“İyi kalpli marka” stratejisiyle ‘insana’ odaklanıyoruz

Audi’nin yeni marka stratejisini “İyi Kalpli Marka” söylemi etrafında şekillendirdiğini söyleyen Audi Türkiye Pazarlama Müdürü Mustafa Uluer “Artık en performanslı, lüks ya da teknolojik otomobili üretmeniz yetmiyor. İçerisinde bulunduğunuz toplumun sürdürülebilir büyüme ve gelişmesine katkı sağlamanız gerekiyor” diyor. “İyi Kalpli Marka” stratejisinin Türkiye’deki ilk yansıması olan ve satış danışmanlarına “işaret dili” eğitiminin verdiği “Güzel Hareketler” projesini konuşmak için bir araya geldiğimiz Uluer yeni dönemde “insan”a odaklandıklarını söylüyor.

2019’da premium segment birincisi olduk

✓ Ülkemizde otomobil pazarı geride bıraktığımız iki yılda zor bir süreçten geçti. Stratejisini doğru kuran, müşterisini tanıyan ve anlayan, müşterisinin beklenti ve değerlerine önem veren markalar bu süreci sorunsuz atlatıyor. Biz de kurduğumuz stratejinin doğruluğunu ve oluşturmaya çalıştığımız algının ne denli karşılık bulduğunu gördük.

✓ Dijital dönüşümü odak noktamız haline getirerek hem markamıza hem de müşterilerimize katma değer yaratan çözümler ürettik. “İyi Kalpli Marka” stratejimizle müşterilerimize yakın olmaya devam ettik, hedefimize konsantre olarak tüm pazar­lama iletişimi çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürdük. Bu strateji bizlere 2019 yılında premium segment birincisi olma başarısını getirdi.

Audi deneyimini müşteriye dokunduğumuz her yerde yaşatacağız

✓ Otomobillerin ve teknolojilerinin birbirine benzediği günümüzde müşteriye en iyi hizmet veren, onların taleplerine en hızlı ve çözüm odaklı cevap veren markalar öne çıkıyor. Artık marka olarak en performanslı, lüks ya da teknolojik otomobili üretmeniz yetmiyor. İçerisinde bulunduğunuz toplumun sürdürülebilir büyüme ve gelişmesine katkı sağlamanız gerekiyor. Audi’nin global stratejisini sadece premium segmentteki başarısı değil aynı zamanda topluma yarattığı katma değer oluşturuyor.

✓ İyi Kalpli Marka olma hede­fimiz, tüm çalışanlarımız, pay­daşlarımız ve iş ortaklarımızın yani yetkili satıcılarımızın da ortak hedefi. Sayısal başarı­ların yanı sıra Audi Türkiye ailesi olarak insan odaklı, in­sana dokunan projelerle daha fazla ön planda olmaya özen gösteriyoruz.

✓ “İyi Kalpli Marka” strateji­mizi tüm paydaşlarımız için bütünleşik olarak ele alıyoruz. Müşterimize dokunduğumuz her alanda Audi deneyimini yaşatmak istiyoruz. Audi’nin iyi kalpli marka değerlerini Audi tutkunlarına dokundu­ğumuz her alanda hissettir­mek istiyoruz.

Projeyi ülke geneline yaymayı planlıyoruz

✓ Bugüne kadar, 17 Audi satış danışmanımız ve Do­ğuş Otomotiv’in distribütörlüğünü üstlendiği marka­lara diyalog, yol yardım ve çağrı merkezi hizmetlerini sunan Değer ve İlgi Merkezi’nden iki uzmanımız da projede yer aldı. Eğitimden bir ay sonra gönüllü bir Audi satış danışmanımız işitme engelli Audi tutku­nuna ilk otomobil satışını da gerçekleştirdi.

