7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çok boyutlu marka değeri nasıl yaratılır?

Çok boyutlu marka değeri nasıl yaratılır?

Marketing Türkiye
15 Aralık 2022
2 dk okuma

“Ürün ve hizmete ek bir değer sunamayan markalar artık tüketicinin ilgisini çekmiyor” diyen NETROM Reklam Ajansı’nın Kurucusu Engin Sarıkaya tüketicilerin artık ürün satın alırken markanın sunduğu değeri de satın aldığını söylüyor ve “çok boyutlu marka değeri” yaratmanın önemine vurgu yapıyor. Peki bunu başarmanın yolu ne? Sarıkaya ile çok boyutlu marka değeri yaratmanın sırlarını konuştuk…

NETROM olarak kendinizi nasıl tanımlıyor, hangi alanlarda hizmet sunuyorsunuz?

Netrom Reklam Ajansı, sektöre girdiği 2010 yılından beri müşterilerine tek bir çatı altından bütünleşik reklam hizmeti veren bir ajans. Bütünleşik reklam hizmetlerimizle markalarımıza 360 derece hizmet sunuyoruz.

NETROM’da nasıl bir markalama süreci izliyorsunuz?

Son zamanlarda tüm sektörün merak ettiği ve üzerine yoğunlaştığı konu teknolojinin ve müşteri deneyimlerinin bu kadar hızlı değiştiği bir dönemde markalara doğru bir kimlik ve değer kazandırmak.

Konuyla ilgili çözüm ararken markaların da tıpkı bizim gibi duyguları ve farklı kişilik özellikleri olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu noktada biz, belirlenen hedef kitleye uygun bir yol haritası çiziyor ve markaya bir kişilik oluşturuyoruz. Tabii bu noktada insanların günlük yaşamında büyük bir yer edinen reklamların önemi büyük. Zira reklamlar tüketici deneyimine yön vermenin yanı sıra bir markanın tüketicinin gözünde nasıl görüneceğini de belirliyor. Bu yüzden markalama yaparken tüketicinin isteklerini ön planda tutuyoruz.

Pek çok sektörde yoğun bir rekabet var. Tüketiciler onlarca markanın yüzlerce ürünü arasında seçim yapmak zorunda. Bu ortamda fark yaratmanın sırrı ne?

İşte marka algısı burada devreye giriyor. Doğru bir reklam çalışmasıyla kişilik kazanan marka rakipleri arasında fark yaratıyor ve seçim şansını artırıyor. İçinde bulunduğumuz tüketim çağında markaların kazandıkları değeri sürdürülebilir kılması ve tek kullanımlık olmaktan çıkarması gerekiyor. Tüketicinin kendini markalarla bu kadar özdeşleştirdiği bir dönemde “marka algısı” konusu hassasiyetle ele alınmalı.

Ürün ve hizmete ek bir değer sunamayan markalar artık tüketicinin ilgisini çekmiyor. Çünkü bir markanın ürününü satın alan tüketici, sadece söz konusu ürünü değil markanın sunduğu değeri de satın almış oluyor. Ayrıca tüketici marka ve ürün seçimlerinde kendine tanıdık gelen ve güvendiği ürünleri seçme eğilimi gösteriyor. Bu noktada markalar ve reklam ajanslarının üstüne düşen görev, hedef kitlelerini ve güncel yaklaşımları iyi analiz etmek.

Örneklendirmek gerekirse sosyal medyada doğrudan satış odaklı bir pazarlama yanında markanızın toplumsal fayda sağlayan bir yönünü ön plana çıkarmanız (örn: çevreye duyarlı) olduğunu yansıtmanız çevreci kitle tarafından pozitif karşılanacak ve daha fazla satın alma eğilimi gösterecektir.

Sosyal medya tüketici deneyimini nasıl etkiliyor?

Tüketicinin zihninde markayla ilgili akılda kalıcı bir imge oluşturabilmek tercih edilme oranını arttırıyor. Markalar sadece ürünleri üzerinden değil sosyal çevreye olan duyarlılıkları ve güncel olaylara verdikleri tepkilerle de değerlendiriliyor. Tam da bu noktada sosyal medya platformları önem kazanıyor. Çünkü; anlık iletişim kurma olanağına sahip olduğumuz bu platformlarda tüketicilerin fikirleri hızlı bir şekilde değişebiliyor. Bu sebeple sosyal medya platformlarına doğru içerikler üretmek gerekiyor.

Tüketicinin gün geçtikçe tek katmanlı markalardan uzaklaştığı bir dönemde markaların ek faydalar sunması bekleniyor. Yani tüketici satın aldığı ürünle ihtiyacını gidermenin yanı sıra statü edinmek, sosyal fayda sağlamak ve değişimin bir paydaşı olduğunu hissetmek istiyor.

Bu bağlamda takip ettiği fenomenlerin nasıl bir hayat yaşadığını, neler satın aldığını yakından takip eden Z kuşağına doğru bir iş birliği ile markanızı tanıtmanız kitlenizi büyütmeniz adına oldukça faydalı olacaktır.

Reklam sektöründe yer alan veya yer almak isteyen kişilere 2023 için ne önerirsiniz?

2023’te sosyal medyanın gücünü kullanmak ve dijital platformlarda sesinizi duyurmak oldukça önem arz ediyor. Dijital dünyayı pazarlamanın merkezine koymalı, sürdürülebilir bir pazarlama için markaya değer katacak, kişilik kazandıracak içerikler üretmeliyiz.

Tüketiciye çok boyutlu bir marka değeri sunmak için çıkılan bu zorlu yolculukta; tüketiciye kulak vermeli, değişimin nabzını tutulmalı ve yaşanan değişime ayak uydurulmalı…

featured NETROM
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Lahmacun Endeksi'nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!
Haberler
Lahmacun Endeksi’nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!
İrem Alimoğlu
4 Eylül 2025
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Nafizcan Önder
5 gün önce
Haftanın marka ajans iş birlikleri (19-25 Eylül)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (19-25 Eylül)
Sena Tufan
25 Eylül 2025
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Haberler
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Nafizcan Önder
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.