2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Veriyi iyi değerlendiren kazanacak
Köşe Yazıları

Veriyi iyi değerlendiren kazanacak

Marketing Türkiye
30 Ocak 2022
3 dk okuma
  • Veriyi iyi değerlendiren kazanacak
    Ayşen Akalın, IAB Yönetim Kurulu Başkanı

Pandeminin etkileri ve sebep olduğu hızlı dijitalleşme 2021’de de hayatımızı derinden etkiledi. 2020 ve 2021 yıllarındaki pandemi etki ve sonuçlarından çok şey öğrendik. Artık pandemiye bağlı belirsizliklerimiz daha az ve daha iyi tahminleme yapabiliyoruz. 2022 farklı zorluklarla gelecek olsa da bu yıldan daha iyi yönetebileceğimize olan inancımızı koruyoruz.

Dijital dönüşümün sonucunu reklam yatırımlarında net olarak gördük. Türkiye’de Tahmini Medya Yatırımları 2021 ilk yarı yıl raporuna göre toplam medya sektörü içinde dijital reklam yatırımlarının payı yüzde 65,7 ile 7 milyar 906 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu büyümenin yılın ikinci yarısında da devam edeceğini tahmin ediyoruz. 2020’de Avrupa’da dijital medya yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 6,3 büyürken, yıllık büyümesi yüzde 1,8 olan ülkemiz dijital medya yatırımlarında yüzde 35 ile en çok büyüme kaydeden ülke oldu. Ancak GSYH’ya göre yatırım büyüklüğü karşılaştırmasında en gerilerde yer aldı. 2021 yılı Türkiye büyüme tahmini yüzde 10’lar civarında. Dijitalin büyümesinin yine ülke ekonomisinin üstünde çıkacağını tahmin ediyoruz.

2022’de Avrupa’da dijital reklam yatırımlarının bir önceki yıla göre yüzde 12,3 büyüyeceği tahmin ediliyor. Genç nüfuslu ülkemizde sektörün tam olgunluğa ulaşmadığı, daha büyüme potansiyeli olduğundan yola çıkarak sektörün tüm paydaşlarının da katkılarıyla önümüzdeki yıllarda da çift haneli büyümeye devam edeceğimizi düşünüyorum.

Ekonomiye dijital dünya yön veriyor

Günümüzde dijital teknolojiler yeni ekonomiyi belirliyor. Dijital dünya yaratıcılık alanında sayısız fırsatlarla ekonomiye yön vererek milli gelirlere katkı sağlıyor ve güçlendiriyor. Dijital reklamcılık bu noktada önemli bir konumda. Geçtiğimiz ay açıkladığımız Reklamın Ekonomiye Katkısı Araştırması’na göre yapılan 1 TL’lik reklam ve medya yatırımı, milli gelire 19,4 TL geri dönüş sağlayarak değer yaratıyor. GSYİH’ya olan katkı yüzde 6,73 yani 340 milyar TL olarak tahmin ediliyor.

Sektörümüzün sürdürülebilir büyümesi için tüm paydaşlarımızla sorunlarımıza çözümler üretmek için uğraşıyoruz. Bunlardan en önemlilerinden biri de tüm dünyada ve tüm sektörlerde olduğu gibi yetkin insan kaynağı sorunu. Biz de IAB Akademi’de bu soruna çözüm olması amacıyla sertifika programları, dikey eğitimler ve genç yeteneklerin sektöre girişini destekleyen Unichallenge+, UnichallengeTech projelerini artan bir eforla devam ettiriyoruz. Üniversitelerle olan yakın iletişimimiz sayesinde öğrencileri sektör pratiklerine alıştırmak için seminer ve staj olanaklarıyla sektörümüzün bu en önemli sorununa çözüm yaratmaya çalışıyoruz.

Dolaysız Marka Ekonomisi’ne odaklanıyoruz

Artık dönem, internetin imkanlarından yararlanarak üreten; pazarlama stratejisi olan, pazarlama ve satışı internetten yapan; tüketiciyle birebir ilişki kurabilen dolaysız markalardan oluşan yeni ekonomi dönemi. Bu ekonominin temel taşı da veri. Veriyi iyi değerlendiren markalar kazanacak. MarTech (pazarlama teknolojisi) ve AdTech (reklamcılık teknolojisi) çözümleri markalara sonsuz fırsatlar sunuyor. Geleneksel markalarda da köklü değişimler olduğunu söyleyebiliriz.

KOBİ’lerin reklam harcamalarının çok büyük bir kısmı (yüzde 72) dijitalde gerçekleşiyor. IAB olarak biz de bu Dolaysız Marka Ekonomisi’ne odaklanıyoruz. Bu ekonomide internette oluşan birçok marka, sonsuz sayıda mağaza ve raf var. Dilediğiniz her şey 7/24 kapınıza kadar teslim ediliyor. Bu öyle bir ekonomi ki küçücük işletmeler kocaman devlerle rekabet edebiliyor ve artık veri kapitalden daha önemli bir ekonomik değer olarak kabul ediliyor. Veriye dayalı kişiselleştirme ve içerik yayıncı, ajans ve reklamverenlerin odağında olmaya devam edecek.

2022’de neleri konuşacağız?

2000’lerin başında başlayan oyun reklamları pandeminin de etkisiyle şu anda bambaşka bir boyuta gelmiş durumda. Reklamverenler özellikle pandemi döneminde açıkhava reklamcılığıyla erişemediği kitlesini oyunlarda yakalama yoluna gitti. Bu da bu mecrada hızla genişleyen bir pazarı işaret ediyor.

Dijital reklamcılık özelinde 2021’de sıklıkla konuştuğumuz, 2023’te 3. taraf çerezlerin hedeflemede kullanılamayacak hâle gelecek olması, bu konuda geliştirilecek teknoloji ve içerik çözümleri, 1. taraf veri toplama ve işleme, rıza ve şeffaflık çerçevesi, sektörümüzü doğrudan etkileyen hukuki düzenlemeler, marka ve veri güvenliğiyle reklam teknolojilerindeki gelişmeleri, yeni mecraları, standartları, CTV ve Podcast yayıncılığı 2022’de de konuşmaya devam edeceğiz. Dijital pazarlamada yapay zeka, sohbet robotları, sesli asistanlar gibi teknolojik çözümler ise artarak hayatımızda yer almaya devam edecek.

Ülke olarak rekabet gücümüzü arttırmak için sektörümüzün de sürdürülebilir büyümesinin desteklenmesi gerektiğine inanıyoruz. IAB olarak üstümüze düşen görevi yerine getirmek için çalışıyoruz ve çalışacağız.

Herkese sağlıklı ve mutlu bir yıl dileklerimizle…

Reklam sektörü artık somut verilerle konuşuyor

featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çocuklar arasında yapay zeka merakı iki kat arttı
Haberler
Çocuklar arasında yapay zeka merakı iki kat arttı
Sena Tufan
3 hafta önce
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Haberler
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
Advertorial
1 hafta önce
Trump'ın TikTok stratejisi: ABD Başkanı satış süresini üçüncü kez uzatıyor
Haberler
Trump’ın TikTok stratejisi: ABD Başkanı satış süresini üçüncü kez uzatıyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.