Müşterek endüstri komitesi kuruldu radyo tek kanaldan ölçülecek
Reklamcılar Derneği’nin mecra kullanım verilerine göre radyo reklam bütçelerinin yüzde 2’sini alıyor. Oysaki RTÜK verileri bu rakamın iki katını gösteriyor. Yüzde 2’lik oran zihinde psikolojik bir bariyer yaratıyor ve reklam bütçeleri hazırlanırken belirleyici oluyor…
Sektörde bir ilk gerçekleşti ve Radyo Dinleyici Araştırması ölçümlerini yapmaya yetkili tek kuruluş olan URYAD A.Ş.’nin yüzde 10’luk parçalar halindeki hisseleri RVD, RD ve RATEM’e aktarıldı. Bu haliyle sektörde Müşterek Endüstri Komitesi (MEK) kurulurken URYAD halen yüzde 70’lik hisseyle URYAD A.Ş.’nin en büyük hissedarı. Elbette bu hamlenin bir nedeni var. Mecralar arasında bir türlü beklenen büyüme hamlesini gerçekleştiremeyen radyonun ölçülen bir mecra olarak dikkate sunulması.
Reklamcılar Derneği’nin mecra kullanım verilerine göre radyo reklam bütçelerinin yüzde 2’sini alıyor. Oysaki RTÜK verileri bu rakamın iki katını gösteriyor. Yüzde 2’lik oran zihinde psikolojik bir bariyer yaratıyor ve reklam bütçeleri hazırlanırken belirleyici oluyor. Mecra kullanımına bakarak karar veren reklamveren radyoya mutat yüzde 2 ayırıyor.
Yeni oluşumun adı RİAK. MEK’in oluşuma imza atan STK’lar ise yönetim kurulunda temsil edilecek.
Basın toplantısına RVD Başkanı Ahmet Pura, RVD Yönetim Kurulu Üyesi/Radyo Temsilcisi Suat Sözen, RD Başkanı Kayhan Şardan, RD Yönetim Kurulu Üyesi/Radyo Temsilcisi Doğan Albayrak, RD Genel Müdürü Ayşegül Molu, RATEM Başkanı Yusuf Gürsoy, URYAD Başkan Yardımcısı Olcay Akay ve URYAD Başkanı İlhan Uzundurukan katıldı. Her biri kendi açısından radyonun bir mecra olarak gelişiminin önemine dikkat çekerken radyo reklam bütçesinin büyümesine ilişkin dilekler paylaşıldı. Radyo ölçümü Nilsen tarafından üç yıl daha yapılmaya devam edecek. Bu girişimin radyoyu bir mecra olarak hak ettiği yere getireceği inancını ben de taşıyor ve hayırlı olmasını diliyorum.
Peki, neden radyoya ayrılan bütçe bir türlü büyümüyor?
➞ Ölçülmediği gerçeğini elde bir kabul edelim.
➞ Radyo reklamlarının kreativitesi konusunda sıkıntılar var.
➞ Bu işe zaman ve enerji harcamak istemiyorlar.
➞ Hadi iyi bir fikir bulundu ayrı bir prodüksiyon yapılması gerekiyor.
➞ Ajanslar büyük projeksiyon bütçesi olmayan radyo spotları için pek de istekli değil.
Yeni bir anlatım dili öğrenmek ister misiniz?
İstanbul Modern’in sergi alanına girdiğim andan itibaren dağıldığımı hissediyorum. Duygusal anlamda bugüne dek gezdiğim pek çok sergiden farklı bir düzlemdeyim. Desenden resme, videodan yerleştirmeye, fotoğraftan heykele uzanan eserlerde bir sanatçının kendini ifade arayışı var. Değişim ve dönüşümü anlatan İnci Eviner’in eserleri kronolojik bir sırayla verilmemiş. Meselelerin pek çok zaman diliminde iç içe geçmiş haliyle sunulmuş. Bu iç içe geçişe müzenin sergi alanı da eşlik etmiş.
Çalışmalarda çelişkilerle dolu bir anlatım var. Güzel olanın içindeki şiddeti, bastırılmış olanın potansiyelini ve bilinçaltının eşsiz yaratıcılığını iç içe örerek güncel, güncel olduğu kadar da zamansız olduğu izlenimi veren yapıtlar sergi alanında çarpıcı bir etki yapıyor. Kadın kimliği üzerindeki yansımalarını araştıran sanatçı, kadın olma halini tek bir imgeye sığmayan, sınırsız bir hayal gücünün alanı olarak tanımlamış. Yasakları sorgulayan sanatçı meydan okumayı da ihmal etmemiş.
Kadın Sanatçılar Fonuna destek veren kadınlar
İnci Eviner’in retrospektif sergisi ilk kez yaşayan bir kadın sanatçı için yapılıyor. İstanbul Modern Yönetim Kurulu Başkanı Oya Eczacıbaşı çağdaş sanat alanında kadın üretiminin çoğalmasını önemsediklerini ve kadın sanatçılarımızın küresel sanat sahnesinde görülmesini sağlayacak Kadın Sanatçılar Fonu’nu bu sergiyle başlattıklarını söylüyor. Kadın Sanatçılar Fonu’na destek veren kurucu üyeler arasında Mehveş Arıburnu, Işık Keçeci Aşur, Berrak Barut, Banu Çarmıklı, Oya Eczacıbaşı, Hatice Meriçten, Meltem Demirören Oktay, Ebru Özdemir, Nesrin Sarıoğlu, Müge Sevil, Rana Erkan Tabanca, Türken Özilhan Tacir ve Şebnem Kalyoncu Ünlü bulunuyor.
Serginin gerçekleşmesine destek veren bir başka sanatsever de Ferko İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Meriçten. İnşaat sektörünün 25 yıllık firması Ferko’nun projelerinde bir sanatçı hassasiyetinde çalıştıklarını söyleyen Meriçten, “Sanatı hayatımızın bir parçası yaptık” diyor. Bence de akıllı bir destek bu.
Serginin küratörlüğünü Eviner için iddialı bir söylemle, “Kuşağının en yaratıcı ve güncel sanatçılarından biri” diyen Levent Çalıkoğlu üstlenmiş.
Şimdi size bir önerim var; şu içinden geçtiğimiz sıkıntılı günlerde İstanbul Modern’e bir yol almanız. Kesinlikle gördüklerinizden içiniz açılacak demiyorum ama iç sıkıntısını bir başka biçimde ortaya koyan anlatıma bakarak bir başka dil keşfedeceğinizi garanti ediyorum .