23 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Doğru mesajları bulmak için doğru soruları soruyoruz..."
Haberler

“Doğru mesajları bulmak için doğru soruları soruyoruz…”

Marketing Türkiye
9 Ekim 2015
2 dk okuma

Pazarlamanın en önemli ayaklarından birini oluşturan, doğrudan satın alma sürecindeki en önemli adımı oluşturan ve markaların tüketiciye dokunduğu noktada fark yaratan “Shopper Marketing” çalışmaları Türkiye’de de pazarlama sektörünün ilgi odağı.  Peki Shopper Marketing kavramını bu kadar önemli kılan nedenler neler? Sektörün başarılı doğrudan pazarlama ajanslarından Kayra Grup’un Yönetici Ortağı Zuhal Gezer Shopper Marketing’i anlattı…

Son yıllarda sahada pazarlamanın en çok odaklandığı konuların başında Shopper Marketing geliyor. Kayra Grup, sahada aktif bir doğrudan pazarlama ajansı olarak bu konuya nasıl yaklaşıyor?
Biz, Shopper Marketing konusunda uzun süredir çalışıyoruz. Gelişen trendleri takip ediyor ve bunları kendi saha uygulamalarımıza yansıtmaya çalışıyoruz. Her şey tüketiciyi iyi anlamakla başlıyor. Bu noktadan hareketle tüketicilerin algısını etkilemeye yönelik mesajlar geliştirmeye çalışıyoruz. 

Peki, bu noktada tüketicinin algısını hangi yöntemlerle etkilemek mümkün?
Tüketici sadece hedefin bir parçası, ulaşılması gereken bir rakam değil. Hepsinin bir hayatı, o hayatın bir döngüsü var. Biz işi mekanik olmaktan çıkarıp, biraz daha insani boyuta indirgemeyi ve o hayatların bir parçası olmayı hedefliyoruz. 

Tüketicilerden gelen mesajları nasıl oluşturuyorsunuz?
Takip ettiğimiz fikir önderlerinin yaklaşımlarını inceledik ve pratikte uygulanabilir yanlarını sentezleyerek bir metodoloji oluşturduk. Bu metodolojinin ilk adımı ve olmazsa olmazı sahanın nabzını tutmak. Sahadaki tüm ekiplerden temsilcisi olduğumuz markaların ve rakiplerinin verdikleri ve vermek istedikleri mesajlara dair veriler topluyoruz. Bunu çok boyutlu ve sistematik bir yaklaşımla yapıyoruz. Daha sonra bu veriyi alışverişçinin aklı kadar kalbine de hitap edebilecek mesajlarla örtüştürüyoruz. Tam da bu noktada doğru mesajı ortaya çıkartacak boşluklar tespit ediyoruz. Müşterilerimizle birlikte oturup verdiğimiz mesajları analiz ediyor ve mesajlarımızı bu boşluklara hitap edecek şekilde yeniden düzenliyoruz.

Türkiye’nin her yerinde görev yapan çok geniş bir ekibiniz var. Bu çalışmanın çıktılarını kendi ekibinizle nasıl paylaşıyorsunuz?
Yıllardır yatırım yaptığımız ve artık ekibimizdeki her çalışanın son derece kolaylıkla ve sürekli kullandığı uzaktan eğitim platformumuz Kayra Akademi, bizim olmazsa olmaz iletişim platformumuz. İşimizi hem çok kolaylaştırıyor hem de hızlandırıyor. Geliştirdiğimiz mesajlar, Kayra Akademi sayesinde aynı anda Türkiye’nin her yerinde görev yapan binlerce çalışanımızla paylaşılıyor ve oluşturduğumuz ortak dil zaman kaybetmeden hayata geçiyor.

1 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
2 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
3 Üniversitelere NFT ve blockchain bölümü geliyor
Üniversitelere NFT ve blockchain bölümü geliyor
4 Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor | Son 24 saatin gündemi
Netflix yeni güncellemesiyle yepyeni bir deneyim sunmaya hazırlanıyor | Son 24 saatin gündemi
5 Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı
Güncel Haberler
Yeni nesil CMO’lar – 4: Teknoloji Aşıkları
Aşk mı nefret mi? Teknolojiyle ilişkiniz nasıl?
Aşk mı nefret mi? Teknolojiyle ilişkiniz nasıl?
Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge
Tozla mücadelenin kahramanı: Elektrikli süpürge
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İtibar sermayesi “dekoratif” bir obje değildir!
Haberler
İtibar sermayesi “dekoratif” bir obje değildir!
Marketing Türkiye
26 Mart 2022
Twitter ve WhatsApp gibi uygulamaların sonu mu geliyor?
Haberler
Twitter ve WhatsApp gibi uygulamaların sonu mu geliyor?
Berçem Sultan Kaya
4 hafta önce
Gece yarısı metroda oyun turnuvası mı olur?
Haberler
Gece yarısı metroda oyun turnuvası mı olur?
Marketing Türkiye
22 Nisan 2022
Gündem belirleyen dosyalarıyla Marketing Türkiye Mart sayısı yayında!
Haberler
Gündem belirleyen dosyalarıyla Marketing Türkiye Mart sayısı yayında!
Nafizcan Önder
2 Mart 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.