5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
spor pazarlaması
Köşe Yazıları

Spor pazarlamasının geleceği

Marketing Türkiye
1 Mart 2023
2 dk okuma
Spor pazarlamasının geleceği
Aydil Erçoklu
Capital Sports Media Genel Müdürü

Türkiye’deki spor pazarını değerli ve önemli kılan en büyük özellik, taraftarların eşsiz tutkusu. İngiltere merkezli, Dubai’de de ofisi bulunan Capital Sports Media’nın Türkiye’deki spor pazarına giriş yapmasında, Türk taraftarların bu tutkusu etkili oldu. Kulüplerin ve markaların da bu potansiyelin farkına vararak, sponsorluk ve reklam modellerini geliştirmeleri ve dönüştürmeleri büyük önem taşıyor.

İyi kurgulanmış bir marka-spor iş birliği, taraftarla kulüplerin etkileşimini güçlendirirken, sponsor markaların da bilinirliğini, güvenilirliğini, toplumla ve hatta çalışanlarıyla ilişkilerini güçlendiriyor. Capital Sports Media olarak Türkiye’deki spor pazarını geliştirmek ve spor iş birliklerinin artması için globaldeki gücümüzü de kullanarak ülkemizdeki spor alanlarına yatırımların artmasını sağlıyoruz. Bu doğrultuda markalarla spor kulüplerini bir araya getirerek, taraftarı da içine alan projeler üretmeye ve markaların bu vesileyle tüketicilerine hızla erişebilmesi için çalışmaya devam ediyoruz.

Kadınların ve gençlerin seslerini duyma zamanı

Yaşamın her alanında olduğu gibi sporda da özellikle kadınların desteklenmesi büyük önem taşıyor. Türkiye’de kadın voleybolu, kulüplerin kadın spor branşlarına daha fazla yatırım yapmalarını sağlayan gerçek bir başarı hikâyesi olarak karşımıza çıkıyor. Türkiye’yi kadın voleybol branşında ileri taşıyan, zamanında sponsorların bu alanlara yaptığı yatırımlar oldu. Bugün ise markaların yapmış olduğu bu yatırımlar sayesinde ülkemiz voleybol ülkesi olarak anılıyor. Voleybol gibi diğer spor dallarını da dünya standartlarında ilk 5’e taşımayı hedeflemeliyiz. Kadın futbolu tüm dünyada yükselen bir yıldız durumunda. Özellikle kadın futbolu maçlarının izleyici rekorları kırdığı Avrupa’da, kadın sporlarına yatırımlar hızla artıyor. Yeni nesil taraftar artık sadece maç skoruna bakmıyor, kulüplerden ve markalardan cinsiyet eşitliği, iklim ve çevre gibi sorunlara ilişkin tavır bekliyor. Capital Sports Media olarak tüm spor alanlarında kadının sesinin duyulmasını, kadın sporunun daha fazla benimsenmesini ve bununla beraber toplumsal farkındalığın artmasını hedefliyoruz.

Spor pazarlamasının geleceği
Capital Sports Media Pazarlama ve İş Geliştirme Başkanı
Damla Kiremitçi, Capital Sports Media Genel Müdürü Aydil
Erçoklu, Capital Sports Media Satış Direktörü Rabia Koyuncu
(soldan sağa)

Kulüpler ve markalar kalıplarından çıkmalı

Sporun bir parçası olmak da izleyicisi olmak da artık eskisi gibi erkeklere özel bir alan olmaktan çıkıyor. TGI verilerine göre Türkiye’de geleneksel erkek futbolu dışında kadınlar da birçok spor dalında müsabakaları izliyor. Özellikle 15-44 yaş grubu kadınların spor içeriklerini izleme alışkanlığı birçok branşta ortalamanın üzerinde bir eğilim gösteriyor. Farklı uluslararası araştırmalara göre de dünyada kadın sporlarına ilgi ve izlenme oranları artıyor; üstelik bu ilgi, her düzeyde markaların, kadın sporlarına finansal yatırımıyla sonuçlanıyor. Örneğin Michelob, önümüzdeki beş yıl boyunca kadın sporlarına 100 milyon dolar harcama sözü verdi. UEFA, kadın futbolunun sponsorluk ve medya hakları gelirlerinin önümüzdeki on yılda 6-7 kat artacağını tahmin ediyor. Erkek sporlarına kıyasla kadın sporlarının izlenmesinin daha fazla büyüme potansiyeline sahip olduğu gözleniyor. Bu da aslında hem kulüpler hem de markalar için, yeni taraftarlar kazanmak ve mevcut izleyicilere heyecan verici ve farklı içerikler sunmak için büyük bir fırsat yaratıyor. O nedenle biz de CSM olarak kulüpler için yeni iş birlikleri oluştururken, Z kuşağını ve kadınları kazanmamız gerektiğini vurguluyoruz.

aydil erçoklu featured Spor pazarlaması
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
3 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
4 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
5 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Güncel Haberler
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
GetirBüyük'ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya...
GetirBüyük’ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Haberler
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Haberler
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
Hafsanur Sancaktutan, Elidor'un satışa sunulduğu 31 ülkenin marka yüzü oldu
Haberler
Hafsanur Sancaktutan, Elidor’un satışa sunulduğu 31 ülkenin marka yüzü oldu
Sena Tufan
3 gün önce
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.