16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bayer ve YGA, gençlerin yenilikçi çözümleri için güçlerini birleştirdi!

Bayer ve YGA, gençlerin yenilikçi çözümleri için güçlerini birleştirdi!

Nafizcan Önder
23 Haziran 2022
6 dk okuma

Bayer ve YGA bilimin ve bilim okuryazarlığının gelişmesine katkı sağlamak, Türkiye’nin dört bir yanında 10. ve 11. sınıfta okuyan lise öğrencilerinin eğitim-öğretim hayatında yeni bir ufuk açmak hayaliyle yeni sosyal sorumluluk projeleri “Bilimle Buluş” için güçlerini birleştirdi. Odağında yaşadığı toplumun ihtiyaçlarının ve sorunlarının farkında olan, çevresine duyarlı gençlerin yer aldığı projede, programa katılan gençlerin yüzde 65’ini kadınların ve yaklaşık yüzde 60’ını Marmara Bölgesi dışından gençlerin oluşturması hem kapsayıcılık hem de toplumsal cinsiyet eşitliği adına umut veriyor… Gençlerin kendilerini geliştirmeleri ve yerel sorunlara bilimi temel alarak yenilikçi çözümler üretmeyi öğrenmelerini amaçlayan Bilimle Buluş projesine dair merak ettiklerimizi Bayer Kurumsal İletişim Direktörü Nevra Çağman ve YGA Ülke Direktörü Fulden Küçük‘ten dinliyoruz…

Bayer ve YGA’nın ortak bir projede buluşması nasıl gelişti? Projenin başlangıcında bu iki ismi yan yana getiren unsurlar nelerdi?

Bayer ve YGA, gençlerin yenilikçi çözümleri için güçlerini birleştirdi!
Nevra Çağman Bayer Kurumsal İletişim Direktörü

Nevra Çağman: Bayer olarak kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde sürdürülebilirliğin önemine inanan bir şirketiz ve bu noktada bu yolda birlikte yürüyeceğimiz kurumlar bizim için çok önemli. YGA ile de kurum olarak misyonlarımız ortak noktada buluşuyor ve projenin her anında bunu sürekli olarak hissediyoruz. “Daha İyi Bir Yaşam için Bilim” misyonumuz doğrultusunda Bayer faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde bilim projelerine destek oluyor. Türkiye’de de uzun yıllardır bilimin gelişmesi için yatırım yapıyor, projeler geliştiriyoruz.

YGA da aynı şekilde uzun yıllardır Türkiye’de bilim adına önemli projeleri hayata geçiriyor. Bilimle Buluş projesini YGA ile birlikte kurguladık ve YGA ve Bayer’in çizgisine uygun, uygulanabilirliği yüksek bir projeyi başlatmış olduk. Süreç boyunca iş birliğimiz çok farklı bir boyuta ulaştı. Yıllardır bilim okuryazarlığına sağladığımız katkıyı şimdi YGA ile daha çok genci bilimle buluşturarak sürdüreceğimiz için çok mutluyuz.

Bayer ve YGA, gençlerin yenilikçi çözümleri için güçlerini birleştirdi!
YGA Ülke Direktörü Fulden Küçük

Fulden Küçük: YGA olarak geleceğe umutla bakmamızı sağlayan çift kanatlı gençler yetiştiriyoruz. Bu amaca giderken de doğru stratejik ortakları özenle seçiyoruz. Birlikte proje geliştirebileceğimiz, uzun soluklu iş birliği yapabileceğimiz şirketlerle çalışıyoruz. Bu iş birlikleri yıllara dayanıyor, sürdürülebilir projeler oluyor. Bayer ile bu konuda vizyon birliği yaptığımızı gördüğümüz için Bilimle Buluş projesi çok hızlı bir şekilde hayata geçti. 

Bilimle Buluş projesi hangi içgörülerle oluştu?

Fulden Küçük: YGA olarak 22 yıldır ortaokul, lise, üniversite öğrencileri ile birlikte çalışıyoruz. Gençlerin özgün projeler üreten, özgüvenli bireyler olarak yetişmesini çok önemsiyoruz. Onlarla yakın çalışınca onların içgörülerine çok hâkim olmaya başlıyorsunuz. Özellikle Anadolu’daki gençlerde gördüğümüz, dünya sorunları için sorumluluk almak, çözüm geliştirme konusunda çok istekliler.

