Native display ad network şirketi olarak hizmet veren FreakOut Turkey, mobil webe özel bir reklam ağı sunuyor. FreakOut Türkiye CEO’su Keiji Tokiyoshi, hem yayıncılara hem de reklam verenlere hitap ettiklerini belirterek, “İnternet medyası ve yayıncıları bütünüyle bizim hedef kitlemiz. Networkümüze katılmayı isteyen medya sayısı çoğaldıkça ürünümüz kendi içerisinde retargetig ve RTB’de yapmaya başlayacak” diyor.
Bize biraz FreakOut Turkey’den bahseder misiniz? Nasıl bir hizmet veriyor hedef kitlesine?
FreakOut Japonya’nın önde gelen full-stack ad-tech şirketlerinden biri. Günümüzde DMP, NativeAd ve O2O alt şirketleri bulunan şirketimiz, Japonya’da DSP hizmeti veren bir şirket olarak sektöre adımını atmış. 2014 yılında halka arzı gerçekleşen şirketimiz, o dönemden itibaren faaliyet alanını Asya bölgesinde genişletme çalışmalarını sürdürüyor. FreakOut Japonya’da ağırlıklı olarak DSP işi yapmakla beraber, sosyal ağlar ve benzeri diğer ürünler için trading desk işi de yapıyor.
Nasıl bir sistemle bu hizmetleri veriyorsunuz?
FreakOut Turkey native display ad network şirketi olarak hizmet veriyor. Mobil webe özel bir reklam ağı kullanıyoruz. Yakın gelecekte Mobil uygulamaları da ağımıza dâhil etmeyi planlıyoruz. Fakat ilk başta mobil webe öncelik vermeyi tercih ediyoruz.
FreakOut Turkey dijital pazarda kimlere hitap ediyor?
Türkiye pazarında hem yayıncılara hem de reklamverenlere hitap eden hizmetler sunuyoruz. Sunduğumuz hizmetlerle yayıncılara yeni bir gelir kaynağı sağlıyoruz. İnternet kullanıcılarının yaklaşık yüzde 80’i geleneksel banner reklamlarını tıklamıyor. Native display ise tam da bu kitleye bulaşarak yayıncıların reklam gelirlerini artırıyor. Reklamverenlere ise banner reklamlardan farklı olarak, yayıncıların sitelerinin formatıyla uyumlu reklam verebilme imkanı sağlayıp hem görünürlüklerini yükseltmeleri hem de tıklanma oranlarını yükseltmeleri için teknik destek veriyoruz. Native display reklamlarımız aynı zamanda mobil reklamların en önemli sorunu olan yanlış tıklanmaların meydana gelme ihtimalini de düşürdüğü için hedef kitleye etkili reklam gönderimi gerçekleştirebiliyoruz.
Hangi kanallar üzerinden hizmet veriyorsunuz?
Mobile odaklanmamızın nedeni; “mobile shift”in içinde bulunduğumuz dönemde tüm dünyada gerçekleşmekte olması ve bu geçişin gerçekleşmesiyle mobilin, tabiri caizse, reklam sektörünün en önemli savaş meydanı olacağını öngörmemiz. Mobil uygulamalar yerine mobil webe odaklanmamızın sebebi ise kullanıcıların, cihazlarına indirecekleri uygulamaların sayısının sınırlı olacağını düşünmemiz. Bu sayının her kategori için bir tane olacağını öngörüyoruz. Dolayısıyla bundan sonra kullanıcıların mobilde baktıkları içeriklerin ya Facebook gibi sayfalardan yönlendirildikleri web sayfaları, örneğin haber sayfaları ya da curation uygulamalardan yönlendirildikleri web sayfaları olacağını düşündüğümüz için uygulama tarafına nazaran web tarafının impression oranlarının daha yüksek olacağını öngörüyoruz.
En çok hangi sektörlerden müşterileriniz var?
Yayıncı tarafını ele alırsak; internet medyası, doğal olarak yayıncıları, bütünüyle bizim hedef kitlemiz. Fakat özellikle profesyonel medya ilgileniyoruz. Çünkü networkümüze katılmayı lütfeden medya sayısı çoğaldıkça category targeting yapmayı planlıyoruz. Özellikle, kullanıcılarının kendine has özelliklere sahip olduğu profesyonel medyaya ulaşmak istiyoruz. Reklamveren tarafında ise, müşterilerimiz özellikle direkt response odaklı reklam verenler. Bilhassa perakende satış sitelerinin, başlıca müşterilerimiz olduklarını düşünüyorum. Bununla birlikte, marka reklamcılığına yönelik çözümlerimizi geliştirme aşamasında olduğumuz için, yakın gelecekte marka reklam verenlere ulaşmayı da planlıyoruz.
Web sitesi: http://tr.foutap.com/