Akbank’ın 70’inci yılı için gerçekleştirdikleri “Yıl 2018, biz 70’iz” kampanyasıyla son birkaç yılın en yüksek reklam etkinlik skorlarına ulaştıklarını söylüyor Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü… Akbank olarak “hayatla yarıştıklarını” ve yeni dönemde de “Akbank hayatın kalbinde” sloganıyla iletişimlerini sürdüreceklerini kaydeden Göllü bu yeni stratejinin içgörüsünü şöyle açıklıyor: “Yeni iletişim dünyamızı yaşadığımız dönüşüm şekillendirdi. Yeni nesil teknolojiler değil yeni nesil insanlar, uzak gelecekten değil günlük hayattan ilham alan bir markayız.”
Yıl 2018, biz 70’iz
✓Akbank’ın bu yıl 70’inci yılı. Bölgedeki pamuk üreticilerine finansman sağlamak amacıyla Adanalı ve Kayserili iş adamlarınca 30 Ocak 1948’te Adana’da kurulmuş.
✓ Tabii o zamandan bu zamana Akbank’ın geldiği nokta muazzzam. 12 kişiyle yola çıkan bankanın bugün 14 bin çalışanı, milyonlarca müşterisi var. Türkiye’nin en değerli kurumlarından bir olarak gösterilen Akbank bugün Harward’da ders olarak okutuluyor. Son yedi yıldır da “Türkiye’nin En Değerli Banka Markası” seçiliyor…
✓ Tabii o zamandan bu zamana Akbank’ın geldiği nokta muazzzam. 12 kişiyle yola çıkan bankanın bugün 14 bin çalışanı, milyonlarca müşterisi var. Türkiye’nin en değerli kurumlarından bir olarak gösterilen Akbank bugün Harward’da ders olarak okutuluyor. Son yedi yıldır da “Türkiye’nin En Değerli Banka Markası” seçiliyor…
✓ Bunları başarırken de dürüstlükten, şeffaflıktan ve etik ilkelerden hiçbir şekilde ödün vermedik. Çünkü bankamız, tüm paydaşlarımızın, çalışanlarımızın, müşterilerimizin yani tüm Türkiye’nin güveninin eseri. İşte buradan yola çıkarak bunca yıl beraber yürüdüğümüz tüm müşterilerimize, çalışanlarımıza ve ülkemize saygı ve teşekkür anlamında bir film yapalım istedik. Ajansımız da bunun üstüne çok güzel bir öneriyle geldi… Sadece 70. Yıl’da söyleyebileceğimiz bir söylem geliştirdiler: Yıl 2018, Biz 70’iz.”
İnsan odaklı yapımızı vurguladık
✓ Pek çok mesaj vardı masanın üzerinde ama 70’iz fikri hepimizi çok etkiledi. İnsan odaklılığı ve markanın ruhuna çok uygun bir mesaj olması nedeniyle “70’iz”i çok beğendik. Hatta Akbank olarak neredeyse çalışmanın üzerinde hiç revizyon istemedik. “70’iz” demek 70 yıldır yapmaya çalıştığımız şeye çok uyuyordu.
✓ 70’inci yıl filmimizi yaparken 70 yılın büyüklüğünü anlatırken özellikle insan hikayelerimizi de ayrıca anlatmak istedik. Dokunduğumuz her müşterimizde farklı bir insan farklı bir hayat hikayesi var. Bu filmde bu hikayelerden bazılarını görüyoruz o yüzden bizden parçalar taşıyor. Filmin sonunda “Ama en önemlisi umarız ki gönüllere girebilmişiz, kalplere 70’iz” diyerek insan odaklı yapımızı vurguladık.
Sonuçlardan çok mutluyuz
✓ Kalabalık bir ekip çalıştı. Reklam ajansımız TBWA. Yönetmenimiz Bahadır Karataş’tı. Müziklerimizi Emre Irmak yaptı. 10 günlük bir çekim aşamasıyla Türkiye’nin dört bir yanında Kars’tan İzmir’e Bursa’ya kadar farklı lokasyonlarda çalışıldı. Bizim en korktuğumuz nokta Kars’ta kar yağmamasıydı. Ve yağmadı da gerçekten. Kamyonla kar taşındı.
