“Yeni teknolojiler, yıldız transferler, tasarımdan prodüksiyona hepsini aynı çatı altında topladığımız ajansımızda; ürettiğimiz çok yönlü kreatif projelerle sektöre heyecan katıyoruz. Dijital dönemde hayata geçireceğimiz yeni “influencer projeleri”, Mice’ın en sıra dışı isimleri ile genişleyen ailemiz ve tüm bu atılımları en efektif şekilde yönetmemizi sağlayacak yazılım projemiz “M.I.C.E Track APP” ile; büyüyen sadece kadromuz değil, projelerimiz de oluyor” BRF ajans başkanı Özgür Akış’ın BRF’nin yeni vizyonu ile ilgili değerlendirmeleri bizi de heyecanlandırıyor ve kendisiyle biraz daha detaylara dalıyoruz…
BRF son dönemde ciddi bir dönüşüm içinde. Bu dönüşümün gerisinde nasıl bir strateji var?
Dönüşümümüzde iki ayrı stratejik yaklaşımdan bahsedebiliriz. Bir tanesi tabii ki yaptığımız etkinlikler, organizasyonlar ve işlerde her zaman doğru planlama, etkin kreatif süreç , doğru stratejinin yürütülmesi ve en önemlisi de bunun yaptığımız iş ortakları ve müşterilerimizle de beraber doğru zamanda doğru şekilde takip edilerek yönetilmesi. Yakın zamanda lansmanını yapacağımız, müşteri ve iş ortaklarımıza da açacağımız BRF MICE Track APP süreç yönetimiyle artık WhatsApp grupları ya da mail trafiklerine gerek kalmadan bütün projelerin etkin, zamanında, dijital ortamda doğru şekilde yönetilmesi sağlanacak. Bu noktadaki temel hedefimiz ise BRF’nin uzun yıllar hizmet edebileceği, kişilere dayalı değil sisteme dayalı, etkin, başarılı, müşterileri ve iş ortaklarıyla uzun soluklu projeler yürütebilmesi. Nihai amacımız da sadece iyi projeler üretmek değil, çalışanların da mutlu olacağı bir yapıyı geliştirmek.
Strateji ve planlarınızı hangi içgörüler etrafında şekillendiriyorsunuz?
Strateji ve planlarımıza; birileri bir şey yapabiliyorsa biz de bunu yapabiliriz mantığıyla bakıyoruz ve bizi zorlayacak hiçbir şeyden kaçmıyoruz. Her zaman için tabii ki asıl önceliğimiz hayal etmek, planlamak, planlarken de kendi kaslarımızı, kendi gücümüzü doğru tespit ettiğimiz adımlarla uygulamak. Bununla birlikte piyasadaki iş fırsatlarını da belirlemek gerekiyor bu gerçeğin de her zaman farkındayız. Strateji ve planlarımızı da bu doğrultuda yapıyoruz. Yani yapmak istediğin işi, iş tipini belirle, mevcut durumuna bak, hayal et, sonra da bu hayali başarıyla aksiyona geçir anlayışıyla çalışıyoruz. En önemlisi de takip edip ölçümlüyor ve sonunda da değerlendirmesini yapıyoruz.
BRF rekabette hangi yetenekleriyle öne çıkıyor?
BRF’nin iki merkez ofisinde toplam 120 kişilik bir ekibi, sahada da 1100 kişilik bir çalışan kadrosu var. Esasında büyük bir aileyiz. Dört alt şirketimiz var: MICE, Retail, Yazılım ve Denetim şirketlerimiz… En önemli farkımız başarı odaklı mutlu bir aile ortamında çalışmamız. Çalışanlarımızı duygusal zekaya göre seçtiğimiz, kişiliklerinin ön plana çıktığı ve bununla uyum içerisinde çalışan ekiplerimizin olduğu bir yapı organize ediyoruz. Bu ekiplerde tabi ki bir numaralı hedefimiz mutlak başarıya koşmak ama bunu doğru, dürüst ve net bir şekilde yapmak bizim için önemli. Hiç kimsenin bizim arkamızdan kötü bir şey söylemesini istemeyiz, çalışmalarımızı buna göre yürütüyoruz.
Tabi ki proaktif yaklaşımı çok destekliyoruz. Proaktif olmak da ileride yapılacak olan çalışmalarda öngörüde bulunabilmeyi, bununla ilgili yeni stratejiler geliştirip aksiyon almayı gerektiriyor.
Örneğin pandemi dönemindeki ilk online toplantıda kendi stüdyolarımızı kurup, kendi yayın platformumuzu yaratıp kreatif ekibimizi kurmaya karar verdik. Bunları hayata geçiren ilk ajans olurken son derece başarılı sonuçlar elde ettik. Bunların yanı sıra kreatif departmanımızı ciddi anlamda güçlendiriyoruz. Sonuçta da ortaya tüm sürecini sorunsuz bir şekilde yönettiğimiz projeler çıkıyor.
Yeni yazılımınız MICE Track marka yöneticilerinin hayatını nasıl kolaylaştıracak?
Günümüzde projeler çok detaylı ve ortalama 400 – 450 kişilik ekosistemlerle yürütülüyor. MICE Track burada devreye giriyor. Yapılacak işlerin online olarak listelendiği, bu bilgilere herkesin eş zamanlı olarak istediği platformdan ulaşabildiği, anlık görev atanabilen, yapılan işlerin görüntülenebildiği ve iş süreçlerinin takip edilebildiği bir platform MICE Track. Bu bize WhatsApp ve mail trafiğini minimuma indiren, her şeyin yazılı olarak zamana göre takip edilebildiği ve yapılanın da ispatlarıyla ortada olduğu bir yapı sunuyor. Müşterilerimiz MICE Track üzerinden mekan ve zaman bağımsız olarak yapılan işleri takip edip yeni görevler belirleyebiliyorlar. Sonuç olarak tüm bu atılımlar ve doğru orantılı gelen başarılar, işi şansa bırakmadığımız gerçeğini ortaya çıkarıyor diyebiliriz.
Tüm bunlarda temel hedefimiz tabii ki başarılı hatırlanan projelere imza atmak ama en önemlisi mutlu, keyifli bir ekiple çalışıp yeni gençler yetiştirerek sektöre kazandırmak.