3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Bi’ kere Aytemiz, hep Aytemiz” dedirten kampanya

“Bi’ kere Aytemiz, hep Aytemiz” dedirten kampanya

Marketing Türkiye
1 Haziran 2022
4 dk okuma

Yeni reklam filmi ile istasyon hizmetlerindeki iddiasını ortaya koyan Aytemiz’in, başarısı rakamlara da yansıyan yeni dönem iletişim kampanyasını Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Duygu Deniz Kadıoğlu ile konuştuk…

“Bi’ kere Aytemiz, hep Aytemiz” kampanya­sı nasıl bir iç görüyle ortaya çıktı?

Aytemiz henüz çok genç bir marka olmasına rağ­men çok geniş bir müşteri potansiyeli taşıyor. Bu yeni kampanyayla amacımız yenilenen yüzümüzü ve müşterilerin tüm beklentilerini karşılayan ürün ve hizmetlerimizi anlatarak Aytemiz’le henüz tanış­mamış, hizmetlerimizi deneyimleme fırsatı bulma­mış hedef kitlenin dikkatini çekmekti.

Bir yandan da araştırma sonuçlarından biliyorduk ki sürücüler hali hazırda tercih ettikleri istasyon markalarını değiştirme konusunda oldukça tutu­cu. İşimiz bu anlamda çok kolay değildi; o yüzden mesajlarımızı verirken kendimizi hedef kitlemizin yerine koyup “ne olsa daha önce ziyaret etmediğim farklı bir istasyona giderim” diye düşündük. Bunun cevabından yola çıktık ve seslenmek istediğimiz he­def kitlemizin yoldayken gelişen “anlık ihtiyaçlar”ı­na odaklandık. Amacımız gerçek vakalar üzerinden konuşan, samimi ve bu sayede de hedef kitleyi ya­kalayan bir film yapmaktı. Filmimizde anlık bir ih­tiyaçla tesadüfen başlayan ama sonrasında şaşırtan ve memnuniyet verici bir tanışmaya dönüşen Ayte­miz deneyimini anlattık.

Kampanya filmimizde hem Aytemiz’deki yenilen­meyi hem de Aytemiz’e gelmek için ne kadar çok neden olduğunu olabildiği kadar samimi ve her zaman yaşanabilecek gerçek örnekler üzerinden anlatmaya çalıştık. Örneğin; çocuğunun tuvalet ih­tiyacı için yolda WC arayan bir anne, bir motosiklet kullanıcısının yolda yağmura yakalanıp sığınacak yer araması, uzun yolda uykusunu açmak için kah­ve içmek isteyen bir sürücü ve yakıtı bitmek üzere olan bir araç kullanıcısı gibi…

Bu filmle beraber sloganımızı da yeniledik. Sloganı­mız; Aytemiz’e yolu düşen ve memnuniyet verici bir deneyimle ayrıldıktan sonra gelecek akaryakıt alış­verişinde Aytemiz’i gönül rahatlığı ve ısrarla tercih edecek sürücülerin iç sesini yansıtıyor: “Bi’ kere Ay­temiz, hep Aytemiz”

Yaptırdığımız marka araştırmalarında sürücülerin Aytemiz’e ilk kez geldikleri andan itibaren beklen­tilerinin de ötesinde bir deneyim yaşadıklarını ve aldıkları hizmetten çok memnun kaldıklarını bili­yorduk. Ve bu sürücülerin bizim için birer marka savunucusu haline geldiğini ve istasyon tercihlerin­de sadık birer Aytemiz müşterisi olarak kaldıklarını gördük. Bu anlamda yeni sloganımız aynı zamanda mevcut müşterilerimizin de görüşünü yansıtıyor.

Reklam ajansımız Piramit ihtiyacımıza çok net ce­vap veren ve içimize tam anlamıyla sinen bir senar­yoyla bize gelmişti. İşin en başından sonuna kadar her aşamasında tek yürek ve büyük bir heyecanla yanımızda oldu. Aytemiz ekibi ve bu işin ucundan tutan herkes filme ve yaratacağı etkiye çok inandı.

Kısmi değil bütünsel iletişim yaklaşımı…

İletişim dönemi öncesinde marka olarak nasıl bir hazırlık süreci geçirdiniz?

İletişim dönemi öncesinde istasyonlarımızda kap­samlı bir hazırlık süreci geçirdik diyebilirim. İleti­şimimizi yalnızca bir reklam filmi olarak değil, bir bütün olarak kurguladık. Ürün ve hizmetler anla­mında zaten oldukça güçlü bir organizasyona sahip­tik. Aytemiz’i hali hazırda tercih eden tüketicilerin Aytemiz’den beklentilerinin üzerinde hizmet aldık­larını ifade etmeleriyle yetinmedik ve yeni sloganı­mız, yenilenen yüzümüzle ekran karşısına çıkmadan önce istasyonlarımızda ve kurumsal kimliğimizde yenilenmeye gittik. Logomuza daha modern bir do­kunuş yapmanın yanı sıra istasyonlarımızda fiziksel ve görsel iyileştirmelerden hizmet kalitesini daha da artırmak adına programları hayata geçirmeye, müş­terilerimizle direkt temasta olan personellerimizin kıyafetlerinin daha yenilikçi ve modern çizgilerle yeniden tasarlanmasına ve market konseptini yeni­lemeye kadar tüketici beklenti ve ihtiyaçlarını göze­ten birçok yenilikler, geliştirmeler yaptık.