✓ Kampanyayla ilgili yaptığımız araştırma sonuçları çok iyi çıktı. 70’iz konseptini öyle oturtmuşuz ki eminiz sokakta sorsanız “Akbank kaç yaşında?” diye mutlaka bilirler. Mesajımız markamızın sadece geçmişine değil, geleceğine dokunan bir mesaj oldu. Sonuçlardan çok memnunuz. Son birkaç yılın en yüksek reklam etkinlik skorlarına ulaştık…
Gülücükler yardıma dönüştü
✓ Akbank kurulduğu günden bu yana sosyal sorumluluk işlerine çok önem vermiş bir marka. Halihazırda kültür-sanat, girişimcilik ve eğitim alanlarından projeler yapıyoruz. Bu üç alanda da uzun soluklu projelerimiz var. Akbank Çocuk Tiyatrosu 46 yaşında mesela. AkbankSanat bu sene 25. yılını kutluyor. Eğitim alanında da Akbank Düşünce Kulübü’ün 10’uncu yılı.
✓ Ama bunların ötesinde bu yıla özel de bir proje yapmak istedik. 70’inci yılımızda “Bir gülüşün 70” dedik ve kampanyamızı bir sosyal sorumluluk projesiyle devam ettirdik. “Bir gülüşünüzle, mutluluğunuzla siz de çocukları mutlu etmeye yetersiniz” diye düşündük.
✓ 23 Nisan’da tüm Türkiye’den, “#birgülüşün70” hashtag’i taşıyan gülümseyen bir fotoğrafla kampanyamıza katılmasını istedik. Her bir gülümseme için Akbank olarak İhtiyaç Haritası ile el ele verip çocuklarımızın eğitimine 70 kuruş destek olduk. Hedefimiz 1 milyon gülücüktü. “Gülümseme sizden, eğitime destek Akbank’tan” dedik. Bu kampanyamızın duyurumunu 23 Nisan’da yayına giren reklam filmimizle de sürdürdük.
Müşterilerimiz artık daha talepkar
✓ Markalar müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamaya çalışıyor. Hatta iyi olanlar bir de üstüne beklenti ya da ihtiyaç oluşturuyor. Teknolojideki gelişmeler de bu ihtiyaç ve beklentileri şekillendiriyor. Bugün ne kadar iyi olduğunuz aslında telefonunuzdaki uygulamalar içinde ne kadar iyi olduğunuzla ölçülüyor.
✓ Müşterilerimiz de çalışanlarımız da artık daha mobil, genç, bilinçli, talepkar. Gençleştikçe beklentileri değişiyor. Akbank’ın müşterilerinin yüzde 36’sı, çalışanlarının da yaklaşık yüzde 70’i millennial kuşağa mensup. Millennial olmak yaşla değil daha çok zihniyetle ilgili. Bilinçli, teknoloji odaklı ve iş birlikçi bir kuşaktan söz ediyoruz.
Yeni konumlama: “Akbank hayatın kalbinde”
✓ Yeni iletişim dünyamıza da aslında bu dönüşüm yönlendirdi. Yeni nesil teknolojiler değil yeni nesil insanlar, high tech değil human tech, uzak gelecekten değil günlük hayattan ilham alan bir marka Akbank.
✓ Akbank, hayattan ilham alan yenilikleriyle, hem hayatın ve modern yaşam alışkanlıklarının tam merkezinde hem de tüketicisinin kalbinde… Bu sebeple yeni iletişim konumlamamız da “Hayatın kalbinde Akbank”. Tüm bunları da “Güveninizin Eseri” söylemimizden hiçbir zaman ödün vermeden, güvenilir bir biçimde yapıyoruz.
✓ Kampanyamızın ilk serisinde yeni ürünlerimizi öne çıkardık. Chatbot’la mesajlaşarak para transferi, Akbank Telefonu Sallama, Direkt Kredi ve Akbank Direkt’e “Selfie ile Giriş” yapabilme özelliklerini duyurusu yaptık.
Geleceğin bankacılığını bugünden sunuyoruz
✓ Hayat her gün daha da hızlanıyor. Bu yüzden müşteriler basit işlemler için hayata ara vermek istemiyor. En değerli şey zaman. Biz de “Vakit nakittir” diyoruz, hayatla yarışıyoruz, müşterilerimize zaman kazandırmak için çalışıyoruz.
✓ Geleceğin bankacılığını bugünden müşterilerimize sunmaya çalışıyoruz. Akbank sürekli bir değişim ve dönüşüm sürecinde. Son iki yıldır 100’e yakın arkadaşımız “Bankayı sıfırdan kursak süreçlerimiz nasıl olurdu?” diye çalışıyor. Tüm iş süreçlerimizi değiştiriyoruz. Sadece iş süreçlerimizi değil hizmet anlayışımızı, şube tasarımlarımızı da bu süreçlere göre yeniliyoruz. Bu dönüşüm tabii kültürel dönüşümü de beraberinde getiriyor…