Türkiye’de lüks perakendenin nabzını tutan Beymen, sadece moda markası kimliğiyle değil, yarattığı deneyim evreniyle de sektöre yön veriyor. Bugün bin 500’ü aşkın marka, 4 bini aşkın çalışan ve 250’den fazla mağazayla faaliyet gösteren Beymen Group, köklü mirasını çağın dinamikleriyle buluşturarak lüksü yeniden tanımlıyor. Beymen Group CEO’su Elif Çapçı ile markanın yeni dönem stratejilerini, Beymen Tersane projesinden Beymen Beauty Studio’ya, sürdürülebilirlikten dijital dönüşüme uzanan stratejik yatırımlarla markanın geleceğe uzanan vizyonunu konuştuk…
Beymen uzun yıllardır Türkiye’de lüks perakendenin en güçlü oyuncularından biri. Bugün geldiğimiz noktada markanın öncelikli stratejik hedefleri neler?
Yarım asrı aşan tarihiyle Yarım asrı aşan tarihiyle Beymen, Türkiye’nin lüks moda ve yaşam stili destinasyonu. Bünyemizdeki bin 500’ü aşkın marka, 4 bini aşkın çalışanımız ve 250’nin üzerinde mağazamızla Türkiye ile lüks moda dünyası arasında güçlü bir köprü görevi görüyoruz. Stratejimiz, her zaman değişen dünya dinamiklerini doğru okumak ve Beymen’in köklü değerlerini koruyarak Türkiye’de lüks moda sektörünün geleceğine yön vermek üzerine kurulu. Ek olarak Beymen’in lüks çıtasını en yukarı taşımak ve dünyanın en önde gelen lüks moda perakendecilerinin başında yer almak bizim için çok net bir hedef. Bu hedef doğrultusunda hem tarihimize sahip çıkıyor hem de mağazalarımıza, yeni marka ortaklıklarına, müşteri deneyimine, dijitalleşmeye ve insan kaynağımıza çok önemli yatırımlar yapıyoruz.
Bu bağlamda önümüzdeki günlerde kapılarını açacağımız 11 bin metrekarelik alana sahip Beymen Tersane içinde bulunduğumuz dönemde en büyük odağımız. Lüks moda ve yaşam stiline yön veren Beymen, Haliç Tersanesi’nin büyüleyici atmosferiyle bütünleşen moda galerileri ve sunduğu özgün deneyimlerle, İstanbul’un yeni kültür-sanat ve yaşam rotası. Dünyanın önde gelen tasarım ve mimari ofislerinden OMA (Office for Metropolitan Architecture) ile hayata geçirdiğimiz ve misafirlerimizle buluşturacağımız Beymen Tersane, Osmanlı’nın en önemli donanma tersanesi olarak hizmet veren Haliç Tersanesi’nin eşsiz mimarisiyle 9 farklı galeriden oluşuyor.
Bir diğer önemli yatırımımız ise Beymen Beauty Studio (BBS). Beymen olarak, BBS markası altında lüks kozmetik dünyamızı genişleterek yepyeni bir boyuta taşıdık. Beymen mağazalarında ve Beymen.com’da sunduğumuz kozmetik deneyimini Beymen mağazalarının dışına taşıyarak Beymen’lerdeki tüm kozmetik departmanlarımızı Beymen Beauty Studio şemsiyesi altına aldık. Beymen Beauty Studio -sadece Beymen için değil Türkiye kozmetik pazarı adına çok büyük bir adım oldu ve bu adımla lüks kozmetikte yeni bir dönem başlatmış olduk. BBS’in; geniş marka kürasyonu, deneyim odaklı yaklaşımı ve kişiye özel servisleriyle Beymen’in yarım yüzyılı aşkın moda mirasını ve iddiasını güzellik dünyasına taşıyacağı görüşündeyiz.
Yeni lüks anlayışı stratejisiyle hareket ettiğimiz ve odağımızda olan bir diğer konumuz ise Artisan Hospitality Group. Beymen Zorlu Center’daki Bardot ile başlayan yolculuğumuz, lüksü gastronomiyle buluşturarak büyümeye devam edecek ve odağımızda olacak.
Sizlerin de yakından takip ettiği bir diğer stratejimiz ise sürdürülebilirlik alanında yaptığımız çalışmalarımız. Bildiğiniz üzere bu yıl lansmanını yaptığımız Beymen Group 2024 Sürdürülebilirlik Raporumuzla “Moda, kendimize yakışanı giymek kadar kendimize yakışanı yapmak. Döngüsel modada öncü olmaya sözümüz var!” dedik ve doğaya, topluma ve insana yönelik taahhütlerimizi ve aldığımız aksiyonları şeffaflıkla paylaştık. Önümüzdeki dönemlerde sıkça duyacağınız yeni lansman ve projelerimizle de sözümüzü tutmaya devam edeceğiz.
