Bu yılın başlarında yeni bir yapılanma içerisine giren TEM Agency tüm operasyonlarını daha kişiselleştirilmiş hizmetler sunacak şekilde yeniden konumlandırdı. Yeni yapı temelde TEM Agency ve TEM Talent olarak ayrılıyor ancak ekosistemde bulunan Alice Film, Social Video Society (SVS), WASD İletişim, Turnuvam.com ve Fire Flux Esports gibi yan şirketlerde de özgün ve odaklı hizmetler sunuluyor.
TEM Agency bu yılın başında yeni bir yapılanma içerisine girmişti. Bu dönüşümü ve ardındaki içgörüyü sizden dinleyebilir miyiz?
Kurulduğumuz 2016 yılından bu yana içerik üreticilerine menajerlik ve kariyer yönetimi hizmeti, markalara ise yaratıcı kampanyalar ve influencer pazarlama stratejilerini tek bir çatı altında sunuyorduk. Operasyonlarımızın genişlemesi ve sunduğumuz hizmetin kalitesini daha da artırmak adına bu yıl itibarıyla bu operasyonları, iki ayrı yapıda sunan yeni bir şemaya geçtik.
Böylece markalar için veri odaklı ve 360 derece yaklaşımla influencer marketing hizmeti sunan departmanımız TEM Agency olurken ajansa bağlı eğlence, oyun, teknoloji, spor, müzik ve lifestyle kategorilerinden 85’i aşkın içerik üretici ve sporcuya yönelik hizmet veren birimi ise TEM Talent adı altında bir araya getirdik. Bu yeni yapı sayesinde, müşterilerimize daha kişiselleştirilmiş stratejiler ve çözümler sunabiliyoruz. TEM Agency, müşterilerimizle en uygun ve etkili influencerları bir araya getirerek marka bilinirliğini ve satışları artırmak için önemli bir rol oynuyor. TEM Talent’da ise içerik üreticileri için kapsamlı kariyer yönetimi hizmetleri sunarak onların büyümelerine ve gelişmelerine destek olmaya devam ediyoruz.
TEM Agency ekosistemine ve büyüme stratejinize biraz daha yakından bakabilir miyiz? Neler oluyor TEM Agency’de?
Türkiye’de influencer pazarlaması sektörünün en büyük ajansı olarak, hizmet verdiğimiz marka sayısı ve exclusive temsil ettiğimiz yetenek ve içerik üretici sayısıyla gurur duyuyoruz. Bununla birlikte ekip arkadaşlarımızın sayısı ve tecrübesiyle de farklı bir yerde olduğumuzu düşünüyorum.
Ekosistemimizde TEM Agency’ye ek ortaklık yapısı bulunan farklı şirketlerimiz bulunuyor. Projenin türüne göre kendi içlerinde uzmanlıklarına ayırdığımız prodüksiyon ve yapım şirketlerimiz Alice Film ve Social Video Society (SVS), kurumsal iletişim ve sosyal medya danışmanlık ajansımız WASD İletişim, online/offline gaming turnuva platformumuz Turnuvam.com ve Türkiye’nin en başarılı espor kulüplerinden Fire Flux Esports. Şirketlerimizin her biri kendi uzmanlık alanlarında ve ayrı müşteri portföyleriyle ilerliyor.
Bugüne kadar gerçekleştirdiğiniz projelerinizden öne çıkanlar hangileriydi?
Yıl boyunca çok sayıda iş ürettik. Projelerin yaratıcılığı ve doğallığı çok önemli olsa da birinci önceliğimiz her zaman markaların pazarlama ve iş hedeflerine hizmet etmesi oldu. En sevdiğim projeler arasında Samsung ile tasarladığımız Türkiye’nin ilk özel Counter Strike haritası, Turkcell ile hayata geçirdiğimiz Gelecek Paycell’de ve GroupM ile beraber Coca Cola için gerçekleştirdiğimiz çok sayıdaki projeden Fanta Fest’i sayabilirim. Tüm bu kampanyalarla bol ödüllü bir yıl geçireceğimizi umuyoruz.
Sektörünüzde sizce öne çıkan trendler neler? TEM Agency bu doğrultuda ne gibi aksiyonlar alıyor?
Temel değişim platform sayılarındaki artış ve video formatların yükselişinde yaşanıyor. YouTube gibi platformlar TV’lerin yerini alırken, bünyemizdeki Noluyo Ya¿, Deli Mi Ne? gibi içerik üreticilerinin videoları bölüm başına 3-4 milyon tekil kişi tarafından izleniyor. Bu erişimin 55 milyonluk TV panelindeki karşılığı 6-7 ratinge denk gelir ki bu rakam bugün en çok izlenen dizilerinin bazılarından daha yüksek.
