6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
KOBİ'ler için sürdürülebilir büyümenin formülü ne?

KOBİ’ler için sürdürülebilir büyümenin formülü ne?

Marketing Türkiye
28 Eylül 2023
4 dk okuma

KOBİ’lerin ülke ekonomisinin gelecek yatırımlarını belirlediğinin altını çizen BeNova Consulting Genel Müdürü Erdinç Mert, “Ülke ekonomisi için oldukça büyük önem arz eden KOBİ’lerimiz için, sürdürülebilir büyüme stratejisi hızlıca uygulamaya başlanmalı” diyor…   Bunun için de inovasyona odaklanılması gerektiğini kaydeden Erdinç Mert ile KOBİ’lerin büyüme stratejilerini konuştuk…

Kısaca BeNova Consulting’den bahsedebilir misiniz? Şirketlere hangi alanlarda hizmet veriyorsunuz?

BeNova Consulting olarak geçmiş deneyimlerden de yola çıkarak etki odaklı danışmanlık hizmeti sunuyoruz. Deneyimli ekibimizle birlikte Ön İnceleme ve Analiz hizmetinin ardından Strateji’den Pazarlama ve Marka İletişimi’ne, İş Geliştirme’den Satış ve İhracat’a, Dijital Dönüşüm’den İnovasyon’a, İşe Alım ve Yetenek Yönetimi’nden Maliyet Dönüşümü’ne kadar birçok alanda ve farklı sektörlerde hizmet veriyoruz.

BeNova Consulting olarak farklı sektörlerdeki firmaların değişen ihtiyaçlarına çözüm sağlayan, global bir marka olma yolunda ilerleyen, büyük çaplı dinamik bir organizasyon olarak öne çıktığımızı söyleyebiliriz.

KOBİ’lerin ülke ekonomisindeki yeri ve önemi nedir?

KOBİ’ler ülke ekonomisinin gelecek yatırımlarını belirliyor. Ekonomik gelişmeyi yaygınlaştıran, ekonominin temel taşları arasında yer alan ve ülke ekonomisi için oldukça büyük önem arz eden KOBİ’lerimiz için, sürdürülebilir büyüme stratejisi hızlıca uygulamaya başlanmalı. KOBİ’lerin yüzde 85’i hayatta kalabilmek için giderleri azaltma yolunu seçse de uzun vadede kazanan KOBİ’ler gelirlerini sürdürülebilir şekilde artıranlar olacaktır…

Türkiye ekonomisinin can damarı olan, ekonomik gelişmeyi yaygınlaştıran ve ekonominin gelecek yatırımlarını belirleyen KOBİ’ler, finansal erişimleri ve kaynakları daha iyi kullanabilmeleri, sürdürülebilir büyümelerinin devamının sağlanması için inovasyona hızla odaklanmalı.

KOBİ’lerin öncelikli odağı ne olmalı?

KOBİ'ler için sürdürülebilir büyümenin formülü ne?
BeNova Consulting Genel Müdürü Erdinç Mert

İlk odaklanılması gereken alan; giderleri azaltmak değil gelirleri artırmak. Uzun vade stratejilerini kurgulayamayan KOBİ’lerin rakipleriyle arasına ciddi bir mesafe girecektir. Özellikle tüm dünyanın boğuştuğu enflasyonist ortamda hayatta kalabilmeleri için KOBİ’ler birçok aksiyon almalı. Değişen şartlarda ve yeniden yapılanmalarda hayatta kalmak için akla gelen ilk aksiyon giderlerin azaltılması oluyor. Yaptığımız araştırmalar sonuçlarına göre ülkemizdeki KOBİ’lerin yüzde 85’i giderleri azaltmaya odaklanıyor. Burada ilk odaklanılan maliyet ise ne yazık ki çalışan maliyetleri oluyor ve bu nedenle çalışanların işine son veriliyor ya da ücretsiz izne çıkarılıyor. Bu da kısa sürede maliyetleri azaltıyor ancak gelirler artmadığı için orta / uzun vadede şirket için olumsuz etkiler yaratıyor. Bu nedenle bizim tavsiyemiz, sürdürülebilir büyümeyi yakalamak için ilk odaklanmamız gereken alan giderleri azaltmak değil gelirleri artırmak olmalı. 

KOBİ’ler ihracat stratejisini oluştururken nelere dikkat etmeli, ihracat yapmak isteyen KOBİ’lere tavsiyeleriniz neler?

