25 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gupse Özay: "Başrolde artık yaratıcılık değil, samimiyet var"

Gupse Özay: “Başrolde artık yaratıcılık değil, samimiyet var”

İrem Alimoğlu
6 gün önce
4 dk okuma

Komedi dünyasında hem kamera önünde hem de arkasında duran, kendine özgü mizahıyla izleyicinin gönlünde taht kuran bir yetenek Gupse Özay… Senarist, oyuncu ve yönetmen kimliklerini başarıyla birleştiren Özay, yarattığı karakterlerle özellikle kadınların iç dünyasına esprili bir pencere açıyor.

Kendi yazdığı ve başrolünde yer aldığı “Platonik: Mavi Dolunay Otel”, onun kariyer yolculuğunda yeni bir dönemi işaret ederken, kadınların komedi dilini nasıl dönüştürdüğüne dair de önemli ipuçları sunuyor. Gupse Özay ile “Platonik: Mavi Dolunay Otel”in yaratım sürecini, komedyen bir kadın olarak sektördeki yerini, mizahın toplumdaki dönüşümünü ve reklam dünyasına dair düşüncelerini konuştuk…

“Platonik: Mavi Dolunay Otel” projesi na­sıl çıktı ortaya? Bu projeyi hayata geçirir­ken sizi en çok cezbeden unsur neydi?

Ben genelde çatışmayı hep kadınlar arasında ku­ruyorum. Bu sefer de iki kız kardeşin etrafında dönen bir hikaye hayal ettim. Kardeşleri oluştu­rurken ise sosyal medyada çok popüler olan iki ana başlık üzerinden gittim. Birincisi kendini keşfetmek veya hayatındaki mutluluk arayışı­nı spiritüel kamplarda arayanlardı. Dolayısıyla bir kardeşi kişisel gelişim takıntısını simgeleyen bir kardeş yaptım. Diğeri de güzellik ve makyaj trendlerine kapılıp bütün odağını dış görünüşü­ne verip mutluluk arayanlar başlığındaydı. Onu da güzellik takıntılı yaptım. Komedi olduğu için bu kardeşlerin takıntılarını absürt ve abartılı bir dilde anlatabildik. Diğer karakterlere ise yine bu iki ana çatı etrafında dönen yardımcı uydular diyelim… Hepsini yazmak ve birlikte oynamak epey keyifliydi.

Henüz canlandırmadığınız ama mutlaka canlandırmak istediğiniz bir karakter tipi var mı?

Açıkçası oyunculuk adına bir hayalim yok. Yazıp yöneteceğim film veya dizi projeleriyle ilgili plan­larım ve hedeflerim var. Ama oyunculuk adına beni bana benzemeyen herhangi bir karakter he­yecanlandırabilir. Ve yine en çok zorlayacak olan da duygusal derinliği büyük olan karakterler.

Gupse Özay: "Başrolde artık yaratıcılık değil, samimiyet var"

Ağırlıklı olarak komedi yapıyorsunuz. Ko­medyen bir kadın olarak sektörde olmak size nasıl hissettiriyor? Bu konuda hâlâ önyargılarla karşılaşıyor musunuz?

Önyargılar azıcık devam etse bile; artık seyirci, kadınlara ve sektörde kadın üretimlerine alıştı. Hatta “oh be” der vaziyette sanırım. Özellikle kadın izleyici; kadın karakter yaratımlarındaki kadın elini hissedip bunu daha sıcak bulabiliyor. Erkekler kadınları konuşturamıyor demeyelim de kadın kadını daha iyi anlıyor diyelim…

Kariyerinizde bir noktada drama türünde bir projede yer almayı düşündünüz mü? Böyle bir deneyim ilginizi çeker mi?

50 yaş itibarıyla direksiyonu ufak ufak oraya döndürme gibi bir hedefim var. Dolayısıyla evet…

Marka iş birlikleri yaparken hangi kriter­leri önceliklendiriyorsunuz? Bir projeye ya da markaya “evet” demenizi sağlayan temel değerler neler?

Eski bir reklamcı olarak fikirleşmeye açık mar­kalar veya ajanslarla çalışmayı çok seviyorum. Müşteri ve ajansla sohbet etmeyi, yemek yemeyi, başarıları kutlamayı çok severim. Soğuk iş birlik­lerinde canım sıkılıyor. Dolayısıyla sıcak, kolek­tif, meraklı ve çalışkan iş birlikleri tam bana göre.

Reklam dünyasını nasıl değerlendiriyor­sunuz? Hem bir tüketici hem de bir sektör profesyoneli gözüyle baktığınızda yeterin­ce yaratıcı işlerin çıktığını düşünüyor mu­sunuz?

