12 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koçtaş online ve offline'ı birleştirdi, kampanya bütçesinin 60 katı gelir elde etti

Koçtaş online ve offline’ı birleştirdi, kampanya bütçesinin 60 katı gelir elde etti

Marketing Türkiye
21 Mart 2018
3 dk okuma

Koçtaş, Facebook üzerinden gerçekleştirdiği kampanyayla online-offline entegrasyonunda büyük bir başarıya imza attı. Kampanyaya harcanan bütçenin 60 katı gelir elde eden Koçtaş’ın projesi, Türkiye’de “Offline Conversion Measurement” çözümünü kullanarak Facebook global tarafından başarı hikayesi olarak gösterilen ilk ve tek şirket oldu. Bu başarılı kampanyanın detaylarını Koçtaş Pazarlama Direktörü Ebru Darip’ten dinledik…

Söyleşi: Berkan Kişin

İletişim çalışmalarımızın yüzde 50’sinden fazlası dijital

✓ Koçtaş olarak müşterilerimizi daha iyi anlamaya ve bunu iş sonuçlarımıza aktarmaya yönelik önemli bir dönüşüm süreci başlattık. Bunun için 2017 yılı başından itibaren birçok derinlemesine tüketici araştırması gerçekleştirdik. Bu araştırmalardan elde ettiğimiz bulgularla tüm iş süreçlerimizde topyekûn bir iyileştirme sürecini devreye aldık.

✓ Müşterilerimize her kanaldan en iyi hizmeti sunma hedefiyle uzun vadeli tüm yatırımlarımızda dijitalleşmeye hız vermiş durumdayız. Artık iletişim çalışmalarımızın yüzde 50’sinden fazlasını dijital kanallarda yapıyoruz. Çünkü günümüzde dijital dönüşümü dikkate almadan herhangi bir ürün ya da hizmet satışında sürdürülebilir büyümeyi hedeflemek mümkün değil.

Amaç mükemmel müşteri deneyimini yaratmak

✓ Amacımız, tüm işlerimizin kalbine koyduğumuz müşterilerimize her kanaldan aynı kalitede, en iyi ürün ve hizmeti sunarak mükemmel müşteri deneyimi yaratmak. Bu müşteri deneyimini yaratmak için online platformları geri bildirimleri derlediğimiz bir öğrenim noktası olarak konumlandırıyoruz.

✓ Online’da olduğu gibi offline’da satın alma yapan kişilerle de bu platformlar üzerinden sürekli iletişim kurarak her dakika beklenti ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamak ve günün sonunda en iyi çoklu kanal deneyimini sağlamak için sürekli çalışıyoruz. Bu sene boyunca yapacağımız tüm altyapı yatırımlarıyla çoklu kanal deneyimini en üst seviyeye taşımayı hedefliyoruz.

koctasTürkiye’de bir ilke imza attık

✓ Facebook ile gerçek­leştirdiğimiz kampanyayı iş ortağımız Zer’in dijital ekibiyle hayata geçirdik. Yaptığımız Facebook rek­lamlarının sonrasında online mağazamız koctas.com.tr’ye ek olarak fiziksel mağazala­rımızda gerçekleşen satışları da ölçümleyerek Türkiye’de bir ilke imza attık.

✓ Bu ölçümü kullanmaktaki amacımız online kanala yaptığımız yatırımın ne kadarının fiziksel mağazalarda satışa dönüştüğünü öğrenmekti. Bu uzun zamandır istediğimiz, üzerinde çalıştığımız bir konuydu. Facebook’un “Offline Conversion Measurement” çözümü sayesinde artık Facebook reklamlarının fiziksel mağaza satışlarına etkisini rahatlıkla görebiliyoruz.

✓ Ölçümleme, yaptığımız yayınlar için oldukça önemli bir parametre. İşte tam olarak bu sebeple tüm yayınlarımızda ölçümleme kabiliyetlerimizi daha da geliştirmek üzerine çalışmalarımızı geliştiriyoruz.

Globalde en iyi uygulamalar arasına girdik

✓ Çalışma kapsamında 15 Kasım-4 Aralık 2017 tarihleri arasında Facebook’ta Koçtaş kampanya reklamlarının yayınlanmasından sonra reklamları gören ve etkileşime geçen kullanıcıların online dışında fiziksel mağazalarımızdaki satın almalarını ölçümledik. Kampanyamız Facebook “Offline Conversion Measurement” kapsamında, globalde en iyi uygulamalar arasına girme başarısını gösterdi.

✓ Diğer kanallardan etkilenme oranlarını en aza indirmek adına sadece reklamı gördükleri andan itibaren yedi gün sonrasına kadar yaptıkları satın almaları ölçümlemeye dahil ettik.

✓ Bunun için reklamlarımızı gören kişilerin kampanya sonrası verilerini kendi izinli müşteri verimizle birleştirerek, kişilerin reklamı gördükleri günden itibaren yedi gün içinde online ya da fiziki mağazalardan gerçekleştirdikleri satın almalara baktık.

Kampanya sonucunda 5,9 milyon kişiye eriştik

✓ Kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını online-offline karşılaştırmasıyla ölçümlemeyi başardık. Bu çok değerli bir sonuç, çünkü online’da görüp online’da satın alma yapanlarla, online’da görüp offline’dan sa­tın alma yapanların davranışları birbirinden farklı.

✓ Kampanya sonucunda 5,9 milyon kişiye eriştik. Reklamları gören kişilerin, yaptıkları alışverişler sonrası oluşturdukları getiri, reklam harcamamızın 60 katı olarak gerçekleşti. Kampanyanın fiziksel mağazalarda yarattığı adetsel bazlı satış, online’dakinin 10 katı iken, ciro bazlı değerlendirdiğimizde ise 2,58 katı olarak gerçekleşti.

koctas2

Başarı hikayesi yayınlanan ilk şirket olduk

✓ Bu bizim için çok önemli bir başarı. Türkiye’de Offline Conversion Measurement çözümü kullanarak Facebook globalde başarı hikayesi yayınlayan ilk ve tek şirket Koçtaş oldu.

✓ Dijitaldeki ölçümleme kabiliyetlerini ileriye taşıyarak, bugüne kadar çok berrak olmayan, reklamların offline’a dönüşümünü ölçümlemeyi başardık. Ayrıca kullanıcı alışkanlıklarını gözlemlemek ve dijital hedeflemelerimizi bu gözlemlere göre şekillendirdik.

1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
3 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
4 ikinci el araç
İkinci el araç satışında sınırlamalar kapıda!
5 L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
Güncel Haberler
enflasyon (2)
Yüksek gelirli tüketici, enflasyon dalgasında sörf yapıyor
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Penti'den Harry Potter'ın 21. yılına özel koleksiyon
Penti’den Harry Potter’ın 21. yılına özel koleksiyon
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sahne sanatları kan kaybediyor
Haberler
Sahne sanatları kan kaybediyor
Nafizcan Önder
15 Haziran 2022
Çalışan sirkülasyonunun şirketlere maliyeti ne kadar?
Haberler
Çalışan sirkülasyonunun şirketlere maliyeti ne kadar?
Nafizcan Önder
3 Haziran 2022
Rakiplerin atışması bizde de tutmaya başladı
Haberler
Rakiplerin atışması bizde de tutmaya başladı
Ali SAYDAM
4 hafta önce
Eski Instagram'ı isteyenler bir araya geldi. Kardashian'lar da kampanyayı destekliyor
Haberler
Kylie ve Kim Kardashian Instagram’ın TikTok’u taklit etmeyi bırakmasını istiyor
Gizem Yıldız
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.