29 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Daha iyisini yapamadığımızda jilet yapmayı bırakacağız”

“Daha iyisini yapamadığımızda jilet yapmayı bırakacağız”

Marketing Türkiye
24 Kasım 2018
3 dk okuma

1950’lerde Türkiye pazarına girerek erkeklerin vazgeçilmez markalarından biri haline gelen Gillette, faaliyet gösterdiği bütün ülkelerde tıraş olma kavramına ve kültürüne etki etmeyi başarmış bir marka. P&G Erkek Bakım Kategorisi Global Başkanı Gary Coombe Gillette’in bu global başarı hikayesini en başından, yani evlere girerek erkekleri berber koltuğundan kurtarışından başlayarak Marketing Türkiye’ye anlattı. Gary Coombe’a göre bu başarının altındaki inovasyonlardan biri de 80 erkeği her gün tıraş olurken izlemek… Hem de her gün… Gary Coombe ile gerçekleştirdiğimiz söyleşi dünyada bir P&G Erkek Bakım Kategorisi Global Başkanı’nın verdiği ilk söyleşi olma özelliğiyle de dikkat çekiyor.

Söyleşi: Beyza Gözeyik  ve Duygu Su Ocakoğlu

100 yılı aşkın süredir kendi sektöründe liderliği kim­seye kaptırmıyor Gillette… 130 ülkede bir milyara yakın tüketiciye hizmet veriyor. Elbette bu zorluklarla dolu bir sü­reci de işaret ediyor. Zira varlığı bir asra ulaşmış her markanın mutlaka iyi ve kötü günleri olduğuna dikkat çeken P&G Erkek Bakım Kategorisi Global Başkanı Gary Coombe iyi ve başarı dolu günlerin genç­lere hitap etmekten geçtiğini ifade ediyor.

Gary Coombe ile P&G’nin İstanbul’daki ofisinde bir araya geldiğimizde aslında bir ilke imza atmış olduk. P&G yetkililerinin söylediğine göre bu dünyada bir P&G Er­kek Bakım Kategorisi Global Başkanı’nın verdiği ilk söyleşisiydi aynı zamanda. Bir söyleşiden çok samimi bir sohbete dönü­şen buluşmada Gillette’in markalaşma hi­kayesinden günümüze uzanan başarıları­nı ve Gillette hakkında hiç bilinmeyenleri öğrenme şansını yakaladık.

130 ülkede aktif bir marka olarak Türkiye pazarını nasıl değerlendiri­yorsunuz?

Türkiye bizim için çok önemli bir pazar. Türkiye bulunduğumuz 130 ülkede ilk yir­mi arasında yer alıyor. Bu durum bizi Tür­kiye’ye odaklıyor. İnovasyon ve iletişim çalışmalarıyla Türkiye’deki erkeklere ulaşmaya çalışıyoruz. Venüs markamızla da kadın tüketicilere hitap ediyoruz. On­lar için ürünlerimizi dizayn ediyoruz.

Türkiye’de yüzde 50’nin üstünde bir payla pazar lideriyiz. Ayrıca pazarın da büyü­mesine öncülük ediyoruz. Bu kapsamda dünyadaki yenilikler Türkiye’deki tüketi­cilere sunulurken Gillette’in sürdürüle­bilirlik odaklı büyümesi de devam ediyor.

Gillette’in ürünleriyle Türkiye’de­ki markalaşma sürecini sizden din­leyebilir miyiz?

İlk olarak tıraş bıçağı ürünüyle 1950’ler­de Türkiye pazarına giriş yapan Gillette, sahip olduğu teknoloji ve tüketici odaklı yaklaşımıyla kısa sürede Türkiye’deki er­keklerin en çok tercih ettiği markalardan biri haline geldi.

1970’ler ve 80’lerde Gillette Türkiye’yi pek çok yenilikle buluşturdu: İlk çift bı­çaklı tıraş sistemi Trac II, yüz hatlarını takip ederek daha yakın bir tıraş sağlayan ilk çift bıçaklı oynar başlığa sahip Atra/ Contour ve 1985 yılında da kayganlaştırı­cı bantlı ilk tıraş makinesi Gillette Atra ve Plus/Contour Plus Türkiye’de tıraş olma kültürüne etki eden en önemli ürünler oldu.

Bugünse Gillette’in son yeniliği olarak Fusion ProShield’ı gösterebiliriz. Fusion ProShield tıraş deneyimini bir adım daha öteye taşıyarak tıraş bıçağından hem önce, hem sonra kayganlaştırıcı tekno­lojisini sunuyor.

Nasıl oldu da Gillette tıraş olma kül­türünü girdiği her pazarda böylesi­ne köklü bir şekilde etkiledi? Bunun altında nasıl bir inovatif yaklaşım yatıyor?

