Healthnet bildiğiniz influencer ajanslarından bir hayli farklı. Sadece sağlıklı yaşam alanına odaklanan ajansın bünyesinde yalnızca “diplomalı uzman influencer’lar” bulunuyor. Bu yaklaşımla influencer marketing’e yeni bir soluk getiren Healthnet, her sektörden marka için “Diplomalı ve Uzmanlaşmış Dijital Kanaat Önderleri” ile projeler yaratmayı hedefliyor. Tazefikir Grup Ajans Başkanı Çağlar Gözüaçık ve ekibiyle yeni girişimleri Healthnet’i ve gelecek planlarını konuştuk.
Söyleşi: Berkan Kişin [email protected]
Healthnet Türkiye’de bir ilk
✓ Tazefikir yaklaşık 14 yıldır sağlık iletişimi uzmanlığını, etik değerleri ve iş yapış biçimiyle birleştirip dünya çapında başarılı ve örnek pazarlama iletişimi vakaları yaratıyor.
✓ Biz de bu vizyoner bakış açısını dijital iletişim kanalının en büyük bölümünü kaplayan influencer marketing konusunda bir oluşuma dönüştürdük. İsmini de Healthnet koyduk. Çünkü bu bir menajerlik ve iletişim ajansı olmanın yanında, aynı zamanda uzmanların tanışıp ortak projeler üretebilecekleri bir network.
✓ Türkiye’nin ilk ve tek sağlıklı yaşam uzmanları ajans Healthnet sadece birkaç ay önce faaliyete geçti. Bu kısa sürede sağlıklı yaşam konusunda çalışan diplomalı dijital kanaat önderlerini en doğru ve etkin şekilde temsil eden güçlü bir yapı haline geldi.
✓ Healthnet’in network’ünde şu an uzman hekimler, eczacılar, hemşireler, spor eğitmenleri, şefler gibi toplumun sağlıklı yaşam konusunda doğru, güncel ve güvenilir bilgiyle buluşabilmesi için çalışan, sosyal medya kanallarında etkin olan 100’e yakın uzman yer alıyor. Ve bu sayı gün geçtikçe artıyor.
Uzmanlarla markalar arasında sağlam bir köprü olacak
✓ Amacımız toplum sağlığı konusunda uzmanlarımızın gün geçtikçe artan önemi ve rolü çerçevesinde profesyonel bir iletişim yönetimi sağlanmak ve kendi alanında öncü kanaat önderi isimlerin dijital dünyadaki etki alanlarını genişletmek.
✓ Healthnet, markalar için en doğru uzmanı önererek iletişimin regülasyonlar çerçevesinde ve en etkin şekilde yapılmasını sağlıyor. Healtnet uzmanlarla markalar arasında güvenilir ve sağlam bir köprü oluşturuyor. Healthnet, sosyal medyanın etkisiyle bilginin gücünü birleştiriyor.
Uzmanlarımızın asıl işi “Influencer” olmak değil
✓ Influencer marketing’in en önemli stratejisi bizzat influencer’ın kendisi. Biz her şeyden önemlisi onları kişisel markalar olarak görüyoruz. Influencer dediğimiz kişiler bizim için “Dijital Kanaat Önderleri”. Bu kavramı kullanmayı tercih ediyoruz çünkü çalıştığımız uzmanlarımızın diğer alanlardaki influencer’lardan farklı olduğunun altını çizmek istiyoruz.
✓ Sağlık alanında uzman bir kanaat önderi olmanın önemli bir sorumluluğu var. Bizim uzmanlarımızın asıl işi “influencer” olmak değil. Sosyal medya öncüleri olmalarının ötesinde bir kariyerleri ve her gün destek oldukları, çözüm getirdikleri danışanları var.
