23 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüm dünyada uygulanan Hilton’a “hoş geldin kahvesinin” hikayesi
Köşe Yazıları

Tüm dünyada uygulanan Hilton’a “hoş geldin kahvesinin” hikayesi

Günseli ÖZEN
17 Haziran 2019
3 dk okuma

Yıl 1955. Conrad Hilton Amerika’daki 36 yıllık markasını dünyaya açmaya karar verdiğinde seçtiği ilk şehir İstanbul olur. Her ne kadar Osman Tamburacı bir yazısında İstanbul’un seçilmesinde bir aşk hikâyesinin etkin olduğunu söylese de Conrad Hilton otelin açılışında yaptığı konuşmada seçim nedenini şu cümlelerle dile getirir, “Hiçbir şehir bu ünlü antik kentin büyüsüyle boy ölçüşemez.”

Hilton markası için İstanbul,  İstanbul için Hilton her zaman önemli olmuştur. O dönem kent mimarları yeşil hattı bozuyor diye yapımına itiraz etse de sosyalleşmenin odak noktasıdır bu güzel yapı. Ve ne garip bir durumdur ki yeşil hattı kestiği söylenen bina bugün o hatta yeşil kalmış tek alandır.

O yıllarda Hilton’da olmak, buluşmak ve hele evlenmek çok önemlidir. Dönemin elitleri düğünlerini mutlaka Hilton’da yapar. Hilton bazen geleneklere uyup gelinini atla otele getirenler nedeniyle taşınır manşetlere bazen de filmlerde görürüz İstanbul’u Hilton’un roof’undan.

Tüm dünyada uygulanan Hilton’a “hoş geldin kahvesinin” hikayesi

Tüm çiftlerin resim çektirdiği Teras restorana çıkan merdiven ise çok ünlü olmalı. Eski İstanbulluların fotoğraf albümünde Hilton’un bu bölümünde çekilmiş bir kareye rastlamak mümkün. Ayak izi şeklinde tasarlanan havuz ise metaforik olarak Conrad Hilton’un Amerika dışındaki ilk yatırımını işaret ediyor. 1957 yılında kaleme aldığı “Be My Guest” adlı kitabında Conrad Hilton bugün tüm dünyada uygulanan hoş geldin kahvesinin hikayesini şöyle anlatır, “Türkiye’de bir fincan kahve içmenin özel bir önemi vardır. Bu bana yerli bir kahvecide ufak bir fincan kahve ikram edilirken açıklandı. ‘Benimle bir fincan kahve içtikten sonra’ dedi beni ağırlayan kişi ‘kırk yıllık bir arkadaşlık sözü vermiş olursun.” Kahve ve arkadaşlık arasında kurulan bu bağ Conrad Hilton’un o kadar hoşuna gitti ki, o günden sonra İstanbul Hilton’da başlayan “Hoş geldiniz kahvesi” uygulaması zamanla dünyanın dört bir yanındaki Hiltonlara yayıldı.

Hatır 40 yılı geçti 64 yıl oldu

Tüm dünyada uygulanan Hilton’a “hoş geldin kahvesinin” hikayesi
Hilton Üst Sınıf Otellerden Sorumlu Türkiye Bölge Müdürü Armin Zerunyan

Bugün Hilton markası 100’üncü, İstanbul Hilton Bosphorus 64’üncü yaşını kutlarken Hilton Üst Sınıf Otellerden Sorumlu Türkiye Bölge Müdürü Armin Zerunyan ile eski günleri de yad eden bir yuvarlak masada haberci dostlarla beraberiz. Yemek menüsü de ilginç, 64 yıl öncesinde sunulan yemeklerin yeni yorumu geliyor önümüze hem de o yıllardan kalma basılı menüsüyle beraber.

Armin Zerunyan, Hilton’un dünyadaki büyüklüğüne ilişkin bilgiler veriyor ve devam ediyor, ”Geride bıraktığımız yüzyılda tek bir otelden 5 bin 700’den fazla otel sayısına ulaşılmış. 113 ülkede 17 alt markasıyla hizmet veren Hilton, İstanbul’da da 1955 yılından beri hizmet veriyor.  İstanbul Hilton, daha ilk yılında Türkiye’ye gelen yabancı turistin artmasını sağlamış. Geçen yıllar içinde Hilton ve Türkiye arasında özel bir bağ oluşmuş. Otel şehrin sosyal hayatını ve alışkanlıklarını da değiştirerek buluşma noktası olmuş.

Hilton bugün kadın istihdamının artmasına oldukça önem veriyor.  HiltonShe, Women in Leadership gibi birçok program ve eğitim modülüyle kadın çalışanların ve kadın yöneticilerin arttırılması hedefleniyor.”

Hilton deyince akla gelen ilkler

Tüm dünyada uygulanan Hilton’a “hoş geldin kahvesinin” hikayesi

Hilton deyince akla gelen ve pek çoğu İstanbul için de ilk olan düğünler, defileler, balolar, yuvarlak masa toplantıları, fuarlar ve güzellik yarışmaları bu binada yapılmış.

“Happy Hour” uygulaması da ilk kez Hilton Bosphorus’ta gerçekleştirilmiş. Bugün hala şık hanımefendiler saat 5’de lobid çay saati aynı geleneğini sürdürüyorlar.

İstanbul’a yıllar içinde hem pek çok yeni otel yapıldı hem de Hilton’un alt markaları şehrin pek çok yerinde boy gösterdi. Son dönemde Hilton denilince akla markanın Bomonti’deki en büyüğü gelse de Hilton Bosphorus zarif siluetiyle İstanbul’un ikonik binalarından biri olmaya devam ediyor.

Kent dokusunun hızla bozulduğu bir dönemde hala nostalji yapabileceğimiz ender mekanlardan biri olarak sen çok yaşa Hilton Bosphorus!

Hilton otel
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
3 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Güncel Haberler
TGS ve RSF'nin verileriyle Türkiye'nin basın özgürlüğü karnesi...
TGS ve RSF’nin verileriyle Türkiye’nin basın özgürlüğü karnesi…
Türk sanatçılar 2024’te Spotify'dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Türk sanatçılar 2024’te Spotify’dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
SXSW Londra'da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı...
SXSW Londra’da neler konuşuldu? M. Naz Atmaca Özdurak yazdı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

KFC'den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
Haberler
KFC’den parmak yalamaya mizahi çözüm: Parmak yalama çatalı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Haberler
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Haberler
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Nafizcan Önder
1 hafta önce
McDonald's'ın Roma'daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
Haberler
McDonald’s’ın Roma’daki antik mozaik enstalasyonu sosyal medyayı ikiye böldü
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.