24 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pazarlıkla indirilen her kuruş taşıyıcı kolondan koparılmış bir parça olabilir
Köşe Yazıları

Pazarlıkla indirilen her kuruş taşıyıcı kolondan koparılmış bir parça olabilir

Cem Eroğlu
1 Haziran 2021
2 dk okuma
Pazarlıkla indirilen her kuruş taşıyıcı kolondan koparılmış bir parça olabilir
Adform Türkiye Ülke Müdürü Cem Eroğlu

Hepimizin bildiği sözlerle başlayıp, bildiklerimizle devam edeceğim. Sadece farklı bir bakış açısı amacım, keza yeni bilgilerden çok bakış açısında ortak hareket edebilme ve düşünebilmeyi hayal ediyorum..

Bugün güne ülkemizde çekilmiş çok güzel bir deneyin videosunu izleme fırsatını bularak başladım; “Kalabalıkların Bilgeliği”. Çıkış noktası 1900’lerin başında Francis Galton’un bir panayırda deneyimlediği, bilet karşılığı ağırlığının tahmin edildiği etin kalabalık içerisinde uzman ve uzman olmayanlar tarafından paylaşılan ağırlık tahminleri ve bu tahminlerin ortalamasının gerçeğe ne kadar yakın olduğu konusundaydı…

Türkiye’de yapılan bu sosyal deneyde ise, bir ofise getirilen şeker kavanozunun içinde, ki şeker sayısının yakın ve uzak tahminlerinin katılımcı sayısına bölündüğünde çıkan sonucu! Kavanozda bulunan şeker sayısı 457, 25 kişinin tahmin ortalaması ise 453.

Bu örnekten çıkarımım, sektörümüzdeki yazılı olmayan ancak pratikte daha ağırlıklı gördüğümüz bilgi birikimi olduğu. Dijitalin ilk gününden bu yana sektörde olan meslektaşlarımız gibi, sektöre yeni katılan ve farklı bakış açısı ve bilgi birikimiyle başlayan meslektaşlarımızdan yeterince faydalanamıyoruz. Uzun süredir sektörde olan profesyonellerin düşebildiği ben merkezci düşünce yapısı bizleri göremediğimiz ve deneyimleyemediğimiz her bir bilgiden uzak tutuyor.

Taşın suyunu sıkmak

Gelin buna en popüler bir örnekle birlikte yaklaşalım ve farklı bakış açılarını çağıralım: Fiyat politikası ve satın alma süreçlerine kurumsal anlaşma ya da operasyonel süreçlerde büyük çoğumuz deneyimlemiştir. Peki, bir ürünü satın almadan önce, fiyat pazarlığına hangi kriterlerle giriyoruz? Öncelikli hedefimiz ürünün faydasının olup olmayacağına dair bir onay süreci, sonrasında ise maliyeti düşürebildiğimiz kadar düşürmek. Taşın suyunu sıkmak deyimini bu alanda da yaşıyoruz. Birden fazla nedenden dolayı değişkenlik gösteren fiyat dinamiklerinin olduğu bir sektörde bu çok daha zor oluyor. Yatırıma karar verirken, farklı deneyimlerde, ki kurum içi meslektaşlarımızdan yeterince faydalanamıyoruz ve katma değerin çıktısına ulaşamıyoruz. Bu yüzden elimizden gelen en iyisini, fiyat pazarlığı aşamasında yapıyoruz. Ürünü satan kişinin yaptığı yatırım, kalite çizgisi ve hizmet gibi birçok başlığın empatisini yapmayı tercih etmeyip, aklımıza, ki bir fiyatı hedef olarak kendimize belirliyoruz.

Bu hikayede, ben ve biz mücadele ediyor. Biz içerisinden bir kişi, konu dışında dahi olsa farklı bir deneyimi doğrultusunda fiyatı düşürürsek düşürdüğümüz aynı anda kaliteden olacaktır yorumunu iletebilir belki. Katma değerli bir servisin dinamiklerinden bir taşı içinden çekip fiyatı da düşürüyor olabiliriz, aylar belki yıllar sonra farkına varıldığında ise indirim yaptırmış olmanın tanımının taşıyıcı kolondan alınmış bir parça olduğu…

cem eroğlu featured Insıghts Pazarlık
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
4 Google'dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
Google’dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
5 Burger King, "sessizliği" konuşturuyor
Burger King, “sessizliği” konuşturuyor
Güncel Haberler
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Twitter'ın logosu değişti
X, kullanıcı profilleri için menşei etiketleri getirdi
Sunglass Hut, Kuzey Amerika’da Türk liderlerle güçleniyor. Mağazalar Pazarlama Başkan Yardımcılığına Gökçe Kunt getirildi…
Sunglass Hut, Kuzey Amerika’da Türk liderlerle güçleniyor. Mağazalar Pazarlama Başkan Yardımcılığına Gökçe Kunt getirildi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Beyaz yakalının hayatı mobil AI ile nasıl kolaylaşıyor?
Haberler
Beyaz yakalının hayatı mobil AI ile nasıl kolaylaşıyor?
Advertorial
10 Eylül 2025
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Haberler
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Marketing Türkiye
9 Ekim 2025
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Haberler
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Marketing Türkiye
8 Ekim 2025
LeBron James'in "hayatımın kararı" açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Haberler
LeBron James’in “hayatımın kararı” açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Sena Tufan
15 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.