5 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
birlik beraberlik
Köşe Yazıları

Reklamcılar Derneği Başkanı Banun Erkıran: Daha iyisini yapmak için kendimizle hesaplaşalım

Marketing Türkiye
6 Mart 2023
2 dk okuma

Yaşadığımız bu büyük deprem felaketi sadece direkt olarak etkilenen 10 güzel ilimizi değil, tüm Türkiye’mizi, yurt dışında yaşayan tüm vatandaşlarımızı ve hatta tüm milletleri derinden yaraladı. Hayatını kaybeden her bir yurttaşımıza Allah’tan rahmet, ailelerine sabır ve baş sağlığı, yaralılarımıza acil şifalar diliyorum. Tabii ki ateş en çok düştüğü yeri yakar ama bu felaketin hepimizin kalbine bir kor gibi düştüğünün, yüreğimizin ve aklımızın her daim bu büyük felaketten etkilenen insanlarımız da olduğunun bilinmesi isterim.

Reklamcılar Derneği Başkanı Banun Erkıran
Banun Erkıran
Reklamcılar Derneği Başkanı

Yaşadığımız tarifsiz acıya rağmen bugün bizlere düşen gücümüzü yeniden toplamak olmalı. Yaraları sarmak ve bir daha böyle yaralar almamak için kendimize karşı dürüst olmak ve yanlışlarımızı düzeltmek zorundayız. Bu hesaplaşma bizi kalkınmaya, ilerlemeye, gelişmeye, daha iyi yaşamaya ve yaşatmaya odaklı olmalı. Gün birlik ve beraberlik günüdür.

Bu eşsiz coğrafyanın insan ve kurumlarının en büyük gücünün dayanışma olduğu biliyoruz. Kamusal anlamda tüm kurum ve kuruluşların çabalarına ek olarak Türkiye çapında bireylerin, STK’ların ve en güçlü şekilde markaların destekleri, olabilecek en hızlı şekilde bölgeye ulaştı. Birçok marka gerek iş alanları gerekse iş alanları dışında yardımlarda bulundu ve bulunuyor. Türkiye genelinde, markaların etki alanlarının büyüklüğünü bir kez daha deneyimliyor ve bu zorlu süreçte reklam sektörü olarak sürekliliğinin olması gerektiğini düşünüyoruz. Doğru planlama, doğru yöntemler ve uygulamalarla hareket etmemiz gerektiği çok önemli bir gerçek. Bir diğer önemli nokta ise bu desteklerin devamlılığının sağlanabilmesi için finansman yaratmak. Güçlü finansmanı ve ekonomiyi sağlayabilecek en önemli faktörlerin başında da güçlü ve büyüyen kurum ve kuruluşlar, yani markalar bulunuyor. Değer yaratan sağlıklı şirketlerin sayılarının artması, mevcutta bulunanların da gelişmesi, topluma farklı fayda ve hizmetler sunarak büyümesi, daha güçlü bir ekonominin oluşması için kritik. Reklam ve pazarlama sektörü ise bu faydanın merkezinde bulunuyor.

Gün birlik ve beraberlik günü…

Elbette hepimiz çok üzgünüz. Elbette hepimiz için çok zor. Ama bugün yapabileceğimiz en önemli katkı işimize dört elle sarılmak, daha iyisini ve daha çoğunu yapmaya çalışmak. Reklam ve pazarlama endüstrisi olarak her zaman ana hedeflerimiz arasında milli gelire sağladığımız (yüzde 6,73) katkıyı artırmak, reklam ve medya yatırımlarının milli gelirde yarattığı değeri (1 TL’lik yatırımın milli gelirde yarattığı değer 19,4 TL) ve istihdama sağladığı katkıyı (602 bin 704 kişi) büyütmek bulunuyor. Reklamcılar Derneği olarak üyelerimizle beraber kısa dönemde elimizden gelen tüm desteği veriyoruz. Uzun dönemde ise neler yapabileceğimizle ilgili farklı konu başlıklarında çalışmalarımız devam ediyor. Yakın zamanda sektörle paylaşmayı hedefliyoruz.

Şimdi hep birlikte yapmamız gereken en önemli şey, büyük bir dayanışmayla değer yaratacak sürdürülebilir projeler, ürünler, teknolojiler tasarlamak ve hayata geçirmek olmalı. Her zamanki gibi reklamverenler, reklam ajansları, medya planlama ajansları, yayıncılar, sektörün tüm paydaşları el ele verip daha da çok çalışacağız. Bizler toplum adına sorumlu davranan markaların ve projelerin oluşmasına ne kadar büyük destek verirsek hem sosyal hem de ekonomik olarak ülkemize daha büyük katkı sağlayabiliriz. Şimdi birlik ve beraberliğimizi yüksek tutarak tüm gücümüzü gösterme vaktidir.

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
The TECH Summit 2025 için geri sayım başladı: Geleceği keşfetmeye hazır mısınız?
Güncel Haberler
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri masaya yatırıldı
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri masaya yatırıldı
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Haberler
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
Kapadokya'da "IT" kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
Haberler
Kapadokya’da “IT” kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
İrem Alimoğlu
5 Kasım 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Nafizcan Önder
31 Ekim 2025
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Haberler
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Advertorial
10 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.