6 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İletişim dünyasında korona sınavından geçenler ve çakanlar
Köşe Yazıları

İletişim dünyasında korona sınavından geçenler ve çakanlar

Marketing Türkiye
28 Haziran 2020
2 dk okuma

Virüs en çok reklam filmlerini vur­du… Birden hepsi birbirine ben­zemeye başladı. Tamamına yakına “Ayrı kalsak da beraberiz” odağın­da filmler. Prodüksiyon yapılama­dığı için bütün reklam filmleri, “Shutterstock” vi­deolarını kullandılar.

Şanslı olanlar, eski prodüksiyonlarından yararlan­dılar ve ofsayta düşmediler ya da daha az düştüler. Ancak büyük kısmı dış kaynaklı stok görüntü kul­landıkları için ne kadar özen gösterirlerse göster­sinler, hedef kitlelerine “yabancı” kaldılar.

Bir prodüksiyon sorumlusunun, yaptığı iş pek beğenilmediğinde, şöyle sızlandığına bizzat tanık oldum: “İnsanlar kimseyi evlerine almıyor. Kurye­leri, hatta teknik işleri halledecek elemanları bile. Biz nasıl uygun mekân bulup ekiplerle, kameralar­la içeri dalıp çekim yapalım. Biz de stüdyo-plato ortamında ancak bu kadarlık bir ev inşa edebildik. Normal zamanda ben de yüzüne bakmam böyle bir prodüksiyonun ancak, idare edeceksin, ne ya­palım!”.

Reklam filmi yapımcıları ikmale kaldılar. İnşallah “büt”te halledecekler olayı. Ancak, bana sorarsanız dijital dönüşümü, etkinlikçiler başarıyla çözdüler. Genel Kurullar, Yönetim Kurulları, “webinar”lar (bu kavram beni neden rahatsız ediyor, çözmüş değilim), konferanslar, sürekli aynı şeylerin konu­şulduğu TV’lere inat çok sayıda seyirci ve katılımcı çeken her türden sohbet ve tartışma programları, hayatın içine akıp durdu. YouTube kanalları bu dönemin iletişim yıldızı olarak ortaya çıktı.

Yabancı diziler de bayram ettiler tabii… Ve nite­likli yabancı dizilere, filmlere sahip kanallar ile platformlar. Bu sürece önceden yaptıkları anlaş­malarla hazırlıklı giren kuruluşlar çok daha şanlı bir pozisyon aldılar.

PR ajansları da nasiplerini aldılar bu süreçte. “Her türlü haberinizi çıkartırız! Bizde eski gazeteciler var. Ayrıca medyada çok güçlüyüz!” numarasının hükmü giderek ortadan kalkıyor. Sokağa çıkma ya­sağı olan günlerde gazete bile yok ortalıkta.

Dijital dönüşüm süreçlerinde, “spin doctors” tipi PR’cı da eski sinema filmlerinde kalan yolda hızla ilerliyor (Barefoot Contessa – Çıplak Ayaklı Kontes adlı muhteşem film izlenmeli).

Şu dört alana, yeni anlayışla “yatırım” yapmayan bundan sonra iletişim dünyasında tutunamaya­cak: 1. İnsan kaynaklarına (Transfer değil, gençleri işe alıp yetiştirme, bunun için çeşitli bireysel geli­şim programları devreye alma) 2. Ar-Ge’ye (Ajans içinde kimsenin okumadığı kitapları alıp raflara dizmek için değil, patent alınabilecek modeller geliştirmek için) yatırım. 3. Pazarlamaya yatırım. Ajanslar kendi iletişimlerini, sadece almayanlara dayak atılan ve fazlalığı nedeniyle “kıymet hük­mü kalmamış” ödülleri toplayıp ofislerinde teşhir etmekle yönetemeyeceklerini anlayacak ve müşte­rileri gibi yatırım yapacaklar. Yoksa ayakta kala­mayacaklar. 4. Bir de tabii kurumsal yönetim sü­reçlerini adapte edip hayata geçirmek için yatırım yapmalılar. Dijitalleşme de bu alanın ayrılmaz bir parçasıdır.

“Hiçbir şey eskisi olmayacak” sözünü kendisi dı­şında her şey için kullanan iletişim dünyası artık takkesini önüne koyup, “Ben nasıl değişeceğim?” diye düşünmeli.

YILIN PR OLAYI OLMAYA NAMZET

23 Nisan günü, 2020 yılının en etkili ve önemli PR çalışması olmaya namzet bir etkinlik yaşadık. İzleyip de duygulanmayana rastlamadım. Projenin sahibi Cumhurbaşkanlığı idi. Cumhurbaşkanı Başdanışmanı ve Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Politikaları Üyesi Fecir Alptekin hanımın yönetiminde ve İletişim Başkanlığı’nın desteğinde yürütülen proje sadece Türkiye’de değil, gösterildiği her yerde büyük ilgi gördü. Projenin adı “7 Tepenin Şehri İstanbul’dan 7 Kıtaya”… Proje şöyle tanıtıldı: “Kıtaların buluştuğu; dinlerin, medeniyetlerin ve kültürlerin iç içe geçtiği; tarihi M.Ö. 7 binlere kadar giden bu kadim şehirden tüm dünyaya sevgi, barış ve kardeşlik mesajı!”

Kaçıranlar için Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın YouTube hesabında bekleyen projede, her birine bir de söz eklenen etkinlik şöyleydi:

Koronavirüs köşe yazısı
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Haberler
Her 2 okurdan 1’i kitabını amazon.com.tr’den alıyor
Marketing Türkiye
10 Ekim 2025
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Haberler
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
İrem Alimoğlu
6 Kasım 2025
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Haberler
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Marketing Türkiye
6 Ekim 2025
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Haberler
MTV, 44 yılın ardından yayın hayatına veda ediyor
Sena Tufan
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.