10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Köşe Yazıları

“Sosyal medyada sağlık iletişimi nasıl yapılır?” Sorusuna cevabım

Sertaç DOĞANAY
25 Şubat 2016
2 dk okuma

 

Kanserle Dans Derneği 2012 senesinde, sosyal medyada sağlık iletişimi nasıl yapılır sorusuna cevap olarak ortaya çıkmış bir topluluktur. Bu kadar iddialı konuşmamın bir dayanağı var elbette.

Bundan tam 4 sene önce açılan bir blog ve Facebook sayfasının, gerek Türkiye’de gerekse dünyada binlerce destekçiye sahip bir dernek olacağı kimsenin aklına gelmiyordu muhtemelen.

Kanserle Dans Derneği’nin yapılanması diğer derneklerden biraz farklı. Dünyanın her yerinden gönüllüler; gücünü sosyal medyadan alan derneğe güçleri, yetenekleri, bilgileri ve zamanları yettiğince destek oluyorlar. Bu gönüllüler arasında pek çok akademisyen (onkolog, genel cerrah, jinekolog, beslenme uzmanı, vb.), kanser hastası, kanser hastası yakını, ilaç ve sağlık endüstrisi çalışanları var. Kartvizitimde taşıdığım birkaç ünvan arasında beni en çok gururlandıranı da elbette Kanserle Dans Derneği’nin gönüllülüğü.

Derneğin resmi Facebook sayfasını incelediğinizde göreceksiniz ki dijital iletişim seminerlerinde üzerine her fırsatta bastığımız “çift taraflı iletişim” dinamiklerine çok dikkat ediliyor. Bir kere hepsinden öte herkes birbirine “ailem” diye sesleniyor ki bence bundan daha güzel bir kazanım olamaz bir STK için.

Derneğin sadece Facebook sayfası aracılığıyla her ay eriştiği kişi sayısı 2.900.000 dolayında. Bu derece geniş yayılımı olan, etki gücü yüksek ve sürekliliği gönüllüler tarafından sağlanan sosyal medya iletişimi sayesinde milyonlarca kişi kanseri daha yakından tanıyor. Bu sayede her gün –bir yandan çok üzücü de olsa- pek çok kişiye erken teşhis konuyor. Bu sayede binlerce kişinin ömrü uzuyor, malum erken teşhis hayat kurtarıyor.

Şubat ayı başı itibariyle Kanserle Dans Derneği’nin yine sosyal medyada yürüttüğü özel bir farkındalık kampanyası var ki şu an itibariyle erişilen kişi sayısı 1 milyonu bulmuş durumda. Meme kanserlerinin kendi içinde farklı tipleri var. Bunlardan biri, %15-20 oranında görülen HER2 pozitif meme kanseri. Bunun teşhisi için kullanılan yöntemler sayesine eğer kişide bu tip (HER2 pozitif) saptanırsa, hedefe yönelik tedavi tabir edilen yöntemlerle hastanın hayatta kalım süresi uzatılabiliyor.

Dernek yönetimi bu konuda şunların altını çiziyor:

“Sosyal medyada başlatmış olduğumuz HER2 pozitif kampanyası ile hastalarımızı ve hasta yakınlarımızı meme kanserinin tek bir türü olmadığı, hastalarımızın doktorlarına tedavileri boyunca tedavileri ile ilgili soru sormaları gerektiği konusunda bilinçlendirmek istiyoruz. Özellikle hastalığı HER2 pozitif türü olanların, hem tedavi öncesi hem de süresinde yapılan testler, alınan ilaçlar ve uygulanan tedaviler ile ilgili soru sormalarını istiyoruz.

Eskiden Her2 pozitif meme kanseri korkulacak meme kanseri türlerindendi, ancak son senelerde gelişen yeni tedavi çeşitleri ve özellikle hedefe yönelik ilaçlarla hem yaşam kalitesi hem de hastanın yaşam süresi uzatıldı.”

İhtimal vermiyorum ki geleneksel basın yayın organları sayesinde bu kadar hızlı ve geniş bir yayılım sağlanarak milyonlarca kişi konudan haberdar edilebilsin. Dijital medyanın bize sağladığı en büyük avantaj, faydalı bulduğumuz bilgiyi çevremizle o anda paylaşabilmemiz.

“Sosyal Medyada Sağlık İletişimi Nasıl Yapılır?” sorusuna cevabım ise çok net: Yapacaksanız Kanserle Dans Derneği gibi yapın.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

KİP, 8 Mart'ta kadınların ilhamını vitrinlere taşıyor!
Haberler
KİP, 8 Mart’ta kadınların ilhamını vitrinlere taşıyor!
Advertorial
7 Mart 2025
Türkiye'de üretken yapay zeka yükselişte
Haberler
Türkiye’de üretken yapay zeka yükselişte
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Sosyal medya kısıtlaması kaldırıldı
Haberler
Sosyal medya kısıtlaması kaldırıldı
İrem Alimoğlu
21 Mart 2025
Coca-Cola'nın "isme özel kutuları" geri dönüyor!
Haberler
Coca-Cola’nın “isme özel kutuları” geri dönüyor!
Nafizcan Önder
2 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.