IAMX.Live ilk dijital karakteri olan ALARA X’in Aralık ayında başlayacak olan dijital talk show programı “ALARA X ile 10 Dakika”nın ayrıntılarını, stüdyonun ortaklarından, Chief Digital Officer Ercan Barış’la konuştuk.
Sanal influencer konsepti dünya için pek yeni değil. Özellikle artırılmış gerçeklik ve yapay zeka gibi teknolojilerin yaygınlaşması ve daha çok kullanım alanı bulması ise tamamen dijitalde doğan, dijitalde yaratılan; ancak gerçek influencer’lardan farklı olmayan, en az onlar kadar ilgi gören realistik dijital karakterlerin potansiyelini daha da artırıyor. ALARA X, bu karakterlerden biri. Kendisini “sanal bir moda kadını, gerçek olmayan yıldız” olarak tanımlayan ve çok kısa sürede 500 bini aşkın takipçiye ulaşan ALARA X, bugün karşımıza yepyeni bir gelişmeyle çıkıyor.
Dünya çapında ilgi gören realistik dijital karakter ALARA X’in moda, spor, sanat ve medya dünyasından önemli isimleri ağırlayacağı, izleyicilerine sürükleyici deneyimler yaşatacağı ALARA X ile 10 Dakika dijital talk show’u, Aralık ayında ilk bölümleriyle izleyenlerin karşısına çıkıyor.
Dijital dünyanın realistik sınırlarını zorlayarak çıtayı olabildiğince yükseğe çıkarmayı hedefleyen ALARA X’in hikayesini, yeni dijital talk show’un ayrıntılarını ve dijital koloni geliştirme hedefiyle çalıştırmaları sürdüren IAMX.Live stüdyonun gelecek planlarını, stüdyonun kurucu ortaklarından olan ve Chief Digital Officer rolünü üstlenen Ercan Barış ile konuştuk.
Öncelikle hikayeyi en baştan dinlemek isteriz. ALARA X’in yolculuğu nasıl başladı?
IAMX.Live Stüdyosu olarak “dijital insan yazılım teknolojileri” üzerine yoğunlaşıyoruz. Unreal Engine, Unity, Epic Games gibi yazılım ve donanım partnerlerimizle gelişmiş kinematik yazılımı, hibrit algılama ve 4K HOLO isimli hologram teknolojileri kullanarak geliştirdiğimiz ilk realistik dijital karakter ise ALARA X. ALARA X, aslında her birinin kendi hayat hikayesi, karakteri, mesleği, yaşantısı olan dijital insan konseptinin ilk örneği ve 21 kişilik IAMX koloninin de ilk üyesi olarak konumlanıyor.
Dijitalde var olmak ve daha çok kişiye ulaşmak isteyen markaların beklentileri artıyor. Teknolojiler de bu paralelde gelişiyor; artık çok daha gerçekçi dijital karakterler üretebiliyoruz, tüm jest ve mimik detaylarını bu karakterlere aktarabiliyoruz. Yapay zeka ile bu karakterlere hayat verebiliyor, hareket yakalama teknolojileriyle deneyimleri daha sürükleyici bir boyuta taşıyabiliyoruz. Sanal gerçeklik ve Web3 gibi yeni konseptler bize dijitalin sınırlarının bugünküyle sınırlı olmadığını gösteriyor. ALARA X, işte tam da böyle yakın bir geleceğin ihtiyaç duyduğu bir dijital karakter. Sürükleyici görselliği, çığır açan grafikleri ve matematiksel zekayı kullanan, yeni nesil bir hikaye anlatıcı.
Talk show fikri nasıl ortaya çıktı? ALARA X ile 10 Dakika izleyicilere nasıl bir deneyim vaat ediyor?
ALARA X bir influencer gibi görünse de aslında öyle değil, kendisini bu kimlikten ayrıştırmak istiyor. ALARA X bir sanal karakter, bir yaşantısı, idealleri, merak ettikleri, peşinden koştukları, tutkuları var. Az önce söylediğim gibi, o yeni nesil bir dijital hikaye anlatıcı ve talk show programı, yeni hikayelerin peşine düşmek için en uygun bağlamlardan biri. ALARA X ile 10 Dakika talk show’unun fikri tam olarak bu noktadan temelleniyor.
Bu 10 dakikalık talk show’da IAMX.Live Stüdyo ekibi ve fenomen karakter ALARA X, dijital dünyanın realistik sınırlarını zorlayacak ve çıtayı olabildiğince yükseğe çıkaracak. Görselliği güçlü hikaye anlatımı ve teknolojiyle buluşturan IAMX.Live, aslında talk show tanıtım filminde uzun yıllar sürecek sanal kariyerinde kendisini nasıl konumlandıracağının ipuçlarını da veriyor. ALARA X, moda, sinema, sanat, dizi, film, spor ve medya dünyasından ağırladığı isimlerle programında duygu ve deneyimleri dijitalleştirecek.
Konuklarına sorduğu özel sorulardan ve alacağı cevaplardan hikayeler oluşturacak, gerçek yaşamda kaçırdığımız değerleri, günlük koşturmada ıskaladığımız mutlulukları ve gerçek hikayeleri ön plana çıkaracak. Bunu içten, samimi diliyle yaparak, teknolojinin baş döndürücü gelişim hızına kuşkuyla bakan kitlelerle duygusal bir bağ kurmaya çalışacak.
