30 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Foursquare artık daha özel
Haberler

Foursquare artık daha özel

Marketing Türkiye
2 Aralık 2014
3 dk okuma

Geçtiğimiz aylarda radikal bir değişime giden Foursquare, yaptığı değişikliklerle adeta “ürün kişiselleştirme” furyasına selam çakıyor! Kullanıcılarını uzun, rastgele eleştirileri okumaktan kurtaran platform, her kullanıcının zevkine, beğenisine göre mekân tavsiyelerinde bulunuyor…

Söyleşi: Mehlika Akgün

Son yıllarda markaların yoğun ilgi gös­terdiği “ürün kişiselleştirme” stratejisi farklı formlarda kendini göstermeye devam ediyor. Coca-Cola ve Nutella gibi markaların tüketicilerinin isimle­rini ambalajlarına yazmasıyla pazarlama sektörünün gündemine oturan bu pazarlama yönteminin dijital­deki bir örneği de geçtiğimiz aylarda sosyal medya platformu Foursquare tarafından hayata geçirildi. Herkese uyan alışveriş, yiyecek ve içecek mekânla­rının bulunduğu listelerin artık gerilerde kaldığını düşünen Foursquare, kullanıcılarını uzun ve ilgi duymadıkları eleştirileri okumaktan kurtarıyor ve her kullanıcının zevkine, beğenisine göre mekân tav­siyeleri sıralıyor! Platform, “Mademki herkesin be­ğenisi farklı, öyleyse neden herkesin gittiği mekâna gidip yemek yiyeyim ya da herkesin alışveriş yaptığı dükkânı neden tercih edeyim?” diye düşünenler için gitmek istedikleri ama gidemedikleri; “Tam da iste­diğim buydu!” diyeceği mekânları keşfetmeye davet ediyor. Tüm dünyada 50 milyonu aşkın kullanıcısı olan ve geçtiğimiz aylarda büyük bir değişime giderek check-in özelliğini Swarm uygulamasına aktaran Foursquare, artık sadece mekân öneri uygulaması olarak kullanıcılarıyla buluşuyor. Kişiselleştirmeye dayalı yeni özellikleri ve kullanıcı dostu arayüzüyle Foursquare, kullanıcılarının neyi sevdiğini öğreni­yor ve ilgilendikleri alanlara yönelik mekân tavsiyelerinde bulunuyor. Bugüne dek 6 milyar check-in, 55 milyon tavsiye, 65 milyon me­kan, yüz milyonlarca fotoğraf ve milyarlar­ca sosyal bağlantıyla interaksiyon yaratan Foursquare, markalara da tüketicilerine ulaşmaları için önemli avantajlar sunuyor. Foursquare’i, “Dijital hizmetlerle fiziksel perakendeciliğin arasındaki boşluğu doldu­ran bir platform” olarak tanımlayan Four­square Operasyon Müdür Jeff Glueck’ten platformun değişim yolculuğunu dinledik.

Foursquare’in yenilenme süreci nasıl şekillendi?

Son birkaç yıldır Foursquare bir hayli kar­maşık hale gelmişti. Bu nedenle biz de uygu­lamayı ayrıştırma yoluna gittik. Ayrıştırma sayesinde, kullanıcılara daha kolay ve sade iki uygulama sunma fırsatımız oldu. Swarm için kullanıcı geri bildirimlerini dinledik ve check-in’leri daha hızlı ve eğlenceli hale getirdik. Swarm daha akıllı ve check-in için daha az adım gerektiriyor. Yeni Foursquare ise insanların güzel yerleri keşfetmelerine yardımcı olmak için çok daha kullanışlı hale geldi. Sadece mekânlarda check-in yapmak isteyenler ya da sadece yeni yerler keşfet­mek isteyenler bu uygulamalardan birini indirebilir ve deneyimi eksiksiz yaşama şan­sını yakalayabilir.

Yeni Foursquare’in eskisinden fark­ları neler?