Biz markalarımızın ihtiyaçlarına agnostik şekilde yaklaşıp, en uygun platform, içerik üreticisi ve formatlarla kampanyaları tasarlarken video içeriklerin yükselişinden de faydalanıyoruz.
İçerik üreticilerimizi de daha fazla dikey video format üretmek konusunda destekliyoruz. Örnek olarak senenin yükselen yıldızlarından Semiraminta’yı ve neredeyse tüm kısa içerikleriyle YouTube Shorts’ta trendlere girmeyi başaran Uberküloz’u verebiliriz.
İş yapış şekillerinizden projelerinize sizi sektörde farklılaştıran noktalar neler?
Pazarlama iletişimi sektöründe bizi ayrıştıran 2 önemli özelliğimiz var. Birincisi bünyemizdeki herkes daha önce ajans, marka ya da mecra tarafında uzun yıllar deneyim kazanmış, pazarlamanın dinamiklerini çok iyi bilen, markaların ihtiyaçlarını anlayan, veri odaklı yaklaşımla çalışan arkadaşlarımızdan oluşuyor. Bu yüzden çalışmaya başladığımız tüm iş ortaklarımızla yıllardır devam eden uzun soluklu ilişkilerimiz var.
Diğer yandan sektörün ilk adımlarından beri buradayız ve hem içeriğin kalitesine hem de içerik üreticisinin başarısına azami önemi veriyoruz.
Örneğin TEM Talent’ın yetenekleri arasında Noluyo Ya¿, Uberküloz, Semiraminta, Evrim Ağacı, Röportaj Adam, Meryem Can gibi dijital medyanın en popüler isimleri; Nurgül Yeşilçay, Cem Gelinoğlu gibi Türkiye’nin sevilen oyuncuları; Mendebur Lemur, Ekin Kollama gibi teknoloji alanında en çok izlenen içerik üreticileri bulunuyor.
TEM Gaming departmanı, şirketin kuruluşundan bu yana en önemli iş birimlerimizden ve bir çok markaya uçtan uca çözümler sunuyoruz. Ajansa bağlı exclusive gamer içerik üreticilerimizin sayısı 25’in üzerinde. Turnuvam.com ile de markalara gaming turnuvaları düzenleme imkanı sağlıyoruz.
TEM Sports ise şirketin en önemli büyüme alanlarından. Ülkemizi başarıyla temsil eden, NBA’in en değerli genç yeteneklerinden Alperen Şengün, espordan Formula 2 pistlerine geçerek dünyada bir ilke imza atan pilotumuz Cem Bölükbaşı, futbol milli takımımızın değerli oyuncuları İrfan Can Kahveci ve Uğurcan Çakır, milli kadın voleybolumuzun başarılı oyuncusu Saliha Şahin, Fenerbahçe Beko Erkek Basketbol Takımı oyuncusu Sertaç Şanlı temsil ettiğimiz sporcular. Ayrıca spor yayıncılığının sevilen spikerleri Sinem Ökten, Zeynep Özdemir, Ecem Dinçkal ve Erman Yaşar ajans yetenekleri arasında yer alıyor.
TEM’in 2024 için hedefleri neler? Odağınızda neler var?
Hedefimiz, 2024 yılı içerisinde sürdürülebilir talent-marka iş birliklerini devam ettirerek etkili ve uzun soluklu projelere imza atmak. Hayata geçireceğimiz projenin büyüklüğü ne olursa olsun önceliğimiz her zaman olduğu gibi markanın tüm pazarlama ihtiyaçlarının karşılandığından emin olmak olacaktır. Talent kısmında ise dizi/sinema, müzik ve spor gibi camialardan bizi oldukça heyecanlandıran yeni isimler ile görüşüyoruz. Hedefimiz yetenek havuzumuzu doğru isimler ile çeşitlendirmek. İsimler netleştikçe Instagram hesabımızdan duyurularını yapıyor olacağız, bizi takipte kalın.
Ayrıca başından beri “içerik ve içerik üretici kraldır” diyen bir ajans olarak yapım şirketimiz SVS ile kendi stüdyolarımızda üreteceğimiz uluslararası izleyiciyi de hedefleyen “Originals” formatında yeni özgün içerikler hayata geçirmeyi planlıyoruz.