendinin arkasında hangi faktörler var?

Milyonlarca insan Pinterest'te ne arıyor?

Yakın zamanda birinci çeyrek finansal sonuçla­rımızı açıkladık. Hem kullanıcı sayısı hem de iş performansı açısından rekorlar kırdık. 855 mil­yon dolar gelir elde ettik ki bu geçen yıla göre yüzde 16’lık bir artış anlamına geliyor. Ancak beni asıl heyecanlandıran kullanıcı sayımızda­ki büyümenin hızlanıyor olması. Küresel çapta yüzde 10’lık bir büyümeyle 570 milyon kullanı­cıya ulaştık.

Neredeyse tüm pazarlarda büyüme kaydettik, özellikle de uluslararası pazarlarda. ABD dışın­daki kullanıcılar, toplam kullanıcı kitlemizin yüzde 80’ini oluşturuyor. Türkiye’de olduğu gibi 40’ın üzerinde yeni pazarda faaliyete başladık veya yakın zamanda başlayacağız. Avrupa’da ge­lirimiz arttı, ancak asıl büyüme dünyanın diğer bölgelerinde gerçekleşti.

Bir diğer önemli nokta ise bu büyümenin ve daha en başta konuştuğumuz “pozitiflik” unsu­runun Z kuşağı ile olan bağlantısı. Son birkaç yılda Z kuşağı Pinterest’in en büyük, en hızlı büyüyen ve ilginç bir şekilde en aktif kullanıcı grubu haline geldi. Bu aslında oldukça şaşırtıcı bir durum çünkü bu büyüklükte bir uygulama veya hizmet için yeni bir kullanıcı grubunun bu kadar kısa sürede en büyük ve en aktif kesim ha­line gelmesi inanılmaz bir gelişme.

Markalar için Pinterest nasıl bir değer sunuyor? Özellikle pazarlama stratejile­rinde nasıl bir rol oynuyor?

Uzun süredir faaliyet gösterdiğimiz tüm pazar­larda markalar için vazgeçilmez bir ortak haline geldik ve umarım çok yakında Türkiye için de aynı şeyi söyleyebileceğiz. İnsanlar Pinterest’e, ne satın alacaklarına henüz karar vermeden önce geliyor. Bu, markalar ve perakendeciler için inanılmaz bir fırsat. Bu açıdan bakıldığın­da Pinterest’teki reklamlar diğer platformlardan farklı olarak aslın­da birer “içerik” niteliğinde. Pek çok platformda video izlerken veya haber okurken karşınıza çıkan rek­lamlar bir tür kesinti yaratır. Ancak Pinterest’te durum farklı. Örneğin yeni bir ceket arıyorsanız ve bir marka tam da aradığınız tarzda bir ürün sunuyorsa bu aslında faydalı bir deneyime dönüşüyor. Reklam­lar burada kullanıcı deneyimine katkı sağlayabiliyor.

Milyonlarca insan Pinterest'te ne arıyor?
Pinterest Global Satış Kanalları Direktörü
Martin Machinandiarena ve Sena Tufan

Pinterest’in markalar için sunduğu reklam ve sponsor içerikler hakkında bilgi vere­bilir misiniz? Hangi tür kam­panyalar öne çıkıyor?

Tüm süreçler için çözümler sunuyoruz. Geçtiği­miz yıl en çok ilerleme kaydettiğimiz alan keşif ve marka bilinirliği gibi üst süreçlerin yanı sıra otomatikleştirilmiş alt süreç (performans odak­lı) ürünlerimizi genişletmek oldu. Özellikle vurgulamak istediğim bir ürünümüz var: Per­formance Plus. Performance Plus, reklamve­renlerin dönüşümleri daha kolay bulabilmesine odaklanan bir ürün paketi. Kampanyaları yönet­me süresini yüzde 50 azaltırken aynı zamanda sonuçları iyileştirmeyi hedefliyor. Mühendislik çabalarımızı reklamverenler açısından satışla­rı artırmaya yardımcı olacak şekilde odakladık ve en büyük ilerlemeyi de bu alanda kaydettik. Türkiye’de de Arçelik ile başarılı işler yürüttük. Yakın zamanda Suudi Arabistan’daki çok büyük bir proje olan Red Sea Global ile bir vaka çalış­ması yayınladık. Havayolu şirketleriyle de çalışı­yoruz, Air France ile yeni bir çalışma paylaştık.

Milyonlarca insan Pinterest'te ne arıyor?

Küresel ölçekteki kullanıcı davranışla­rında farklılıklar gözlemliyor musunuz? Pinterest’in farklı coğrafi bölgelerdeki kullanım trendleri hakkında bilgi vere­bilir misiniz?

Türkiye’de her ay 21,5 milyon kişi Pinterest’i kullanıyor. Bu, ülkenin internet kullanıcıları­nın yüzde 40’ı demek. Şu ana kadar Türkiye’de bir ekibimiz yoktu ancak artık Genart ile güçlü bir iş birliği içindeyiz. Kullanıcılarımızın yüzde 80’inden fazlası ABD dışında yaşıyor. Bu yüz­den uluslararası genişlemeye, özellikle de Tür­kiye’ye yatırım yapmaya devam ediyoruz. Kısa­cası, Türkiye için şu an inanılmaz heyecan verici bir dönemdeyiz.

Gelecekte Pinterest platformunun nasıl evrileceğini düşünüyorsunuz? Kullanıcı deneyimi ve marka iş birlikleri açısından hangi yenilikler bekleniyor?

Şu anda odaklandığımız nokta, kişiye özel görsel keşif deneyi­mini en üst seviyeye çıkarmak. İnsanların aradıkları şeyi bul­malarını ve ilham almalarını kolaylaştırmak için çalışıyoruz. Öncelikle, kullanıcıların doğru kelimeleri bilmediği durumlar­da bile ürünleri keşfedebilmele­rini sağlayan yeni görsel arama araçları geliştiriyoruz. Görünce beğendiğimiz şeyi anlıyoruz ama kelimelere dökmek o kadar kolay olmuyor. İşte tam da bu noktada, insanların gördükleri bir tarzı doğru kelimelere dökebilmeleri­ni sağlayacak çözümler üzerine yatırım yapıyoruz. Bu özelliğin ilk versiyonunu ABD, İngiltere ve Kanada’da devreye aldık ve çok yakında diğer pazarlarda da kullanıma sunmayı hedefliyoruz.

Bir diğer agresif yatırım alanımız ise yapay zeka. Yapay zekayı kullanıcıların zevklerine tam ola­rak uygun içerikleri bulmalarını sağlamak için kullanıyoruz. Özetle, görsel arama teknolojileri ve yapay zeka destekli kişiselleştirme, kullanıcı deneyimini olabildiğince ilham verici ve pozitif hale getirmek için en büyük önceliklerimiz.

Jamie Cooke: “Türkiye hikayeleri tüketen değil şekillendiren bir pazar”

featured Pinterest
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
Haberler
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
İrem Alimoğlu
22 Haziran 2025
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
15 Haziran 2025
YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
Haberler
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
Sena Tufan
1 hafta önce
Türkiye'de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Haberler
Türkiye’de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Sena Tufan
2 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.