Pazarlamanın en önemli ayaklarından birini oluşturan, doğrudan satın alma sürecindeki en önemli adımı oluşturan ve markaların tüketiciye dokunduğu noktada fark yaratan “Shopper Marketing” çalışmaları Türkiye’de de pazarlama sektörünün ilgi odağı. Peki Shopper Marketing kavramını bu kadar önemli kılan nedenler neler? Sektörün başarılı doğrudan pazarlama ajanslarından Kayra Grup’un Yönetici Ortağı Zuhal Gezer Shopper Marketing’i anlattı…
Son yıllarda sahada pazarlamanın en çok odaklandığı konuların başında Shopper Marketing geliyor. Kayra Grup, sahada aktif bir doğrudan pazarlama ajansı olarak bu konuya nasıl yaklaşıyor?
Biz, Shopper Marketing konusunda uzun süredir çalışıyoruz. Gelişen trendleri takip ediyor ve bunları kendi saha uygulamalarımıza yansıtmaya çalışıyoruz. Her şey tüketiciyi iyi anlamakla başlıyor. Bu noktadan hareketle tüketicilerin algısını etkilemeye yönelik mesajlar geliştirmeye çalışıyoruz.
Peki, bu noktada tüketicinin algısını hangi yöntemlerle etkilemek mümkün?
Tüketici sadece hedefin bir parçası, ulaşılması gereken bir rakam değil. Hepsinin bir hayatı, o hayatın bir döngüsü var. Biz işi mekanik olmaktan çıkarıp, biraz daha insani boyuta indirgemeyi ve o hayatların bir parçası olmayı hedefliyoruz.
Tüketicilerden gelen mesajları nasıl oluşturuyorsunuz?
Takip ettiğimiz fikir önderlerinin yaklaşımlarını inceledik ve pratikte uygulanabilir yanlarını sentezleyerek bir metodoloji oluşturduk. Bu metodolojinin ilk adımı ve olmazsa olmazı sahanın nabzını tutmak. Sahadaki tüm ekiplerden temsilcisi olduğumuz markaların ve rakiplerinin verdikleri ve vermek istedikleri mesajlara dair veriler topluyoruz. Bunu çok boyutlu ve sistematik bir yaklaşımla yapıyoruz. Daha sonra bu veriyi alışverişçinin aklı kadar kalbine de hitap edebilecek mesajlarla örtüştürüyoruz. Tam da bu noktada doğru mesajı ortaya çıkartacak boşluklar tespit ediyoruz. Müşterilerimizle birlikte oturup verdiğimiz mesajları analiz ediyor ve mesajlarımızı bu boşluklara hitap edecek şekilde yeniden düzenliyoruz.
Türkiye’nin her yerinde görev yapan çok geniş bir ekibiniz var. Bu çalışmanın çıktılarını kendi ekibinizle nasıl paylaşıyorsunuz?
Yıllardır yatırım yaptığımız ve artık ekibimizdeki her çalışanın son derece kolaylıkla ve sürekli kullandığı uzaktan eğitim platformumuz Kayra Akademi, bizim olmazsa olmaz iletişim platformumuz. İşimizi hem çok kolaylaştırıyor hem de hızlandırıyor. Geliştirdiğimiz mesajlar, Kayra Akademi sayesinde aynı anda Türkiye’nin her yerinde görev yapan binlerce çalışanımızla paylaşılıyor ve oluşturduğumuz ortak dil zaman kaybetmeden hayata geçiyor.