Ve artık iddialı bir şekilde “konuşmak” için hazırdık.

Müşterilerimizin bir kere Aytemiz’e geldiklerinde hep Aytemiz’e gelmek isteyeceklerini, kaliteli ürün ve hizmetlere Aytemiz’de daha fazla avantajla ula­şabileceklerini vurguladık.

“Yenilenen yüzümüz, rekabetçi fiyatlarımız, şa­şırtan hizmet ve ürünlerimizle bir kere Aytemiz’e geldiğinizde hep Aytemiz’e gelmek isteyeceksiniz” mesajıyla filmde yeni ve modern market konsep­timizden, illy marka taze çekirdek kahvemize, Mo­torcu Dostu İstasyon konseptimizden güler yüzlü hizmetimize, E-şarj’dan Self Servis deneyimine ka­dar Aytemiz’de öne çıkan tüm hizmet ve ürünleri­mize yer verdik.

Pinhani bu şarkıyı sanki bizim için yazmış…

Bizce filmimizi bir adım öteye taşıyan şey ise, Pin­hani’nin yıllar önce adeta bu film için yazıp beste­lediğini düşündüğümüz “Hele Bi’ Gel” şarkısı oldu. Hem senaryo hem de stratejimizle birebir örtüşen şarkı, filmin daha da dikkat çekmesini, sempati ka­zanmasını sağladı. Ünlü oyuncu Okan Yalabık’ın dış sesinin de eklenmesiyle film adeta yeni bir bo­yut kazanarak yükseldi.

Kampanya sonrasında nasıl geri dönüşler aldınız? Hangi sonuçları elde ettiniz?

Sonuçlar çok etkileyici, kampanya ve başarısının Aytemiz için bir dönüm noktası olduğunu söyleye­bilirim. Yayın dönemi sonrası yaptırdığımız araş­tırma sonucunda tam da hayal ettiğimiz gibi, hem filmi izleyenlerin vermek istediğimiz mesajları tam olarak aldığını hem de filmin çok beğenildiğini gör­dük. Kampanya öncesindeki ve kampanya sonra­sındaki dönemde yaptırdığımız araştırma sonuçla­rına göre Aytemiz’in beğenilme oranında yüzde 50, tavsiye edilme skorlarında ise 2 kat artış gerçekleş­ti. Aynı zamanda akla ilk gelen marka olma oranı­mızda 4.4 katlık büyük bir artış yakaladık.

Kampanyamız sonrasında tüketicilerin tercih ettik­leri marka setinde yüzde 32 oranında daha fazla yer aldığımızı gördük. Bu da filmimizin amacına ulaştı­ğını, hedef kitlemizi ikna edebildiğimizi gösteriyor.

Araştırma aynı zamanda filmimizin beğenilme ora­nının yüksek olmasının yanı sıra “satın almaya etkisinin” de yüksek olduğunu gös­terdi; kampanya sonrasında kullanım oranlarımızda yüzde 22’lik artış sağladık.

Yapılan araştırmadaki marka değerlendirmesinde reklam filmi öncesi ve sonrası dönem arasında en fazla olumlu fark yaşayan markanın Aytemiz oluşu, filmimizin etkin şekilde tüketiciye ulaştığını gösterdi. Ayrıca tüm bayilerimizden, çalışanları­mızdan ve Aytemiz kullanıcılarından çok pozitif dönüşler aldık.

Aytemiz’in gelecek vizyonunda neler var?

Aytemiz olarak yalnızca bir akaryakıt istasyonu değil, yolculuğa konfor katacak tüm unsurları barındıran önemli bir perakende noktası olmayı hedefliyoruz. Bu zamana kadar sektörde “şaşırtan hizmetleriyle fark yaratan marka” olma amacıyla hayata geçirdiğimiz tüm hizmetleri tüketicilerin beklenti, ihtiyaç ve talepleri doğrultusun­da şekillendirdik. Marka vaadimizin altını her geçen gün daha da doldurarak yolu­muza devam edeceğiz.

Aytemiz Duygu Deniz Kadıoğlu featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kadın liderler kariyer yolculuklarını SheTalks’ta anlattı
Haberler
Kadın liderler kariyer yolculuklarını SheTalks’ta anlattı
Sena Tufan
16 Mayıs 2025
BYD Seal, reklamları "solladı"
Haberler
BYD Seal, reklamları “solladı”
Sena Tufan
26 Mayıs 2025
OpenAI, yeni yapay zeka modeli "o3-pro"yu duyurdu
Haberler
OpenAI, yeni yapay zeka modeli “o3-pro”yu duyurdu
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Uber, Trendyol GO'yu satın aldı
Haberler
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
İrem Alimoğlu
6 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.