Koçtaş, Facebook üzerinden gerçekleştirdiği kampanyayla online-offline entegrasyonunda büyük bir başarıya imza attı. Kampanyaya harcanan bütçenin 60 katı gelir elde eden Koçtaş’ın projesi, Türkiye’de “Offline Conversion Measurement” çözümünü kullanarak Facebook global tarafından başarı hikayesi olarak gösterilen ilk ve tek şirket oldu. Bu başarılı kampanyanın detaylarını Koçtaş Pazarlama Direktörü Ebru Darip’ten dinledik…
Söyleşi: Berkan Kişin
İletişim çalışmalarımızın yüzde 50’sinden fazlası dijital
✓ Koçtaş olarak müşterilerimizi daha iyi anlamaya ve bunu iş sonuçlarımıza aktarmaya yönelik önemli bir dönüşüm süreci başlattık. Bunun için 2017 yılı başından itibaren birçok derinlemesine tüketici araştırması gerçekleştirdik. Bu araştırmalardan elde ettiğimiz bulgularla tüm iş süreçlerimizde topyekûn bir iyileştirme sürecini devreye aldık.
✓ Müşterilerimize her kanaldan en iyi hizmeti sunma hedefiyle uzun vadeli tüm yatırımlarımızda dijitalleşmeye hız vermiş durumdayız. Artık iletişim çalışmalarımızın yüzde 50’sinden fazlasını dijital kanallarda yapıyoruz. Çünkü günümüzde dijital dönüşümü dikkate almadan herhangi bir ürün ya da hizmet satışında sürdürülebilir büyümeyi hedeflemek mümkün değil.
Amaç mükemmel müşteri deneyimini yaratmak
✓ Amacımız, tüm işlerimizin kalbine koyduğumuz müşterilerimize her kanaldan aynı kalitede, en iyi ürün ve hizmeti sunarak mükemmel müşteri deneyimi yaratmak. Bu müşteri deneyimini yaratmak için online platformları geri bildirimleri derlediğimiz bir öğrenim noktası olarak konumlandırıyoruz.
✓ Online’da olduğu gibi offline’da satın alma yapan kişilerle de bu platformlar üzerinden sürekli iletişim kurarak her dakika beklenti ve ihtiyaçlarını daha iyi anlamak ve günün sonunda en iyi çoklu kanal deneyimini sağlamak için sürekli çalışıyoruz. Bu sene boyunca yapacağımız tüm altyapı yatırımlarıyla çoklu kanal deneyimini en üst seviyeye taşımayı hedefliyoruz.
Türkiye’de bir ilke imza attık
✓ Facebook ile gerçekleştirdiğimiz kampanyayı iş ortağımız Zer’in dijital ekibiyle hayata geçirdik. Yaptığımız Facebook reklamlarının sonrasında online mağazamız koctas.com.tr’ye ek olarak fiziksel mağazalarımızda gerçekleşen satışları da ölçümleyerek Türkiye’de bir ilke imza attık.
✓ Bu ölçümü kullanmaktaki amacımız online kanala yaptığımız yatırımın ne kadarının fiziksel mağazalarda satışa dönüştüğünü öğrenmekti. Bu uzun zamandır istediğimiz, üzerinde çalıştığımız bir konuydu. Facebook’un “Offline Conversion Measurement” çözümü sayesinde artık Facebook reklamlarının fiziksel mağaza satışlarına etkisini rahatlıkla görebiliyoruz.
✓ Ölçümleme, yaptığımız yayınlar için oldukça önemli bir parametre. İşte tam olarak bu sebeple tüm yayınlarımızda ölçümleme kabiliyetlerimizi daha da geliştirmek üzerine çalışmalarımızı geliştiriyoruz.
Globalde en iyi uygulamalar arasına girdik
✓ Çalışma kapsamında 15 Kasım-4 Aralık 2017 tarihleri arasında Facebook’ta Koçtaş kampanya reklamlarının yayınlanmasından sonra reklamları gören ve etkileşime geçen kullanıcıların online dışında fiziksel mağazalarımızdaki satın almalarını ölçümledik. Kampanyamız Facebook “Offline Conversion Measurement” kapsamında, globalde en iyi uygulamalar arasına girme başarısını gösterdi.
✓ Diğer kanallardan etkilenme oranlarını en aza indirmek adına sadece reklamı gördükleri andan itibaren yedi gün sonrasına kadar yaptıkları satın almaları ölçümlemeye dahil ettik.
✓ Bunun için reklamlarımızı gören kişilerin kampanya sonrası verilerini kendi izinli müşteri verimizle birleştirerek, kişilerin reklamı gördükleri günden itibaren yedi gün içinde online ya da fiziki mağazalardan gerçekleştirdikleri satın almalara baktık.
Kampanya sonucunda 5,9 milyon kişiye eriştik
✓ Kullanıcıların satın alma alışkanlıklarını online-offline karşılaştırmasıyla ölçümlemeyi başardık. Bu çok değerli bir sonuç, çünkü online’da görüp online’da satın alma yapanlarla, online’da görüp offline’dan satın alma yapanların davranışları birbirinden farklı.
✓ Kampanya sonucunda 5,9 milyon kişiye eriştik. Reklamları gören kişilerin, yaptıkları alışverişler sonrası oluşturdukları getiri, reklam harcamamızın 60 katı olarak gerçekleşti. Kampanyanın fiziksel mağazalarda yarattığı adetsel bazlı satış, online’dakinin 10 katı iken, ciro bazlı değerlendirdiğimizde ise 2,58 katı olarak gerçekleşti.
Başarı hikayesi yayınlanan ilk şirket olduk
✓ Bu bizim için çok önemli bir başarı. Türkiye’de Offline Conversion Measurement çözümü kullanarak Facebook globalde başarı hikayesi yayınlayan ilk ve tek şirket Koçtaş oldu.
✓ Dijitaldeki ölçümleme kabiliyetlerini ileriye taşıyarak, bugüne kadar çok berrak olmayan, reklamların offline’a dönüşümünü ölçümlemeyi başardık. Ayrıca kullanıcı alışkanlıklarını gözlemlemek ve dijital hedeflemelerimizi bu gözlemlere göre şekillendirdik.