9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"4 milyon tamam sırada 16 milyon var"

“4 milyon tamam sırada 16 milyon var”

Marketing Türkiye
3 Eylül 2018
3 dk okuma

İki yıl önce hayata geçirilen “Türkiye’nin Ödeme Yöntemi TROY” bu kısa zaman içinde tam 4 milyon kullanıcıya ulaştı. Üstelik TROY logolu kart kullanıcılarının büyük çoğunluğu da daha önce hiç kart kullanmamış kişilerden oluşuyor. Yani TROY pazarı büyütüyor… Bu başarının altında yatan stratejileri konuşmak için bir araya geldiğimiz BKM Kartlı Ödeme Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Cenk Temiz, amaçlarının kullanıcı sayısını 20 milyona çıkarmak olduğunu söylüyor.

Söyleşi: Beyza Gözeyik

Yerli kart ödeme sistemi TROY nasıl bir hedefle yola çıktı? Bize TROY’un hikayesini anlatır mısınız?

Yıllar öncesine dayanan bir vizyonun ürünü olan TROY için ilk somut adımlar dört yıl önce atıldı. 2014’te ise işe koyulduk ve 14 ay gibi kısa bir sürede ülkemizin kartlı ödeme sisteminin standartlarını belirledik, kural dokümanlarımızı yazdık, tüm paydaşların hazır hale gelmesini sağladık. Nisan 2016’da ilk TROY işlemini yaptık. 2017 Mayıs ayındaysa tüketici lansmanı gerçekleşti. Bugün TROY logolu kartlar istisnasız Türkiye’nin her yerinde ve global bir ödeme kuruluşu olan Discover’la yapılan iş birliği sayesinde tüm dünyada online ve fiziksel ödemelerde geçerli.

TROY’un gelişiminde rol oynayan stratejilerinizden bahseder misiniz?

“Değer bazlı büyümeyi” stratejisinin ana noktası olarak konumlayan TROY’un hedefi Türkiye’nin her köşesinde, herkesin hayatında yer edinmek, içinde bulunduğu ekosistemle birlikte büyümek. TROY olarak ulaştığımız 4 milyonun büyük çoğunluğu daha önce hiç kart kullanmamış kişilerden oluşuyor. Hedefimiz zaten erişimi artırarak henüz kartlı ödemeleri kullanmayan 20 milyonu aşkın kişiye temas etmek. Bu amaçla tüm Türkiye’yi kapsayan çözümler için çalışıyoruz. Örneğin ne kadar güzeldir ki, bugün e-sporla ilgilenen gençler TROY logolu ön ödemeli kartlarını kullanırken, çiftçilerimiz TROY logolu banka kartlarıyla mahsul ödemelerini alıyor, KOBİ’lerimiz TROY logolu kredi kartlarıyla mal alımı yapıyor.

TROY ile tüketicileri bekleyen avantajlar neler?

TROY’un Türkiye’deki konumu son derece farklı. Zira TROY kartlı ödemeler için bir platform sağlayıcı. TROY ile pazarın ihtiyaçlarına hızlı şekilde cevap verebilen, ülke kaynaklarının verimli şekilde kullanılmasını sağlayan bir platform yarattık. TROY dünya standartlarında, dünyadaki örneklerle bire bir aynı hizmeti vererek sektörel verimliliği sağlayacak.

Nasıl bir iletişim stratejiyle hedef kitlenize ulaşıyorsunuz? Daha çok hangi mecraları kullanıyorsunuz?

TROY’u doğru kitleye, doğru mesajlarla aktarmak için tüm iletişim kanallarını kullanmaya özen gösteriyor, bu bakış açısıyla 360 derece olarak tanımlanan kapsamlı bir iletişim faaliyetleri bütününü yönetiyoruz. Kullanıcılara ulaşmak üzere tüm medya ve basın kanallarıyla iletişim faaliyetlerini yürütüyor, dijital medyayı da etkin bir biçimde kullanıyoruz.

“Türkiye’nin Ödeme Yöntemi TROY”un ülke ekonomisi için önemi nedir? Türkiye ekonomisine ve dijitalleşmeye nasıl bir güç kattığını düşünüyorsunuz?

Oldukça genç ve teknolojiyi yakından takip eden nüfusumuz, sektörün teknolojiye hızla adapte olmasını ve dünyada öncü konuma gelmesini sağladı. Bu ortamda tek eksiğimiz vardı: Kendi markamızla ödeme teknolojileri uygulamalarına yön vermek. TROY bu eksiği tamamladı. BKM’nin verilerine baktığımızda Türkiye’de kartlı ödemelerin mevcut kart kullanıcılarının daha çok harcama yapmasıyla değil, sisteme yeni giren kullanıcı adedindeki artışla büyüdüğünü görüyoruz. Özellikle banka kartı kullanan kişi sayısındaki artış bizim açımızdan oldukça memnuniyet verici. 2017 yılında verilen her 100 banka kartından 11’i TROY logoluydu. Yani TROY yeni banka kartı pazarında 1 yıldan kısa bir sürede yüzde 10’un üzerinde bir pazar payına ulaştı. TROY logolu kart bir sembol aslında. Bunu dijital dünyaya atılan ilk adım olarak görebiliriz. Kartın akıllı telefonlar üzerinden dijital cüzdanlara tanımlanması, bu sayede kart olmaksızın mobil ödeme yapılması bir sonraki adım.

TROY kullanıcılarına ne tür yenilikler sunuyorsunuz?

TROY İnovasyon Merkezi’yle dijitalleşmeye katkı sunuyoruz. Merkezimizin ilk çalışması olan mobil ödeme sayesinde Android cihazlarda cep telefonuyla temassız, hızlı ve güvenli ödeme imkanı sunduk. Halihazırda üzerinde çalıştığımız diğer konular arasında “artırılmış gerçeklik”, “giyilebilir teknolojiler” ve “nesnelerin interneti” yer alıyor. Bu teknolojileri; yenilikçi teknolojilere henüz erişememiş kişiler için, gençlerimizin dijital dünyaya adım atmaları için, engelliler için, işletmelerimizin daha fazla kişiye ulaşarak daha fazla ürün ve hizmet satabilmeleri için kullanalım istiyoruz.

TROY 2 yıl içinde 4 milyonu aşkın kartın sağ alt köşesine yerleşerek büyük bir başarıya imza attı. Bu başarının sırrı nedir?

Başarı gerçek ihtiyaçları belirlemek ve yılmadan çalışmakla geliyor. Türkiye’nin kartlı ödeme sistemi alanında uzun yıllardır ortada olan ihtiyacını net bir biçimde tespit ederek bu topraklardan dünya standartlarında bir kartlı ödeme sistemi çıkardık. Kusursuz müşteri deneyimi, kaliteden ödün vermeme ve yenilikçilik de TROY’un diğer yapıtaşlarını oluşturuyor.

tory

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McDonald's'ın "Studio Ghibli" tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Haberler
McDonald’s’ın “Studio Ghibli” tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Sena Tufan
3 Nisan 2025
Rekabet Kurumu streaming platformlarını incelemeye aldı
Haberler
Rekabet Kurumu streaming platformlarını incelemeye aldı
Nafizcan Önder
17 Mart 2025
Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Gelir uçurumuyla başa çıkmak isteyen markalar neler yapmalı?
Haberler
Gelir uçurumuyla başa çıkmak isteyen markalar neler yapmalı?
İrem Alimoğlu
6 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.