Örneğin Kahramanmaraş’ta yaşayan ve bir aile yakınını kanserden kaybeden Selen, kansere çözüm bulacak projeler hayata geçirmek istiyordu. Ama Selen gibi maalesef birçok gencin yeterli imkânı, doğru kaynaklara erişimi yok. O gençlere bu erişimi sağladığınızda çok şeyler başarabilecek potansiyeli yüksek bir nesil var. Selen şimdi Bilimle Buluş Projesi’nde ve ekip arkadaşlarıyla kansere çözüm bulmak için çalışıyor. Bilimle Buluş Projesi ile Selen gibi nice gençlere ulaşmayı ve onlara ihtiyaçları olan yetkinliklere erişmeleri için gerekli eğitimleri ve saha çalışmalarını sunmayı hedefliyoruz. Bilimle buluşan gençlerin, günümüz problemlerine köklü çözüm önerileri geliştirebileceğini göstermek istiyoruz.

Bu zamana kadar Bilimle Buluş projesinde de olduğu gibi YGA projelerinde çalışan gönüllüler sahadan içgörüler topluyorlar. Topladıkları içgörüler sayesinde dünyaya faydalı işler hayata geçiriyorlar. Bugün teknolojiye liderlik eden 600’den fazla YGA mezunu var, içlerinde prestijli global ödüllerin sahibi girişimciler var. Örneğin teknolojinin Oscar’ları diyebileceğimiz Edison Award sahibi WeWalk, bugün 59 ülkede görme engellilerin hayatını kolaylaştıran dünyanın ilk akıllı bastonu. Nitekim geçtiğimiz yıl da Amazon tarafından Yılın Girişimi ödülünü aldı. Bir diğer örnek, çocuklara bilimi sevdiren girişim Twin Science. Dünya Ekonomik Forumu, Bett Awards gibi dünyanın en prestijli kurumlarından ödüller alan Twin Science bilim kitleri ve dijital uygulamalarıyla bugüne dek 300 bin çocuğa ulaştı. Bilimle Buluş Programı’ndan mezun olan gençler de gelecekte bilime ve teknolojiye yön verecek.

Nevra Çağman: Bayer olarak, temel faaliyet alanımızla toplumsal gelişimde büyük bir etkiye sahip olduğumuzu düşünüyoruz. Topluma ve sürdürülebilirliğe katkıda bulunmak, çeşitli şekillerde değer yaratmak bizim için oldukça önemli. Sosyal sorumluluk stratejimiz kapsamında bilim ve eğitim, sağlık, sosyal ihtiyaçlar ve toplumsal proje alanlarında stratejik yatırımlar yapmaya devam ediyoruz. 2021 yılında tüm dünyada KSS alanında sunduğumuz katkı 65 milyon Euro’nun üzerindeydi.

Bayer, “Daha İyi Bir Yaşam için Bilim” misyonu doğrultusunda, faaliyet gösterdiği ülkelerde bilim, sağlık ve eğitim alanlarına odaklanan sosyal sorumluluk projeleri yürütüyor. Bu projeler ağırlıklı olarak çocuklara ve gençlere yönelik eğitim ve bilim alanındaki faaliyetleri içeriyor. Biz de Bayer olarak en iyi bildiğimiz şeyin bilim olduğuna inanıyoruz ve bu kapsamda çalışmalar yapıyoruz. Özellikle Türkiye’deki çocukların ve gençlerin bilim alanında merakını canlı tutmaya ve dolayısıyla bilime katkı sunmalarına destek olmaya yönelik projeler hayata geçiriyoruz. Gençlerin bilime ve bilim okuryazarlığına olan ilgisine katkı sağlamayı hedefliyoruz. YGA ise her yıl on binlerce gence ulaşıyor. Gençlerin içgörülerini çok iyi analiz edip onlara uygun programlar tasarlıyor. Böylece YGA ile binlerce lise öğrencisine ulaşabildiğimiz projemiz “Bilimle Buluş”u hayata geçirmiş olduk.

Projenizin hedefleri neler?

