17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamcılar Derneği'nin gündeminde insan kaynağı yönetimi var
Köşe Yazıları

Reklamcılar Derneği’nin gündeminde insan kaynağı yönetimi var

Marketing Türkiye
27 Ocak 2023
3 dk okuma
Reklamcılar Derneği Başkanı Banun Erkıran
Banun Erkıran, Reklamcılar Derneği Başkanı

Reklam ve pazarlama sektörü, doğası gereği sürekli devinim halinde olan bir sektör. Sektörümüzde en dinamik olanın hayatta kaldığını, geliştiğini, daha da önemlisi parladığını biliyoruz.

Sektörümüzde, tüm paydaşların kendilerini düzenli olarak yenilemesi esas. Bu yenilemenin merkezinde üç ana başlık bulunduğunu söyleyebiliriz:

  1. Takipte olmak: Dünyadaki gelişmeleri, sosyal, politik ve kültürel gündemi takip etmek…
  2. Farkında olmak: Popüler kültürün farkında olarak zaman zaman el ele yürümek, yeri geldiğinde eleştirel bakış açısıyla topluma yön vermek…
  3. Ayak uydurmak: Teknolojiyi yakalamak, erken benimseyen olmak, hatta önderlik etmek…

Reklam ve pazarlama sektörünün tüm endüstrilerin bir parçası olması, günlük hayatın her alanında var olması, her zaman direkt insana dokunması yukarıda bahsettiğimiz başlıkları bir arada gerçekleştirmesi sayesinde oluyor.

Peki, bunu nasıl başarıyoruz? En büyük değerimiz olan insan kaynağımız ile…

Reklam ve pazarlama sektörünün merkezinde insan var. Üretimimizde de ürünümüzde de…

2022’de neler oldu?

Araştırmalar

Yönetim Kurulumuzda da uzun zamandır üzerine konuştuğumuz ve çözüm arayışı içinde olduğumuz yetenek krizi ve dijitalleşmenin etkileri üzerine iki önemli araştırma gerçekleştirdik.

Birinci araştırma, Marketing Türkiye ve FutureBright ortaklığında, ajans çalışanları, ajans yöneticileri ve reklamverenlerin katılımıyla gerçekleştirdiğimiz “Yetenek Araştırması…” Bu araştırmaya göre:

  1. Ajanslar deneyimli çalışan ve yeni yetenek bulmakta güçlük çekiyor.
  2. Ajans çalışanları çalışma koşullarını iyileştirmek istiyor.
  3. Reklamverenler ajanslarını çok önemli bir iş ortağı olarak görüyor.

2023 yılında bu sonuçlarla ilgili somut adımlarımızı planlıyoruz.

İkinci araştırma Dijital Pazarlama İletişimi Platformu (DPİP) olarak – RD, RVD, IAB ve MMA -gerçekleştirdiğimiz “Pazarlama İletişimi ve Reklam Sektöründe Dijital dönüşüm ve Kültürel Değişim Araştırması…” reklamveren, reklam ajansı ve mecra temsilcilerinin katılımıyla, sektörün geleceğini inşa ettiğimiz bu araştırma devam ediyor, çıktılarını yeni yılda paylaşıyor olacağız.

Yeni yetenek eğitimleri

Birçok ajansın kendi iş yapış modelleri doğrultusunda hazırladığı ve sürdürdüğü stajyer eğitim programları bulunuyor. Ancak Reklamcılar Derneği olarak uzun zamandır hedefimiz, sektöre makro bakış açısı sağlayarak mesleki eğitim verecek bir program hazırlamaktı.

Reklamcılar Derneği’nin de desteğiyle, Reklamcılık Vakfı önderliğinde AdCampus eğitimleri Aralık ayında başladı.

Artık sektörün, “reklamcılık 101” olarak nitelendirebileceğimiz, bu alanda çalışmak isteyen genç yetenekler için nitelikli bir eğitim içeriği var. Makro bakış açısıyla sektörün her noktasını öğrenen gençler, bu eğitimin ardından ilgilendikleri alanda detaylı eğitim alarak profesyonelleşme yolunda adım atabilecekler. Tüm sektörü 2023’te bu eğitimlere destek vermeye davet ediyorum.

Çalışma modelleri

Pandeminin getirileri artık sektör normaline dönüştü. Adaptasyonu yüksek bir sektör olduğumuz için online, fiziksel, hibrit gibi çeşitli modellerle çalışmaya alıştık. Her kurumun kendi kültürü doğrultusunda kendi formatlarını yarattığını söylemek doğru olur. Reklamcılar Derneği üye ajansları arasında dört ana model olduğunu söyleyebiliriz:

  1. Ekiplerini gruplara bölerek dönüşümlü şekilde ofise gidenler,
  2. Hibrit yapıya geçenler,
  3. Her ekibin kendi çalışma sistemini yarattığı versiyonlar (2 gün ofis, 3 gün ev gibi…),
  4. Fiziksel ofisini tamamen kaldıranlar…

Bu formatların merkezinde tabii ki insan kaynağı yönetimi var. Her ajans kendi ekiplerine en uygun çözümü bulmak için çalışıyor.

Reklamcılar Derneği olarak üyelerimizle buluşmalar geçekleştiriyor ve deneyimlerimizi birbirimizle paylaşıyoruz. Bu buluşmaları ve paylaşımları yeni dönemde de sürdüreceğiz.

Medya yatırımları ve sektörün sağlıklı büyümesi

Bildiğiniz gibi Reklamcılar Derneği önderliğinde sektör STK’larıyla birlikte, Türkiye Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’nu yılda iki kez açıklıyoruz. Sektöre ve reklamverenlerin yıllık yatırım planlarına yön veren bu rapor, sektör büyüklüğünü kayıt altına alıyor.

Medya yatırımlarının, reklam ve pazarlama sektörünün sağlıklı büyümesinin Türkiye ekonomisine olan katkısı tabii ki çok değerli. Sektörümüz özelinde ise bu büyümenin ve yatırımın insan kaynağına aktarılması, var olan insan kaynağının refahı ve yeni yetenekler için sektörün çekici kılınması özelinde kullanılması çok önemli.

2023 yılı için reklam ajansı-reklamveren ilişkisinin maddi ve manevi çerçevede güçlenmesini ve reklam üretiminin ve reklama yapılan yatırımın artmasını temenni ediyorum.

Banun Erkıran featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka, araba tamircisi olarak işe başladı!
Haberler
Yapay zeka, araba tamircisi olarak işe başladı!
Sena Tufan
12 Mayıs 2025
Coca-Cola'nın "isme özel kutuları" geri dönüyor!
Haberler
Coca-Cola’nın “isme özel kutuları” geri dönüyor!
Nafizcan Önder
2 Nisan 2025
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
Haberler
Peki ya yapay zekanız başkasının reklam fikrini çalıyorsa?
İrem Alimoğlu
30 Nisan 2025
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Haberler
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.