20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dünyayı çocukların gözünden görmek!
Köşe Yazıları

Dünyayı çocukların gözünden görmek!

Ali GÜRAK
10 Mart 2017
3 dk okuma

Bulutlara bakıp onların üs­tünde zıplamayı ya da pa­muk şeker gibi onlardan kopartıp yemeyi, gökyüzüne baktığınızda ayın ucunda oturup bacaklarınızı sallamayı düşünmek size çok mu uçuk geliyor? Çocuklar daima yaratıcı fikirlere sahip, her şeyi daha güzel gören ve anı keyifli hale geti­ren dünyanın en masum varlıklarıdır. Çocuklar az şey bilir belki ama o bildikleriy­le yarattıkları müthiş bir dünya vardır. Hırs­tan uzak, tertemiz ve masumiyetle dolu.

İyi çocukların dileği daima kabul olur

Bir çocuğun yüzüne bakmak, onun gözle­rindeki ışığı görmek, küçük mutluluklarıyla mutlu olabilmek…

Umuttur çocuk olmak, hep bir umut. Gele­ceği düşünmez ama alacağı arabanın veya bir oyunun hayalini kurar, buna inanır ve iyi bir çocuk olursa bunun hemen gerçekle­şeceğini düşünür. Öyle de olur sonucunda. Hayat bu kadar masum değildir evet ama dünyaya çocuk gözüyle bakarsanız her şeyi daha basite indirgeyebilir ve ulaşamayacağı­nız değil de gerçekliğe daha yakın isteklerde bulunuyor olabilirsiniz.

Ulaşabileceklerinizi istemek sizi her zaman daha mutlu edecektir. Çocukların gözünden hayat; aslında her zaman daha temiz, daha masum yani daha güzel bir dünya, kötülük­ten uzak, hırslardan uzak insanın özünü or­taya koyan bir dünya.

Bazen çocuk olmak gerek

Dünyaya çocukların gözünden bakmak için çocukla çocuk olmak gerek bazen. İş­ten güçten biraz olsun uzaklaşıp, sınırları­nı genişletmeli onlarla aynı yerden hayata bakabilmeli ve gerçekten biraz olsun çocuk olabilmeli insan.

Biraz da masalsı bir yaşam, çocukların gö­zünden dünyayı görmek! Her gece anne ve babalarının, bir varmış bir yokmuş şeklinde başladıkları hikayeleri dinleyerek uykuya dalan masumiyetin ta kendisi çocuklar dün­yayı nasıl kötü görebilir ki?

Alice Harikalar Diyarı’nda, Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler, Rapunzel, Kırmızı Başlıklı Kız, Pinokyo ve dahası… Bu masallarla bü­yüyen çocukların dünyası da hep güzellik­lerle dolu ve sürekli mutlu beklentiler ve mutlu sonralarla bezenmiştir.

Çocukken her şey rengarenktir, dünya da bunun başında gelir! Hayaller vardır asla sonu olmayan ve karanlıkları bile aydınlık­lara çıkarabilen…

Çocuklardan öğrenmemiz gerekenler:

Çocuklara hep bir şeyler öğretilmeye çalı­şılır, ama bizimde onlardan öğrenmemiz gereken ve eksik kaldığımız konular vardır. Nedir peki bunlar?

  1. KEŞFETMEK: Hiç durmadan keşfederler, her şeye karşı bir merak duyar, her zaman yeniliklere açık olarak bunları öğrenmenin keyfini doyasıya yaşarlar.
  1. GÜVENMEK: Günümüz dünyasında güven oldukça zor kazanılan bir duygu fakat işte bazen çocuk olmak gerek dediğimiz konulardan birisi de bu. Sorgusuzca güvenmeli arkadaşına, kötülük düşünmeden yalnızca sevmeli tıpkı onlar gibi.
  1. HAYAL KURMAK: Asla ve asla hayal kurmaktan vazgeçmezler, yorulmazlar ve umutsuzluğa kapılmazlar. Sınırları olmayan bir düşüncenin içinde bu­lurlar kendilerini. Hayal kurmakla yetinme­meli, sonuna kadar inanmalı!
  1. GERÇEK OLMAK: Yine kendimizi zaman zaman soktuğumuz kalıplardan birisi olan sahtelik! Yalandan gülümsemek, istemeden mutlu gözükmek… Oysaki çocuklar yalnızca isterse güler, ister­se ağlar onları hiçbir şeye zorlayamayız çün­kü onlar her zaman gerçektirler. Bizim de olmamız gereken samimi ve içten olmaktır.

Çocukları dinleyin, onların söylediklerine kulak verin, zıplayın, oynayın, dans edin… Stresli ve keyifsiz zamanlarınızda onları iz­leyin ve her şeyden uzaklaşın. Onların dün­yalarının sizi içine almasına izin verin, emin olun ki sizi aslınıza döndürecekler!

Dünya daha renkli bir yer olsun diye…

Şöyle düşünsenize çay olmayan bir bardak­tan çay içip, boş bir tencereden misafirleri­ne (hayali) yemek paylaştırıp onlarla sohbet eden ve “Mmm çok güzel olmuş ellerine sağ­lık canım” diye misafirini seslendirip daha sonrasında da “Ne demek! Afiyet olsun şe­kerim” şeklinde cevap veren bir masumiyet dünyaya nasıl bakabilir? Siz de onlar gibi masum bakabilirseniz bu dünyaya her şey olduğundan kat be kat güzelleşecektir.

Çocukken hep büyümek, büyüdükten sonra da hep çocuk olmak isteriz. Bu düzen de­ğişmese bile masumiyetlerine inandığımız çocukların gözünden dünyaya bakmak her zaman daha farklı olacak.

Geçmişinize bir dönün ve çocukluğunuzu hatırlamaya çalışın. Hayatınızın en güzel hatıraları çocukluğunuzda saklı değil mi?

Buna cevabınız evet ise, o çocuğu hiçbir za­man içinizden söküp atmayın, hatta o sizin temeliniz olsun, kötü günlerinizde sığına­cağınız, destek istediğinizde size inanıp gü­venecek, hayal kurmak istediğinizde sizin yanınızda olacak ve en çok inanacak, cesa­retlenmenizi sağlayacak…

Bu konuda çocuğa yönelik çocuk odaklı pazarlama yapan birçok şirket var ancak benim favorim Disney. Sosyal medya he­saplarında tamamen çocuklara odaklı bir iletişim sürdürüyorlar. Bir bakıma dünyayı çocukların gözünden görüyorlar da diyebili­riz. Örneğin; Filmlerden akılda kalıcı sahne­leri alarak günlük yaşama uyguluyorlar. Ye­tişkinler için olduğu kadar çocuklar için de hafta sonu eğlenceli iki günden ibaret. Ye­tişkinlere hitap eden firmalar “bu hafta so­nunu dinlenmeye ayırın” derken, çocuklara hitap eden firmalar “bu hafta sonu hangi oyunu oynayacaksın?” diyor. Bu da çocuklar ile markalar arasında güçlü bağlar kurulma­sını sağlıyor. Çocuklar her gün sevdiği ka­rakterler hakkında bir şeyler bulabileceğini biliyor. Böylelikle markayla çocuk arasında bir ilişkiden çok bağ oluşmuş oluyor.

Yani dünyaya da o çocuğun gözleri ile bak­maya çalışın ki dünya daha yaşanası ve renkli bir yer olsun!

 

1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
4 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
5 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Güncel Haberler
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
Güvenin anatomisi: Liderlik davranışları şirketlerin kaderini nasıl belirliyor?
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Nafizcan Önder
14 Ekim 2025
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
12 Ekim 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.