Nevra Çağman: “Bilimle Buluş” programıyla geleceğe umutla bakmamızı sağlayan gençlere ulaşmak için yola çıktık. Küresel sorunlara duyarlı lise öğrencilerinin bilimi temel alarak yerel ve yenilikçi çözümler üretmelerini amaçlıyoruz. Bu çözümleri bulmak için uğraş verirken aynı zamanda kendilerini de geliştirecekleri bir program hazırladık. “Bilimle Buluş” projesiyle Türkiye’nin dört bir yanında 10. ve 11. sınıfta okuyan lise öğrencilerine ulaşıyoruz. Programa başvuran tüm lise öğrencileri, onlar için özel olarak hazırlanan online müfredatla kendilerini geliştirme fırsatı buluyor. Proje kapsamında öğrenciler çevrelerinde gördükleri bir soruna bilim yardımıyla bir çözüm bulmakla kalmayıp, aynı zamanda sahaya da inerek bu çözümü hayata geçirecekler. Bayer’in de desteğiyle bu parlak liseliler kendi çevrelerinde hep birlikte ilklere imza atmış olacaklar.

Programda öne çıkan projeler için nasıl bir aksiyon almayı planlıyorsunuz?

Fulden Küçük: Program kapsamında performansa dayalı seçim sürecinin sonrasında 25 öğrenci ana programa katılmaya hak kazandı. Program süresince öğrenciler girişimcilerden, bilim insanlarından ve özenle seçilen YGA mentorlarından eğitim alacak. Öğrenciler, gruplara ayrılarak Bayer’in “Daha İyi Bir Yaşam için Bilim” amacı doğrultusunda Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları “Sağlık ve Kaliteli Yaşam” ve “Açlığa Son”u temel alarak çalışmalar gerçekleştirecek. 5 günlük Yaz Kampı’nda seçilen projeler Bayer’in desteğiyle hayata geçirilecek. Program kapsamında ayrıca seçilen lise öğrencilerine; Bayer’in girişim hızlandırma programı G4A Turkey’e seçilen startup şirketlerinde ve YGA Ventures’da staj imkânı sunulacak.

Sosyal sorumluluk projelerinin değer yaratabilmesi adına sürdürülebilirliği oldukça önemli. Bilimle Buluş’un bu kapsamda önümüzdeki süreç için nasıl bir yol haritası var?

Nevra Çağman: Sürdürülebilirlik, Bayer’in dünya genelinde yürüttüğü toplumsal projelerde temel ilkelerinden biri. “Etki” odaklı bir hedef anlayışımız var ve sosyal sorumluluk projelerimizi de uzun vadeli etki yaratacak şekilde planlıyoruz. Örneğin, daha önceden Toplum Gönüllüleri Vakfı ile gerçekleştirdiğimiz Bayer Genç Bilim Elçileri projemiz 10 yıl sürdü. Bunlar dışında Türkiye’de tematik olarak yürüttüğümüz destek projelerini de uzun yıllardır devam ettiriyoruz. Çok uzun yıllardır çeşitli üniversiteler ile üniversite-sektör iş birliği çerçevesinde projeler yürütüyoruz.

Öte yandan hem İlaç hem Tüketici Sağlığı hem Tarım Ürünleri birimlerimiz kendi faaliyet alanlarında çeşitli farkındalık projeleri yürütüyorlar. İlgili birimlerimiz toplumun az bilgi sahibi olduğu konularda bilinçlendirici ve sağlık okuryazarlığını yükseltmeye yönelik projeler hayata geçiriyorlar. Tarım Ürünleri birimimiz de çiftçilerin gelişimine katkı sağlayan faaliyetler yürütüyor. Türkiye’de daha önce gerçekleştirdiğimiz projeler gibi “Bilimle Buluş” projemizin de önümüzdeki yıllarda gelişerek sürmesini ve gençlere ulaşarak, onlar için katma değer oluşturmasını planlıyoruz.

Fulden Küçük: YGA olarak yaptığımız tüm projelerde sürdürülebilirlik çok önemli. Örneğin Yapı Kredi Bankası ile 10 yıldır devam eden iş birliğimiz kapsamında bu zamana kadar on binlerce çocuğa ve öğretmene ulaştık. Her sene içgörülere göre kat çıkarak geliştirdik, ilk başladığımız proje gelişerek büyüdü.