Yeni nesil müşteriler artık sadece ürün değil, bir “deneyim” talep ediyor. Siz bu beklentiyi karşılamak için ne gibi adımlar atıyorsunuz?
Son yıllarda lüks moda perakendesi, kişiselleştirme ve deneyimi merkeze alan bir dönüşüm sürecine girdi. Bugün “yeni lüks” olarak tanımlanan anlayışın özünde de bu yaklaşım yer alıyor. Artık lüks, yalnızca sahip olmakla değil; kültür, sanat, gastronomi ve iyi yaşamla iç içe geçen anlamlı deneyimlerle tanımlanıyor. Pandemi sonrasında bu değişim daha da hızlandı; lüks, maddeden anlama, sahip olmaktan iyi hissetmeye doğru evrildi.
Beymen olarak lüksü, sanatın, kültürün, yaratıcı düşüncenin ve kaliteli yaşam arzusunun birleşimi olarak görüyoruz. Lüks modayı yalnızca ürünle değil, bütünsel bir deneyimle tanımlıyor; müşterilerimizin hayatına değer katan temas noktaları yaratıyoruz.
En önemli deneyim alanlarımız dünyaca ünlü mimarlar tarafından tasarlanan mağazalarımız. Dijital alanda ise teknolojiyi yakından takip ediyor, yenilikçi çözümlerle dijital dönüşümümüze hız kazandırıyoruz. Marketplace yetkinliğini ekleyerek güçlendirdiğimiz Türkiye’nin ilk ve tek dijital lüks platformu beymen.com, operasyonlarımızın yüzde 30’una yaklaşan paya ulaştı.
Sürdürülebilirlik deneyim vizyonumuzun merkezinde. “Dünyaya Sözümüz Var” diyerek başlattığımız Beymen Promise sürdürülebilir lirlik yolculuğumuzla amacımız, gelecek kuşaklara daha güzel bir dünya bırakmak. Bugün sürdürülebilirlik, tasarımdan üretimde kullanılan malzemelere, alışveriş alışkanlıklarından ürünlerin kullanım sürelerine kadar uzanan geniş bir dönüşüm alanı haline geldi. Bu değişimin öncülüğünü ise GenZ yapıyor. Gençler, yaşam duruşlarıyla örtüşen markaları tercih ediyor; şeffaflık, toplumsal ve çevresel sorumluluk konusunda markalardan somut adımlar bekliyor. Biz de Beymen olarak, döngüsel moda anlayışını geleceğe taşıyor; çevreye, insana ve topluma duyarlı bir marka olma sorumluluğumuzu her adımda güçlendiriyoruz.
Tüm bu adımlarımızla, yeni nesil müşterilerimizin değerleriyle örtüşen, anlamlı ve bütünsel bir deneyim yaratmaya devam ediyoruz.
Lüks dünyasında tüketici beklentileri her geçen yıl değişiyor. Globalde ve Türkiye’de öne çıkan en güncel trendler neler?
Hem dünyada hem de Türkiye’de tüketici beklentileri her geçen yıl değişiyor; buna paralel olarak lüksün tanımı ve kodları da yeniden şekilleniyor. Yeni kuşaklarla birlikte beklentiler yükseliyor, algılar dönüşüyor. Artık lüks, yalnızca bir ürüne sahip olmakla değil; değer, anlam ve deneyimle tanımlanıyor.
Yeni dönemin lüksü, müşterinin hikayelerle ve duygularla bağ kurduğu bir deneyim etrafında şekilleniyor. Kültür, sanat ve gastronomiyle iç içe geçen; yaşamın farklı alanlarına dokunan deneyimsel bir lüks anlayışı ön plana çıkıyor. Tüketiciler artık sadece izleyici değil, markaların ritmine ortak olmak istiyor. Artık tüketiciler, yalnızca markaların sunduğu ürünlerle değil, aynı zamanda benimsedikleri değerler ve toplumsal duruşlarıyla da ilgileniyor. Çevresel ve toplumsal sorumluluk, şeffaflık ve sürdürülebilirlik; lüks markalar için kaçınılmaz öncelikler haline geldi.

Beymen Beauty Studio fikri nasıl doğdu? Bu projeyi başlatırken hangi tüketici içgörülerinden yola çıktınız?