ALARA X ile 10 Dakika’nın ilk bölümü ne zaman yayımlanacak? Programın konukları belli mi? Program ne sıklıkta yayımlanacak?
ALARA X ile 10 Dakika Talk Show programının ilk 5 bölümünün Aralık 2023’te izleyiciyle buluşmasını arzu ediyoruz. İlk konukların kim olduğu, program akışlarının nasıl olacağı, ALARA X’in hangi konuğu, nasıl sorularla terleteceği ise şimdilik sürpriz. Bu realistik dijital karakterin yüz binlerce takipçisi, şimdiden ayrıntıları merak etmeye ve sosyal medyada konuşmaya başladı.
Her ay beşli set hâlinde farklı içeriklerle yayımlanacak ALARA X ile 10 Dakika talk show programı, kendi alanında birbirinden değerli isimleri, gündemi belirleyen ünlü gazetecileri, sanata ve topluma yön veren sanatçıları, marka reklam yüzlerini, müzisyenleri ağırlayacak. ALARA X, ünlü konuklarıyla müzikten oyunculuğa, çağdaş sanattan tiyatroya, sinemadan politikaya, geniş yelpazede dijitale yön vererek fark yaratacak ve gündem olacak sohbetleri izleyicilerle buluşturacak.
Elbette her ay yayımlanacak yeni serilerin fragmanları, merak uyandıran kesitleri, ALARA X’in Instagram hesabından yayımlanacak. Mecra özelinde farklı içerik planları da yapıyoruz. Örneğin Instagram’da bazı özel, YouTube’da olmayan kesitler paylaşılacak. TikTok da keza, önemli mecralardan biri olacak. 2-3 dakikalık sohbetler TikTok takipçileriyle buluşacak. Ayrıca ALARA X TikTok’ta bir ilke de imza atacak. Bir sonraki aşamada, bir realistik dijital karakter, dünyada ilk kez TikTok’ta canlı yayın yapacak ve üzerinde çalıştığımız interaktif konseptlerle takipçilerle etkileşim de kuracak.
ALARA X ile 10 Dakika, bildiğimiz talk show programlarından nasıl ayrışıyor?
ALARA X’in talk show programı, ilk kez ultra realistik animasyon kurguda tasarlanmış bir dijital karakterle, gerçek konukların bir araya geleceği bir talk show deneyimi vaat edecek. Ayrıca ALARA X’in bu sürükleyici talk show deneyimi, içeriğiyle, konuklarıyla ve gündem olan başlıklarıyla da adından söz ettirecek ve farklılaşacak.
Biraz da gelecek planlarından konuşalım. Markalarla nasıl iş birlikleri planlıyorsunuz?
ALARA X’in çok kısa sürede dikkate değer bir izleyici sayısına ulaşacağına inandığımız talk show programı, markalar için de yeni bir pazarlama ve iletişim kanalı oluşturacak. Özel sponsorluklar, ürün yerleştirme gibi iş birlikleriyle markaların mesajlarını yenilikçi bir yolla hedef kitlelerine ulaştırmalarını hedefliyoruz. Ayrıca markalar özelinde ALARA X’in sunacağı özel talk show serilerine de imza atacağız. Türkiye’nin dijitale yön veren en önemli markalarının üst düzey yöneticileri, teknoloji liderleri, markalarının dijitale yaklaşımını ALARA X’in sorularına verdikleri yanıtlarla izleyicilerle paylaşacak.
Markaların yapay zeka ve dijital insanların öne çıktığı teknoloji çalışmaları doğrultusunda dijitale ve sosyal medyaya bakış açılarını, yatırımlarını, stratejilerini ve sosyal sorumluluk projelerini konu edeceğimiz bu özel seriler, ALARA X’in özgün tarzı ve kendine has deneyimleriyle dikkat çekecek.
Marka işbirliklerinde yapabileceklerimizde sınır görmüyoruz. Markaların mağaza ve ürünlerinin her birinin tek tek 3 boyutlu bir biçimde, hiperrealistik ilkelere bağlı kalarak modellendiği ve tasarlandığı, gerçek mekânlarla sanal mekânların iç içe geçtiği, ALARA X’in hikayelerini dijitalin verdiği tüm olanaklarla sürükleyici deneyimlere dönüştüreceğiz.
Başta da söylediğim gibi, ALARA X, IAMX.Live’in geliştirdiği insan kolonisinin ilk üyesi. Bu hiperreal dijital karakterlerin, sanal fenomenlerin sayısı giderek artacak. Ve Ocak 2024 itibarıyla stüdyonun yeni 2 farklı dijital karakteri daha sosyal medya mecralarında yayın hayatına başlayacak ve stüdyo olarak her bir karakterin bir marka tarafından sahiplenildiği, bir markanın reklam yüzü olduğu, fiziksel ve dijital deneyimlerin markaların ve izleyicilerin ortak paydalarda buluşacağı bir biçimde kesişeceği bir gelecek hayaliyle çalışıyoruz.