✓ Onları takip eden kişilere de sosyal medya kanallarında vakit ayırıyor, sorularını yanıtlama çalışıyorlar. Biz hem profesyonel mesleğiyle öncü ve saygı uyandıran hem de bu bilgisini iyi bir iletişimci olarak dijital dünyaya aktarmayı başarmış uzmanlarla çalışmayı tercih ediyoruz. Uzmanlarımıza dijital pazarlama alanında da destek veriyoruz
Uzmanlarımıza dijital pazarlama alanında da destek veriyoruz
✓ Bunun yanında sosyal medyaya yakın zamanda dahil olmuş ve henüz potansiyeli olan takipçi sayısına ulaşmamış bazı uzmanlarımıza da dijital pazarlama alanında destek veriyoruz.
✓ Biz sadece markalardan gelen talepler doğrultusunda uzmanlarımızla planlamalar yapmıyoruz. Uzmanlarımızın kamu, toplum ya da belirli kitlelere yarar sağlayacak, markaların da sponsor olmayı isteyecekleri projelerini de yapılandırıp hayata geçmesine destek veriyoruz.
✓ Healthnet, bir yandan bir proje ajansı ama diğer yandan da aslında uzmanların da zaman içinde birbirleriyle etkileşime girecekleri bir ortak akıl ve network platformu.
“Uzman Influencer’lar ” ile çalışıyoruz
✓ Bize göre hayatta her şey sağlıkla ve insanla ilgili. Bir marka faaliyet alanından bağımsız olarak insanlara ilgi çekici, fayda sağlayan ve akılda kalan mesajlar iletmek istiyorsa Healthnet’le mutlaka tanışmalı diyoruz.
✓ Influencer dediğimizde dijital kanallar üzerinden etkileme kabiliyeti olan kişileri kastediyoruz. Ve takipçi sayılarına göre bu kişileri mikro, makro ve mega olarak sınıflandırabiliyoruz. Bir de dijital dışında ünlenen ve bu sebeple sosyal medyada da takipçi sayıları yüksek olan ünlüler var. Bunlara da medyatik kişiler diyoruz.
✓ Bu sınıflandırmalara bir yenisini ekledik ve uzman influencer’lar dediğimiz 5 bin ile 1 milyon arasında takipçileri olan, organik erişimleri ve etkileşimleri yüksek, paylaşımları bilgiye ve bilime dayalı olan insanları bu gruba dahil ediyoruz. Bir de en önemlisi bu kişilerin alanlarındaki yetkinliklerini ispat eden diplomaları bulunuyor.
✓ Uzmanlarımızın diploma fotokopilerini mutlaka istiyoruz. Çünkü inanıyoruz ki sağlıklı yaşamla ilgili bilgi vermek kaç takipçiniz olduğundan bağımsız olarak bir yetkinlik konusu. Bugün 3 milyon takipçisi olan ancak önerilerinin hiçbiri bilimsel bir gerçeğe dayanmayan, milyonlarca kişiyi yanlış yönlendirme riski olan pek çok kişi var.
Amaç doğru markayla doğru uzmanı buluşturmak
✓ “Dijital Kanaat Önderleri”mizin hepsi alanında yetkin ve öncü kişiler. Bu vizyon ve bakış açısıyla markalar bir araya geldiklerinde tüketiciyle marka arasında çok güçlü ve kalıcı bir bağ kurulabiliyor.
✓ Buradan her uzman her markayı ve projeyi kabul eder sonucu da çıksın istemeyiz. Healthnet’in görevlerinden biri de markalarla en doğru ve uygun uzmanı buluşturmak. Bu belki de bizim 14 yıllık bilgi birikimimizin en önemli çıktılarından biri.
✓ Araştırmalar gösteriyor ki sağlıklı yaşamla ilgili verilen mesajlar, diğer mesajlardan yedi kat daha fazla dikkatle duyuluyor ve hatırda kalıyor. Günümüzde herkes yaşam şeklini bu bilgiler ışığında düzenlemeye gayret ediyor. Dolayısıyla sektör ya da ürün bağımsız her markanın insanla ilgili doğru, güncel, güvenilir ve anlaşılır mesajlar vermesi o markaya büyük yararlar sağlıyor.