Bu sorunun cevabı epey uzun aslında. O yüzden kısaltmak adına, sosyal medyanın varlığı her şey­de olduğu gibi reklamda da birçok şeyi değiştirdi ve geliştirdi diyebilirim. Ben başrolde olan nok­tanın yaratıcılık olduğunu düşünmüyorum, hız ve sıcaklık yeni başroller. Tüketiciyi ikna etmek için fazla zaman ve konsantrasyon yok. Dolayı­sıyla tüketiciye hızlıca samimiyetle sarılmak ge­rekiyor.

Türkiye’de mizahın son yıllarda geçirdiği dönüşümü nasıl değerlendiriyorsunuz? Yeni dönemde toplum daha çok nelere gü­lüyor?

Toplum sosyal medyada her­kesin hayatına göz gezdire­bildiği için artık daha gerçeğe yakın mizaha yani daha sıcak ve herkesin başına gelen do­ğal şeylere gülüyor bence. “Aynı ben” ya da “bu benim de başıma geldi” dedirten mi­zah öne çıktı. Ayrıca kültürel farklılıklar da sosyal medyay­la birlikte erimeye başladığı için mizah genel bir havuzda birleşiyor diyebiliriz. Global mizah oluşuyor. Tabii bu ger­çeğe yakınlık da tüketildikçe ufak bir kesim de sıkılıp tamamen tersini yani absürdü ve farklıyı sevmeye başlayacak. Mizah ne kadar değişse ve dönüşse de değişmeyeceği tek şey ne kadar güçlü ve gerekli olduğu.

Gupse Özay: "Başrolde artık yaratıcılık değil, samimiyet var"

Kendi mizahınızı nasıl tanımlarsınız?

Ben sinema filmlerinde genelin seveceği yani gerçeğe yakın hikayelerle komedi yapmayı sevi­yorum. Bir anneannenin torunuyla izleyip güle­ceği kadar geniş bir yaş aralığını hedefliyorum. Lakin dijital platformda bir önceki soruda cevap verdiğim o bir kesimin farklı bulacağı komediyi de denemekten çekinmiyorum. Şimdi ise yeni çı­kan Gupi animasyon dizisiyle çocukları aileleriy­le birlikte güldürmek gibi bir hedefim var.

Pek çok araştırma toplumun televizyon ekranlarında komedi dizileri görmek is­tediğini söylüyor ancak bugün prime ti­me’da komedi dizisi göremiyoruz. Siz bu dilemmayı nasıl yorumluyorsunuz? Tele­vizyon için bir proje üretmek istiyor mu­sunuz?

Televizyonda komedi genelde episodik sitcom formatlı oldu ve sevildi. Şimdi ise dediğim gibi gerçeğe yakınlık önemli. Yani abartılı bir kome­diyi uzun süre izlemek yorucu hale geldi. Episo­dik olmayan uzun bir komedi dizisinin hikayesini de izle­yicinin takip etmesi çok zor. Ancak bir dramada aralara serpiştirilen komik sahneler epey fark ve reyting yaratıyor.

Ben televizyonda o kadar uzun dakikalar boyunca insanları güldüreceğimi sanmıyorum. Yazması da zor oynaması da zor. İzleyiciyi heyecansız ve merak ettirmeden komedide televizyon karşısında tutmak da zor.

Hem yazar hem de bir oyuncu olarak siz nelerden besleniyorsu­nuz? Kimlerden ilham alıyor, en çok kim­lere gülüyorsunuz?

Ben merakımdan besleniyorum. Yolda yürürken bile yanımdan geçenlerin ne konuştuğunu merak edip çaktırmadan dinliyorum. Üreten herkesten ilham alıyorum. Ve bu ara en çok kızıma gülüyo­rum. Gupi animasyon dizisindeki heves ve heye­canım tamamen kızıma ait.

featured Gupse Özay
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
4 Google'dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
Google’dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
5 Burger King, "sessizliği" konuşturuyor
Burger King, “sessizliği” konuşturuyor
Güncel Haberler
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, ChatGPT’nin kişilik ekibini yeniden yapılandırıyor
Haberler
OpenAI, ChatGPT’nin kişilik ekibini yeniden yapılandırıyor
İrem Alimoğlu
8 Eylül 2025
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Haberler
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Sena Tufan
4 hafta önce
Disney+'ta "yapay zeka" tartışması: Sanatçılar da izleyiciler de tepkili...
Haberler
Disney+’ta “yapay zeka” tartışması: Sanatçılar da izleyiciler de tepkili…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
LEAD Network Türkiye’den kadın liderliği için güçlü bir adım
Haberler
LEAD Network Türkiye’den kadın liderliği için güçlü bir adım
İrem Alimoğlu
30 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.