3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İçerik pazarlamasında farklı bir ekosistem

İçerik pazarlamasında farklı bir ekosistem

Marketing Türkiye
1 Kasım 2023
4 dk okuma

Bu yılın başlarında yeni bir yapılanma içerisine giren TEM Agency tüm operasyonlarını daha kişiselleştirilmiş hizmetler sunacak şekilde yeniden konumlandırdı. Yeni yapı temelde TEM Agency ve TEM Talent olarak ayrılıyor ancak ekosistemde bulunan Alice Film, Social Video Society (SVS), WASD İletişim, Turnuvam.com ve Fire Flux Esports gibi yan şirketlerde de özgün ve odaklı hizmetler sunuluyor.

TEM Agency bu yılın başında yeni bir yapılanma içerisine girmişti. Bu dönüşümü ve ar­dındaki içgörüyü sizden din­leyebilir miyiz?

Kurulduğumuz 2016 yılından bu yana içerik üre­ticilerine menajerlik ve kariyer yönetimi hizmeti, markalara ise yaratıcı kampanyalar ve influencer pazarlama stratejilerini tek bir çatı altında sunu­yorduk. Operasyonlarımızın genişlemesi ve sun­duğumuz hizmetin kalitesini daha da artırmak adına bu yıl itibarıyla bu operasyonları, iki ayrı yapıda sunan yeni bir şemaya geçtik.

Böylece markalar için veri odaklı ve 360 derece yaklaşımla influencer marketing hizmeti sunan departmanımız TEM Agency olurken ajansa bağ­lı eğlence, oyun, teknoloji, spor, müzik ve lifestyle kategorilerinden 85’i aşkın içerik üretici ve spor­cuya yönelik hizmet veren birimi ise TEM Talent adı altında bir araya getirdik. Bu yeni yapı sayesin­de, müşterilerimize daha kişiselleştirilmiş strateji­ler ve çözümler sunabiliyoruz. TEM Agency, müş­terilerimizle en uygun ve etkili influencerları bir araya getirerek marka bilinirliğini ve satışları ar­tırmak için önemli bir rol oynuyor. TEM Talent’da ise içerik üreticileri için kapsamlı kariyer yönetimi hizmetleri sunarak onların büyümelerine ve geliş­melerine destek olmaya devam ediyoruz.

İçerik pazarlamasında farklı bir ekosistem
TEM Agency Genel Müdürü Serhat Demir

TEM Agency ekosistemine ve büyüme stra­tejinize biraz daha yakından bakabilir mi­yiz? Neler oluyor TEM Agency’de?

Türkiye’de influencer pazarlaması sektörünün en büyük ajansı olarak, hizmet verdiğimiz marka sa­yısı ve exclusive temsil ettiğimiz yetenek ve içerik üretici sayısıyla gurur duyuyoruz. Bununla birlik­te ekip arkadaşlarımızın sayısı ve tecrübesiyle de farklı bir yerde olduğumuzu düşünüyorum.

Ekosistemimizde TEM Agency’ye ek ortaklık ya­pısı bulunan farklı şirketlerimiz bulunuyor. Pro­jenin türüne göre kendi içlerinde uzmanlıklarına ayırdığımız prodüksiyon ve yapım şirketlerimiz Alice Film ve Social Video Society (SVS), kurumsal iletişim ve sosyal medya danışmanlık ajansımız WASD İletişim, online/offline gaming turnuva platformumuz Turnuvam.com ve Türki­ye’nin en başarılı espor kulüplerinden Fire Flux Esports. Şirketlerimizin her biri kendi uzmanlık alanlarında ve ayrı müşteri portföyleriy­le ilerliyor.

Bugüne kadar gerçekleştirdiğiniz projele­rinizden öne çıkanlar hangileriydi?

Yıl boyunca çok sayıda iş ürettik. Projelerin yara­tıcılığı ve doğallığı çok önemli olsa da birinci ön­celiğimiz her zaman markaların pazarlama ve iş hedeflerine hizmet etmesi oldu. En sevdiğim pro­jeler arasında Samsung ile tasarladığımız Türki­ye’nin ilk özel Counter Strike haritası, Turkcell ile hayata geçirdiğimiz Gelecek Paycell’de ve GroupM ile beraber Coca Cola için gerçekleştirdiğimiz çok sayıdaki projeden Fanta Fest’i sayabilirim. Tüm bu kampanyalarla bol ödüllü bir yıl geçireceğimizi umuyoruz.

Sektörünüzde sizce öne çıkan trendler ne­ler? TEM Agency bu doğrultuda ne gibi ak­siyonlar alıyor?
Temel değişim platform sayılarındaki artış ve vi­deo formatların yükselişinde yaşanıyor. YouTube gibi platformlar TV’lerin yerini alırken, bünyemiz­deki Noluyo Ya¿, Deli Mi Ne? gibi içerik üreticile­rinin videoları bölüm başına 3-4 milyon tekil kişi tarafından izleniyor. Bu erişimin 55 milyonluk TV panelindeki karşılığı 6-7 ratinge denk gelir ki bu rakam bugün en çok izlenen dizilerinin bazıların­dan daha yüksek.