Beymen lüks moda ve yaşam stili alanında zaten çok güçlü bir konuma sahip. Bununla birlikte son yıllarda kozmetik kategorimiz mağaza içindeki sınırlı alanına rağmen çok hızlı büyüdü ve yıllar içinde kendi potansiyelini aşan bir kategoriye dönüştü. Beymen Beauty çatısı altında başlattığımız kozmetik yolculuğumuz, ilk kez 2013 yılında Türkiye’nin en büyük moda mağazası olan Beymen Zorlu Center ile hayatımıza girdi. Bugün 22 mağazamızın 7’sinde parfüm, makyaj ve cilt bakımını bir arada sunuyoruz. Geçtiğimiz yıl kozmetik satışlarımızda neredeyse yüzde 100’lük bir büyüme yakaladık, Beymen.com’da bu oran yüzde 150’ye ulaştı. Kozmetik alanında yeni müşteri adetimiz bir önceki seneye göre yüzde 70 civarlarında artmış durumda. Beymen kısa bir sürede limitli bir metrekarede Türkiye’nin en önemli kozmetik oyuncularından biri haline geldi. Bu durum bize artık çok daha büyük bir yatırım ve büyüme zamanın geldiğini bir süredir gösteriyordu.
Tüm bu göstergeler bize çok net bir şey söyledi: Artık kozmetik, Beymen çatısı altında kendi evrenini hak ediyordu. Amacımız, bu başarıyı bağımsız bir güzellik destinasyonuna dönüştürmekti. BBS yatırımı, bu potansiyeli ayrı bir platformda büyütmek ve lüks kozmetik pazarında kalıcı bir liderlik kurmak amacıyla doğdu ve bizler de Beymen mağazalarında ve Beymen.com’da sunduğumuz kozmetik deneyimini Beymen mağazalarının dışına taşıma kararı alarak Beymen’lerdeki tüm kozmetik departmanlarımızı Beymen Beauty Studio şemsiyesi altına aldık.
İnanıyoruz ki üzerinde iki yılı aşkın bir süredir çalıştığımız BBS ile sadece Beymen için değil Türkiye kozmetik pazarı adına da çok büyük bir adım attık ve lüks kozmetikte yeni bir dönem başlattık.
BBS’in ilk mağazalarını geçtiğimiz günlerde City’s Nişantaşı ve Mall of İstanbul’da açtık. Önümüzdeki dönemde Türkiye genelinde 30’dan fazla lokasyonda misafirlerimizle buluşmayı hedefliyoruz.
BBS ile hedeflediğiniz müşteri deneyimi, mevcut Beymen mağazalarındaki kozmetik deneyiminden nasıl farklılaşıyor?

“MY BEAUTY. MY STYLE.” mottosuyla güzellik ve stilin Beymen seçkisiyle buluştuğu Beymen Beauty Studio ile kozmetiğin zamansız ikonlarından yükselen yıldızlara, en yeni trendlerden kişiye özel deneyimlere uzanan ayrıcalıklı dünyasıyla lüks güzelliği yeniden tanımlıyoruz.
BBS ile lüks kozmetiğe daha yenilikçi bir bakış açısı getirirken, genişleyen marka kürasyonu ve deneyim odaklı yaklaşım ile kozmetik deneyimini yeni bir boyuta taşıdık.
BBS’nin mekânsal kimliğini, uluslararası arenada güçlü bir itibara sahip Paris merkezli Chafik Studio ile birlikte kurguladık. Moda fotoğraf stüdyolarının zamansız ve ikonik atmosferinden yola çıkarak kozmetik dünyasına sofistike bir sahne konsepti sunduk.
BBS’nin özgün marka kimliğini konumlandırmasını, görsel dünyasını, prodüksiyonunu, iletişim mesajlarını ve dilini Malherbe Paris Creative and Digital International Design Agency ile birlikte tasarladık. Ayrıca Beymen Beauty Studio’nun küratör kimliğini güçlendirmek amacıyla, Malherbe Paris ile birlikte “Follow Yellow” konseptini hayata geçirdik. Bu konsept ile sarı rengi markanın imzası haline getirerek güçlü ve özgün bir görsel imza yarattık.
BBS’in farklılaşan yönlerini ise 5 başlıkta özetleyebilirim:
Modadan ilham alan lüks güzellik deneyimi destinasyonu: Türkiye ile lüks moda dünyası arasında köprü vazifesi gören, lider lüks moda ve yaşam stili destinasyonu Beymen olarak, BBS mağazalarımızla ve Beymen’lerdeki kozmetik alanlarının BBS dönüşümüyle, lüks kozmetik dünyasına lüks modadan da güç alan yeni bir boyut kazandırıyoruz.