Yeni Foursquare uygulamasıyla, sevdiğiniz yerleri bulmanıza daha fazla yardımcı olu­yoruz, sevdiğiniz şeyleri kişiselleştiriyoruz. Zevkleriniz, damak tadınız, sevdiğiniz be­lirli ya da genel şeyler, bu deneyimin çok önemli parçaları. Zevkler, karnıyarıktan loş mekânlara kadar değişkenlik gösterebiliyor. İpuçları Foursquare 8.0’ın diğer bir önemli parçası. Farklı mekânlarda ipuçları bıraka­rak, kendi yolunuzda, o kategori içerisinde bir uzmanlık kazanıyorsunuz.

Yani yeni içerikte kullanıcı ve mekân tavsiyeleri de yer alıyor ve kullanıcı­ların beğenisine odaklanılıyor… Bu özellik ne yönde şekillendi peki?

Herkesin farklı şeyleri sevdiğine inanıyo­ruz. Bu yüzden; gidecek bir yer aradığı za­man herkes aynı sonuçlarla karşılaşmamalı. Foursquare neyi sevdiğinizi öğreniyor ve sonra sizi sevdiğiniz yerlere yönlendiriyor. Yeni uygulamada sizden hoşunuza giden birkaç şeyi paylaşmanızı istiyoruz, böylece bir sonraki sefer, tamamen kişiselleştirilmiş sonuçları bildirebiliyoruz. Bu arada kullanı­cıların, internette anonim kişilerden gelen uzun ve sıkıcı yorumları okumak istemediği­nin farkına vardık. Bu sebeple de sevdiğiniz ünlülerden markalara ya da arkadaşlarınıza kadar takip etmeyi tercih ettiğiniz kişilerle okuması kolay ipuçlarını öne çıkarıyoruz.

Akıllı telefon kullanımının artmasıy­la Türkiye’de lokasyon bazlı pazarla­ma da giderek daha büyük bir öneme kavuşuyor. Bu anlamda yeni süreçte markalara ne tür avantajlar sağlıyor­sunuz?

Foursquare, dijital hizmetlerle fiziksel pera­kendeciliğin arasındaki boşluğu dolduran bir platform. Kullanıcılarımıza alışveriş yapabi­lecekleri, yemek yiyebilecekleri veya kahve içebilecekleri uygun mekânları öneriyoruz. Böylelikle fiziksel konuma sahip olan pera­kendeciler de müşterilerin kendi mekânları­na daha sık uğramalarını sağlamak amacıyla Foursquare’de reklam vermeyi ve potansiyel müşteriye ulaşmayı seviyorlar.

Şu an hem Türkiye’de hem de dünya­daki kullanıcı sayınız nedir?

55 milyonu aşkın coşkulu bir kullanıcı top­luluğuna sahibiz. Kullanıcı sayılarını ülke bazında paylaşmasak da Türkiye’nin bizim için çok önemli bir pazar olduğunu rahatlık­la söyleyebiliriz.

Son olarak Türkiye’deki kullanıcıları­nızın profili nedir? Türk kullanıcıları diğer ülkelerdeki kullanıcılardan ayı­ran farklılıklar ve eğilimler neler?

Türk kullanıcılar çok heyecan verici çünkü popülasyon genç, hareketli ve inanılmaz sosyal. Türkler’in sosyal medya kullanımla­rına baktığımızda, dünyanın geri kalanının da eninde sonunda onları takip edeceğini düşünüyoruz.

1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
3 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
4 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
5 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
Haberler
Apple, Siri’yi “arama motoruna” dönüştürmeye hazırlanıyor
Nafizcan Önder
4 Eylül 2025
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Haberler
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Sena Tufan
10 Eylül 2025
OpenAI, 8,3 milyar dolarlık yatırım turuyla gücüne güç kattı
Haberler
OpenAI, 8,3 milyar dolarlık yatırım turuyla gücüne güç kattı
İrem Alimoğlu
4 Ağustos 2025
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Haberler
Çok markalı ve çok ülkeli yapılarda pazarlama: Segment mi, Cluster mı?
Marketing Türkiye
3 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.