Biz şimdiden Bayer ile birlikte 2023 kapsamı ve bu seneden aldığımız öğretilerle seneye neyi, nasıl daha iyi yaparız diye düşünerek projeyi geliştiriyoruz. Doğru içgörüleri yakalayarak onların üzerine düzenlemeler yapınca projenin etkisinin her sene büyüyerek devam edeceğine inanıyoruz.

Programa katılmak isteyen öğrenciler hangi tarihe kadar başvuru yapmalı? Onlara iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Nevra Çağman: Program kayıtları 4 Mart 2022 tarihinde kapandı. Programa 2100 liseli kaydoldu ve hazırladığımız online platform üzerinden özgün içeriklere erişim sağladılar. Programa katılan gençlerin yüzde 65’i kadın. Program kapsamında yaklaşık 500 içerik paylaşıldı. Programa katılan gençlerin yaklaşık yüzde 60’ı Marmara bölgesi dışından. Ağrı, Diyarbakır, Bitlis, Adıyaman, Şanlıurfa, Van gibi illerden programa katılan gençlerin olması bizleri çok mutlu ediyor. Türkiye’nin tüm bölgelerine ulaşmak, bilime gönül vermiş tüm gençlerle buluşmak istiyoruz. Dünyayı daha yaşanılası bir yer yapmak için onların bakış açısına, dinamizmine ve fikirlerine ihtiyacımız var.

Fulden Küçük: Gençler, bu programda Prof. Aziz Sancar, Harvard MIT Prof. Mehmet Toner, yakın zamanda kaybettiğimiz danışma kurulu üyemiz Doğan Cüceloğlu gibi rol model bilim insanı YGA Hayal Ortakları’nın başarı reçetelerini öğrenme imkanları buldular. Hem bilim okuryazarlığı hem de proje yönetimi, sosyal fayda için yazılım gibi konularda uzman kişilerin canlı yayınlarına katılıp sorularını sorma fırsatını yakaladılar. Üstelik gençlerin yakından takip ettiği sanat, spor gibi alanlardan Hayal Ortaklarımız da programımıza konuk oldu. Örneğin, gençler Olimpiyat şampiyonu Mete Gazoz, olimpik okçu Yasemin Ecem Anagöz, olimpik okçu ve antrenör Göktuğ Ergin, YGA kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Yaman ile bir araya geldiler ve kendisine sorularını yönelttiler.

YGA’nın eğitim metodu ve birinci başarı reçetesi, sahada sorumluluk alarak ve karar vererek gençlerin kendilerini geliştirmesi. Bu doğrultuda 15-16-17 Nisan tarihlerinde ise online olarak “Bilimle Buluş” programının projeye giriş adımı olan 101 Kampı düzenlendi. Bu kampta gençler kendi projeleri ile ilgili işin içine girdiler, konunun uzmanları ile görüştüler, ekip olarak çalıştılar. YGA’nın önemli ikinci başarı reçetesi de mentorluk. Mentorluk özellikle bu alanlarda çalışmış doğru rol modellerden olunca gelişim de çok hızlı oluyor. Gençler, süreç boyunca YGA’nın girişimlerinde çalışmış rol model YGA mezunlarından da mentorluk aldılar.

Önümüzdeki süreçte program katılımcıları, 20-24 Haziran tarihlerinde Özyeğin Üniversitesi ev sahipliğinde fiziksel olarak bir araya gelecekler. YGA kamplarında topluma faydalı ilkler hayata geçirmiş YGA mezunları ile birlikte çalışıp onlardan mentorluk alacak, iş üstünde kendilerini geliştirecekler. Kampın ardından YGA girişimlerinde ve Bayer’in girişim hızlandırma programı G4A Turkey’e seçilen startup şirketlerinde staj yapma fırsatı elde edecekler.

Bayer Bilimle Buluş featured YGA
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasının yeni üniforması: Smart casual
Haberler
İş dünyasının yeni üniforması: Smart casual
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Trump'ın gümrük vergisi kararı Türkiye'yi nasıl etkileyecek?
Haberler
Trump’ın gümrük vergisi kararı Türkiye’yi nasıl etkileyecek?
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (23-29 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (23-29 Mayıs)
Sena Tufan
3 hafta önce
Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
3 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.