Bu yönü, BBS’in önemli noktalarından biri. Güzellik ve moda, ortak değerleriyle global sahnede de ayrılmaz bir ikili. Lüks kozmetik sektörüne yön veren oyunculara, modaevlerinin güzellik koleksiyonlarına baktığımızda mirastan estetiğe, hikâyenin devam ettiği, sunulan dünyayı, marka kimliğini tamamladığı bütüncül bir yaklaşım görüyoruz. Güzellik, moda markalarının sunduğu yaşam stili algısını güçlendiriyor ve moda, güzellik sanatı için yüksek görünürlükte bir vitrin oluşturuyor.
Zengin marka kürasyonu, en yeni ve trend ürünler: BBS’in en büyük gücü, sahip olduğu zengin marka kürasyonu. Lüks, yenilikçi duruşuyla sektörüne yön veren, yalnızca BBS’de bulabileceğiniz dünyaca ünlü exclusive markalar, niş parfümler, bakım ve makyaj dünyasının en’leri gibi çok kapsamlı ve seçkin bir portföy sunuyoruz. BBS çatısı altında hayata geçen Skin Studio’larda güzellik uzmanlarımız, kişiye özel çözümler ve dijital cilt analiziyle misafirlerimizi ihtiyaçlarına uygun bakım ritüelleriyle buluşturuyor.
BBS dünyasında, popüler kültürü şekillendiren markaların yanı sıra, küresel ölçekte dönüştürücü rol üstlenen K-Beauty de önemli bir yer tutuyor.
Sınıfının en iyisi kozmetik sadakat programı ve ayrıcalıkları: Beymen Özel Müşteri Programı The One kapsamında hayata geçirdiğimiz kendi kozmetik sadakat programımız The One Beauty Rewards’u oluşturduk.
BBS alışverişlerine özel yeni bir evren. Benzersiz avantajlar, premium servisler, fark yaratan deneyimler ve sürprizlerle dolu özel müşteri programımız The One Beauty Rewards kozmetik tüketicisiyle aramızdaki bağı güçlendirmeye devam edecek.
En iyi kozmetik e-ticaret deneyimi: Beymen.com’larda bulunan BBS sekmesine ek olarak kendi kozmetik web sitemiz olan beymenbeautystudio.com’u açtık. Güzellik, moda, ilham verici içerikler, online deneyimler ve kişiselleştirilmiş keşif araçlarını bir araya getiren yeni e-ticaret sitemiz; kullanıcıya ilham veren, ayrıcalıklı ve akıllı bir alışveriş deneyimi sunuyor.
Benzersiz tasarım ve mimari: BBS deneyimini mevcut mağazalarımızdan farklı kılan bir diğer önemli unsur ise kendine özgün mağaza tasarımı. BBS mağazaları, Fransa’da birçok ödüllü projeye imza atmış Chafik Studio tarafından tasarlandı. Moda fotoğraf stüdyolarının ikonik atmosferinden ilham alarak, kozmetik dünyasına sofistike ve özel bir sahne sunuyoruz.
Lüks kozmetik alanında Türkiye’de büyük bir potansiyel gördüğünüzü belirtiyorsunuz. Bu potansiyeli ortaya çıkaran temel trendler ve tüketici davranışları sizce nelerdir?
Global lüks kozmetik pazarı güçlü bir ivmeyle büyüyerek 2024’te 167 milyar dolara ulaştı. Bu büyümeyi tetikleyen başlıca faktörler arasında sosyal medyanın etkisi, e-ticaretin genişlemesi, wellness ve selfcare trendleri, Gen Z ilgisi, yenilikçi ürünler ve teknolojiyle kişiselleştirilmiş güzellik deneyimleri öne çıkıyor. Türkiye’de 50–100 euro seviyesi ile Avrupa ortalamasının yaklaşık yarısı kadar olan kişi başı kozmetik harcaması, 85 milyonluk genç ve dinamik nüfus, yüzde 97 gibi çok yüksek internet kullanım oranı ve 63 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı sektöre güçlü bir büyüme zemini sunuyor. Kozmetik sektörü çeşitlenen güzellik anlayışlarının öne çıktığı dinamik bir dönüşüm sürecinden geçiyor. Zihinsel ve ruhsal iyilik halini de kapsayan bütüncül bir anlayış, güzelliği dış görünüşün ötesinde bir yaşam felsefesine dönüştürüyor.