KOBİ’lerin sürdürülebilir ciro artışı sağlaması gerekir. Bu kapsamda, şirket gelirlerini sürdürülebilir şekilde artırmak için şu yol haritaları izlenebilir: Satış ve pazarlama organizasyonunun ne kadar etkili olduğu analiz edilerek bu bölümün şirket içinde daha önemli bir konuma gelmesi sağlanmalı. İhracat odaklı satış pazarlama organizasyonuyla tahminlerin üstünde bir ihracat başarısına ulaşmak mümkün. Öncelikle ihracat stratejisi belirlenmeli, hedef bölgeler ve ülkeler seçilmeli. Sonrasında söz konusu ülkelerden kendilerine çözüm ortakları, iş ortakları bularak ürünleri / hizmetlerin ihracatlarını gerçekleştirebilirler. Çalışanları şirketin en büyük sermayesidir. Kriz dönemlerinde yetkin ve kalifiye çalışanlara sahip olan şirketler ayakta kalır. Kaliteli insan gücüne sahip olmayan şirketlerin ise bu dönemleri atlatması çok zor. Hepimiz konfor alanımızda olmayı severiz. Müşterileri biliriz, tanırız, ihtiyaçlarına çok kolay bir şekilde çözümler oluşturabiliriz. Bununla birlikte, özellikle kriz dönemlerinde sığınılacak limanlar bulabilmek de çok önemli. Örnek vermek gerekirse savunma sanayi gibi sektörler kriz dönemlerinden olumsuz anlamında çok etkilenmezler, hatta bu dönemlerden güçlenerek çıkarlar. Ayrıca; dijital pazarlama her geçen gün daha da büyük önem kazanıyor. Bu noktada da öncelikle şirketin dijitalleşme ihtiyaçlarını belirlemeli, ardından dijitalleşme stratejisi oluşturulmalı.

KOBİ’ler pazarlama dünyasında vizyon planlamasını nasıl belirlemeli?

Değişen pazarlama dünyasına uyum sağlamak, verimlilik ve katma değer artışı için KOBİ’lerde vizyon gelişimi ve planlaması şart.Unutmayın ki vizyon gelişimi sürekli bir süreçtir. Pazarlama stratejilerinizi ve vizyonunuzu düzenli olarak gözden geçirmeli ve güncellemeliler. Değişen pazarlama dünyasına uyum sağlamak için esnek ve öğrenmeye açık olunmalı. Ekiplerini veya dış kaynaklarını eğitmek için yatırım yapmalılar. Pazarlama, hızla değişen bir alan olduğu için değişime uyum sağlama kültürünü geliştirmeliler. Sosyal sorumluluk projeleri geliştirerek ya da bu projelere katılarak, sürdürülebilir uygulamaları benimseyerek, kurumsal itibar ve değer yaratmanın bir parçası olunmalı. Dijital pazarlama, günümüzde başarılı bir pazarlama stratejisinin merkezindedir. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemleri gibi dijital araçları çalışmalarının odak noktasına almalılar.

KOBİ’ler pazarlama stratejilerini ve yöntemlerini nasıl planlamalı?

KOBİ'ler için sürdürülebilir büyümenin formülü ne?

KOBİ’ler pazarlama yöntemleri için sürekli keşif halinde olmalı. İşletmeyle müşteriyi birbirine bağlayan en önemli faktör pazarlamadır. Müşteriyi en iyi bir şekilde anlamak ve müşterinin ihtiyaçlarına göre yol almak çok önemli.

Teknolojiyle birlikte sürekli gelişen ve değişen pazarlama trendlerini takip eden ve uyum sağlayan KOBİ’ler iş hacimleriyle birlikte cirolarını büyütüyor.

Dijital dönüşümle birlikte, yapay zekanın artan gücü de pazarlamanın yükselen trendleri arasında güçlü ve öncelikli yer edinen yöntemlerden biri haline geldi.

Pazarlama, hedef pazarın ihtiyaçlarını karşılamak için keşif, yaratma ve değer sunma bilimi ve sanatıdır. Dolayısıyla aslında her şirketin kendi özelinde keşfetmesi ve entegre etmesi gereken yöntemlerin izini sürmesi gereken yoldur aynı zamanda.  

Sürdürülebilirliği ve karlılığı arttıran en önemli pazarlama yöntemi, iş akışlarını ve süreçlerini güçlendirerek hızlandıracak yazılımlar ve uygulamalardır.

Pazarlama ve kurumsal iletişim alanında çalışanları bir araya getirecek bir platformun önemi oldukça büyüktür. Bu topluluk, sektördeki profesyonellerin etkileşimde bulunabileceği, bilgi ve deneyim paylaşabileceği bir imkan sunacaktır. Pazarlama ve kurumsal iletişim alanları, hızla değişen ve gelişen sektörler. Teknolojik yenilikler, tüketici davranışlarındaki değişiklikler ve pazar dinamikleri sürekli olarak evrim geçirir. Bu nedenle, bu alanlarda çalışan profesyonellerin bilgi ve becerilerini güncel tutmaları kritik öneme sahip. Aynı şekilde, sektördeki bağlantıları ve ağları genişletmek için bir fırsat sunar. Ayrıca bu topluluklar, profesyonellerin kariyer gelişimini destekler. İleri düzey eğitim fırsatları, mentorluk programları ve kariyer danışmanlığı gibi kaynaklar sunarak üyelerin kariyerlerini ilerletmelerine yardımcı olabilirler. Bu kapsamda biz de BeNova Consulting olarak kurumsal iletişim ve pazarlama uzmanlarını bir araya getirecek bir platform oluşturmaya yönelik çalışıyoruz. En kısa zamanda buna yönelik çalışmaları hayata geçireceğiz.

featured
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Haberler
Türkiye’de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Sena Tufan
5 gün önce
Türkiye’nin gençlik markaları
Haberler
Türkiye’nin gençlik markaları
Sena Tufan
19 Mayıs 2025
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.