Biz markalarımızın ihtiyaçlarına agnostik şekilde yaklaşıp, en uygun platform, içerik üreticisi ve for­matlarla kampanyaları tasarlarken video içerikle­rin yükselişinden de faydalanıyoruz.

İçerik üreticilerimizi de daha fazla dikey video format üretmek konusunda destekliyoruz. Örnek olarak senenin yükselen yıldızlarından Semira­minta’yı ve neredeyse tüm kısa içerikleriyle You­Tube Shorts’ta trendlere girmeyi başaran Uberkü­loz’u verebiliriz.

İş yapış şekillerinizden projelerinize sizi sektörde farklılaştıran noktalar neler?

Pazarlama iletişimi sektöründe bizi ayrıştıran 2 önemli özelliğimiz var. Birincisi bünyemizdeki herkes daha önce ajans, marka ya da mecra tara­fında uzun yıllar deneyim kazanmış, pazarlama­nın dinamiklerini çok iyi bilen, markaların ihti­yaçlarını anlayan, veri odaklı yaklaşımla çalışan arkadaşlarımızdan oluşuyor. Bu yüzden çalışmaya başladığımız tüm iş ortaklarımızla yıllardır devam eden uzun soluklu ilişkilerimiz var.

Diğer yandan sektörün ilk adımlarından beri bu­radayız ve hem içeriğin kalitesine hem de içerik üreticisinin başarısına azami önemi veriyoruz.

İçerik pazarlamasında farklı bir ekosistem

Örneğin TEM Talent’ın yetenekleri arasında No­luyo Ya¿, Uberküloz, Semiraminta, Evrim Ağacı, Röportaj Adam, Meryem Can gibi dijital medyanın en popüler isimleri; Nurgül Yeşilçay, Cem Geli­noğlu gibi Türkiye’nin sevilen oyuncuları; Mende­bur Lemur, Ekin Kollama gibi teknoloji alanında en çok izlenen içerik üreticileri bulunuyor.

TEM Gaming departmanı, şirketin kuruluşundan bu yana en önemli iş birimlerimizden ve bir çok markaya uçtan uca çözümler sunuyoruz. Ajansa bağlı exclusive gamer içerik üreticilerimizin sayısı 25’in üzerinde. Turnuvam.com ile de markalara gaming turnuvaları düzenleme imkanı sağlıyoruz.

TEM Sports ise şirketin en önemli büyüme alan­larından. Ülkemizi başarıyla temsil eden, NBA’in en değerli genç yeteneklerinden Alperen Şengün, espordan Formula 2 pistlerine geçerek dünyada bir ilke imza atan pilotumuz Cem Bölükbaşı, fut­bol milli takımımızın değerli oyuncuları İrfan Can Kahveci ve Uğurcan Çakır, milli kadın voleybolu­muzun başarılı oyuncusu Saliha Şahin, Fenerbah­çe Beko Erkek Basketbol Takımı oyuncusu Sertaç Şanlı temsil ettiğimiz sporcular. Ayrıca spor ya­yıncılığının sevilen spikerleri Sinem Ökten, Zey­nep Özdemir, Ecem Dinçkal ve Erman Yaşar ajans yetenekleri arasında yer alıyor.

TEM’in 2024 için hedefleri neler? Odağı­nızda neler var?

Hedefimiz, 2024 yılı içerisinde sürdürülebilir ta­lent-marka iş birliklerini devam ettirerek etkili ve uzun soluklu projelere imza atmak. Hayata geçire­ceğimiz projenin büyüklüğü ne olursa olsun önceli­ğimiz her zaman olduğu gibi markanın tüm pazar­lama ihtiyaçlarının karşılandığından emin olmak olacaktır. Talent kısmında ise dizi/sinema, müzik ve spor gibi camialardan bizi oldukça heyecanlan­dıran yeni isimler ile görüşüyoruz. Hedefimiz yete­nek havuzumuzu doğru isimler ile çeşitlendirmek. İsimler netleştikçe Instagram hesabımızdan duyu­rularını yapıyor olacağız, bizi takipte kalın.

Ayrıca başından beri “içerik ve içerik üretici kral­dır” diyen bir ajans olarak yapım şirketimiz SVS ile kendi stüdyolarımızda üreteceğimiz uluslararası izleyiciyi de hedefleyen “Originals” formatında yeni özgün içerikler hayata geçirmeyi planlıyoruz.

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Teknosa'nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Haberler
Teknosa’nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Nafizcan Önder
9 Mayıs 2025
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
3 Mayıs 2025
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Haberler
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Sena Tufan
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.