Güvenli tıraş olmayı sağlayan jileti icat ettiğimizde insanlardan bu ürünle tıraş olmalarını istedik. Ürettiğimiz çok esnek, keskin ve fonksiyonel bir jiletti. Böylece insanlara evde tıraş olma olanağı sağladı. Bundan önce erkeklerin tıraş olmak için tek seçenekleri berbere gitmekti. Mar­kamız yüz yıl önce tek bir felsefeyi odak noktasına alarak ortaya çıktı, “insanların kendilerini kesmeden evde güvenle tıraş olabilmeleri…”

Yüz yıldır da pazar araştırmaları ve ino­vasyonlarla tüketicimizle derin bir bağ kuruyoruz. Tüm bu zaman boyunca mar­kaya sevgi ve güven oluştu. Gillette bu sa­yede Türkiye’de de ikonik bir marka ola­rak varlığını sürdürüyor. King C. Gillette 1904’de Gillette’i kurduğunda çok önemli bir söz vermişti; “Daha iyi yapamadığı­mızda jilet yapmayı bırakacağız” ve bu söz günümüzde de geçerli.

Bugünü ve geçmişi kıyaslarsak tıraş olma trendlerindeki değişim hak­kında bize neler söyleyebilirsiniz?

Tıraş trendleri ülkeden ülkeye göre deği­şiyor. Avrupa ve coğrafi olarak yakın olan diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de erkekler sakallarıyla ilgili olarak birden fazla tarzı deneme eğilimindeler ve yıllar önce çok tercih edilen sinekkaydı tıraştan farklı olarak artık farklı stilleri deniyor­lar. Trendlerin sürekli değiştiğini biliyo­ruz ancak tıraşın tarihine baktığımızda her zaman sakalın trend olduğu zaman­lar olmuştur. Gillette’nin gücü, erkek­lerin kendi bireysel stilleri, görünüşleri ve hikayeleri ne olursa olsun her zaman güvenebileceği bir marka olmasından ge­liyor.

Londra’daki Ar-Ge merkezimize her sa­bah 80 erkek geliyor ve çift taraflı bir aynanın karşısında tıraş oluyor. Aynanın diğer tarafında biz de onları tıraş olurken izliyoruz. Kamera onları çekiyor. Herke­sin kendine has tıraş olma tarzı var. Her­kesin ayrı ayrı cilt tipi var. Bu çok değerli bir çeşitlilik. Hangi ürünle nasıl tıraş ol­duklarını gözlemlemek bizim için çok de­ğerli bir gözlem. Onları o şekilde izleme­miz size biraz ürkütücü gelebilir.

Gillette uzun yılladır global çapta spor aktivitelerinin en büyük des­tekçilerinden biri. Bu alandaki stra­tejiniz hangi içgörülere dayanıyor?

Futbol ve espor genç tüketicilerle derin bir bağ kurmanızı sağlıyor. Gillette’in de kötü günleri ve iyi günleri oldu. Eğer kötü günlerimiz olduysa gençlerle bağımızı kaybetmişiz demektir. Gençlerle aynı dili konuşmalısınız çünkü gençler gelecek de­mektir. Günümüzde Gillette sporla güç­lü bağını sürdürmeye devam ediyor. Barcelona gibi kulüpler veya Neymar gibi oyuncularla küresel anlaşmalarımız var.

Türkiye, pazarda sahip olduğumuz fark­lı aktiviteleri de düşündüğümüzde spor pazarlaması stratejilerimizin mükemmel bir örneği. Türkiye Milli Futbol takımının renkleriyle özelleştirilmiş ambalajların geliştirilmesi, raflarda güçlü imaj çizerek ürünlerimizin daha çok fark edilmesini sağladı.

1 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
2 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
3 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
4 IKEA eski mobilyaları hack'leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
IKEA eski mobilyaları hack’leyip yerine yenisini koyuyor | Son 24 saatin gündemi
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Golden Drum son başvuru tarihi 5 Ağustos
Golden Drum son başvuru tarihini açıkladı
Pringles'tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
Pringles’tan sıra dışı hamle: Pringles Örümceği için imza kampanyası başlatıldı! | Son 24 saatin gündemi
ekonomi
Dünya ekonomisindeki canlanma maaşlara yansımadı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Elon Musk tweetledi: Twitter ücretli olacak! Peki gelir nereye gidecek?
Haberler
Elon Musk tweetledi: Twitter ücretli olacak! Peki gelir nereye gidecek?
Gizem Yıldız
5 Mayıs 2022
En gözde karne hediyeleri belli oldu!
Haberler
En gözde karne hediyeleri belli oldu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Metaverse hayatlarımızı nasıl değiştirecek?
Haberler
Metaverse hayatlarımızı nasıl değiştirecek?
Berçem Sultan Kaya
13 Mayıs 2022
Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER), yılın ilk çeyreğine ilişkin sektör verilerini açıkladı. Kiralama sektöründeki toplam araç sayısı, Sektörün 2021 yılı sonunda 238 bin 200 olan filosundaki araç sayısı yılın ilk çeyreğinde 2021 yılı sonuna göre yüzde 1,1 artarak 240 bin 800’e yükseldi. 2020 yılı sonuna toplam araç sayısı yüzde 9,4 azalarak ve 238 bin 200 adede gerilemişti.
Haberler
Kiralık araç sektöründe yeniden büyüme sinyali
Seda Başpınar
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.