✓ Projenin ikinci fazında ise işitme engelliler için sürüş esnasında bilinmesi gereken temel uyarılara ilişkin “Otomobilin işaret dili” adı altında on adet kısa video hazırladık. Üçüncü fazda amacımız, işitme engelli bireylerin, görüntülü arayarak yol yardım hizmeti alabileceği ve müşteri destek hattını kullanabileceği bir alt yapı hazırlamak.

✓ 2020 yılında eğitimleri ülke genelindeki yetkili satıcılarımıza yaymayı planlıyoruz. Böylece işitme engelli bireylere satış, satış sonrası ve daha birçok konuda iyi hizmet sunmayı hedefliyoruz. Proje ana merkezimiz Almanya’da da çok beğenildi ve diğer Audi distribütörlerine de örnek gösterildi. ODD tarafından düzenlenen Gladyatör Ödülleri’nde “Yılın Sosyal Sorumluluk” projesi seçildi.

Tüketiciler markalardan toplumsal fayda bekliyor

✓ Tüketiciler markaların topluma ne kattığına bakı­yor. Gezegen dostu, doğa dostu yaklaşımla sürdürüle­bilir olan, doğru kaynak kullanımıyla ortaya çıkarılan ürünleri tercih ediyorlar. Tüketiciler zamanın en kaliteli, en teknolojik, en eşsiz ve en konforlu otomo­bilini talep etmeye de devam ediyor. Dijitalleşmenin hayatımızın her alanında kendisini yoğunlukla hissettirdiği günlerden geçiyoruz. Bu durum sadece otomotiv sektörünü değil, her iş adımını etkiliyor.

✓ Audi, 2025 yılına kadar yaklaşık 40 milyar euroyu; e-mobilite, otonom sürüş ve dijitalleşme gibi stratejik alanlara yönlendirecek. Bu yatırım, üretimin dijitalleştirilmesi için de yapılacak.

✓ 2025’e kadar Audi, 20’yi aşkın elektrikli modeli ürün yelpazesine ekleyecek. Tamamen elektirkli Audi e-tron Sportback 2019’da piyasaya sürüldü, Audi e-tron GT de 2020 yılında satışa sunulacak. Audi 2020’de de premium kompakt segmentine elektrikli bir model ekleyecek. Audi, 2025’te tamamen elektrikli ve plug-in hibrit araçlardan oluşan yaklaşık 800 bin araç satmayı hedefliyor.

“Güzel hareketler” ile satış danışmanlarımız “işaret dili”ni öğrendi

✓ İyi Kalpli Marka yolunda gerçekleştirdiğimiz çalışmalardan biri de “Güzel Hareketler” adını verdiğimiz sosyal sorumluluk projesi. Güzel Hareketler Projemiz bir yetkili satıcımızı işitme engelli bir Audi tutkununun ziyaret etmesiyle başlıyor. Satış danışmanımız kendisiyle yazı yoluyla anlaşmayı deniyor ama iletişim kuramıyor. Her yıl gerçekleştirdiğimiz Eğitim İhtiyaç Analizi’nde satış danışmanımız işaret dili eğitimi talep ediyor. Biz de bu talepten yola çıkarak bu projeyi oluşturduk.

✓ Satış-eğitim ekibimiz, İşitme Engelliler Eğitim Faaliyetleri Derneği (İEEFD) iş birliğiyle, projenin startını verdi. “Güzel Hareketler” adını verdiğimiz proje tüm engellilere yaklaşım bilincini geliştirmeyi, hizmet erişile­bilirliğini sürdürülebilir hale getirmeyi ve herkese anadi­linde özgürlük sunabilmeyi hedefliyor.

✓ Audi Türkiye olarak, Türkiye genelinde 3 milyona yakın işitme engelli bireyin olduğunu, günlük yaşamda iletişimde birçok zorlukla karşılaştıklarını biliyoruz. Onların hayatlarını biraz daha kolaylaştırabilmek adına başladığımız bu hareketle de iletişimi güzel bir yere taşımayı hedefliyoruz.

İLGİLİ HABERLER