24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
spor pazarlaması
Köşe Yazıları

Spor pazarlamasının geleceği

Marketing Türkiye
1 Mart 2023
2 dk okuma
Spor pazarlamasının geleceği
Aydil Erçoklu
Capital Sports Media Genel Müdürü

Türkiye’deki spor pazarını değerli ve önemli kılan en büyük özellik, taraftarların eşsiz tutkusu. İngiltere merkezli, Dubai’de de ofisi bulunan Capital Sports Media’nın Türkiye’deki spor pazarına giriş yapmasında, Türk taraftarların bu tutkusu etkili oldu. Kulüplerin ve markaların da bu potansiyelin farkına vararak, sponsorluk ve reklam modellerini geliştirmeleri ve dönüştürmeleri büyük önem taşıyor.

İyi kurgulanmış bir marka-spor iş birliği, taraftarla kulüplerin etkileşimini güçlendirirken, sponsor markaların da bilinirliğini, güvenilirliğini, toplumla ve hatta çalışanlarıyla ilişkilerini güçlendiriyor. Capital Sports Media olarak Türkiye’deki spor pazarını geliştirmek ve spor iş birliklerinin artması için globaldeki gücümüzü de kullanarak ülkemizdeki spor alanlarına yatırımların artmasını sağlıyoruz. Bu doğrultuda markalarla spor kulüplerini bir araya getirerek, taraftarı da içine alan projeler üretmeye ve markaların bu vesileyle tüketicilerine hızla erişebilmesi için çalışmaya devam ediyoruz.

Kadınların ve gençlerin seslerini duyma zamanı

Yaşamın her alanında olduğu gibi sporda da özellikle kadınların desteklenmesi büyük önem taşıyor. Türkiye’de kadın voleybolu, kulüplerin kadın spor branşlarına daha fazla yatırım yapmalarını sağlayan gerçek bir başarı hikâyesi olarak karşımıza çıkıyor. Türkiye’yi kadın voleybol branşında ileri taşıyan, zamanında sponsorların bu alanlara yaptığı yatırımlar oldu. Bugün ise markaların yapmış olduğu bu yatırımlar sayesinde ülkemiz voleybol ülkesi olarak anılıyor. Voleybol gibi diğer spor dallarını da dünya standartlarında ilk 5’e taşımayı hedeflemeliyiz. Kadın futbolu tüm dünyada yükselen bir yıldız durumunda. Özellikle kadın futbolu maçlarının izleyici rekorları kırdığı Avrupa’da, kadın sporlarına yatırımlar hızla artıyor. Yeni nesil taraftar artık sadece maç skoruna bakmıyor, kulüplerden ve markalardan cinsiyet eşitliği, iklim ve çevre gibi sorunlara ilişkin tavır bekliyor. Capital Sports Media olarak tüm spor alanlarında kadının sesinin duyulmasını, kadın sporunun daha fazla benimsenmesini ve bununla beraber toplumsal farkındalığın artmasını hedefliyoruz.

Spor pazarlamasının geleceği
Capital Sports Media Pazarlama ve İş Geliştirme Başkanı
Damla Kiremitçi, Capital Sports Media Genel Müdürü Aydil
Erçoklu, Capital Sports Media Satış Direktörü Rabia Koyuncu
(soldan sağa)

Kulüpler ve markalar kalıplarından çıkmalı

Sporun bir parçası olmak da izleyicisi olmak da artık eskisi gibi erkeklere özel bir alan olmaktan çıkıyor. TGI verilerine göre Türkiye’de geleneksel erkek futbolu dışında kadınlar da birçok spor dalında müsabakaları izliyor. Özellikle 15-44 yaş grubu kadınların spor içeriklerini izleme alışkanlığı birçok branşta ortalamanın üzerinde bir eğilim gösteriyor. Farklı uluslararası araştırmalara göre de dünyada kadın sporlarına ilgi ve izlenme oranları artıyor; üstelik bu ilgi, her düzeyde markaların, kadın sporlarına finansal yatırımıyla sonuçlanıyor. Örneğin Michelob, önümüzdeki beş yıl boyunca kadın sporlarına 100 milyon dolar harcama sözü verdi. UEFA, kadın futbolunun sponsorluk ve medya hakları gelirlerinin önümüzdeki on yılda 6-7 kat artacağını tahmin ediyor. Erkek sporlarına kıyasla kadın sporlarının izlenmesinin daha fazla büyüme potansiyeline sahip olduğu gözleniyor. Bu da aslında hem kulüpler hem de markalar için, yeni taraftarlar kazanmak ve mevcut izleyicilere heyecan verici ve farklı içerikler sunmak için büyük bir fırsat yaratıyor. O nedenle biz de CSM olarak kulüpler için yeni iş birlikleri oluştururken, Z kuşağını ve kadınları kazanmamız gerektiğini vurguluyoruz.

aydil erçoklu featured Spor pazarlaması
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
5 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: "Türkiye’nin yeni dijital rutinleri"
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: “Türkiye’nin yeni dijital rutinleri”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
Haberler
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Nafizcan Önder
31 Ekim 2025
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Haberler
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Marketing Türkiye
6 Kasım 2025
Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
Haberler
Kasım indirimleri için sepetler hazır: 5 milyon ürün sepette, 3 milyon ürün favorilerde bekliyor
Sena Tufan
30 Ekim 2025
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Haberler
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Nafizcan Önder
1 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.