DPİD metamorfozda
Öyle bir geçti ki zaman… Değdiği her yeri ve süreci değişime uğrattı. Hepimiz bir ucundan nasibimizi aldık. Değişim süreci başladığında kendimizi birden bire içinde bulduk ve ilk zamanlarda yaşadığımız şaşkınlık yerini yeni çözümlere, alanlara, fikirlere, platformlara bıraktı. Tüm iletişim ve etkinlik platformlarında yer alanların yani bizlerin ufku zorunluluktan dolayı açıldı. Artık her platformda kolayca hedef kitlemizle, yepyeni yollarla buluşur hâle geldik. “İmkansız yoktur, sadece zaman alır” sözü kendini doğruladı. İmkansız dediğimiz, hatta önceden aklımıza gelmeyen çözümlerle tüm platformlar ve kanallarda iletişim hedeflerimizi hızla gerçekleştirir hâle geldik. Dünyanın erişilebilir olduğunu, her yere ve sürece hızla ulaşabildiğimizi gördük.
Saha, dijital, doğrudan, yüz yüze yapılan etkinlikler birbiri içinde harmanlanarak değişimden nasibini aldı. Sorunlara yönelik çözüm arayışı dijital dünyanın kapılarını ardına kadar açtı.
DPİD’de bir araya gelen üye sektör ajansları da bu süreçten nasibini aldı. Her alanda verinin önemi, değişim ve dönüşümün şart olduğu ve dijitalin gücünde birleştiler. Zorlandık, yılmadık, esnedik, değiştik, dönüştük, güçlendik ve geliştik.
Son iki yıl içinde geçirdiğimiz bu süreç sizce de ajansların ne denli güçlü ve dirençli olduğunun ispatı değil mi? Bana göre ajanslar rüştünü ispat etti. Projelerini sanal ve hibrit her platformda hayata geçirme konusunda ne denli uzmanlaştıklarını göstererek ödülü hak ettiler. DPİD’in öncü ajansları da yeni projeler üreterek dijitalde varlık gösterdi. Türkiye’de sanal, hibrit festival, dijital festival kavramlarına öncülük etti. Festivaller ve etkinliklerin dijital ortamlarda başarıyla hayata geçirildiğine hep birlikte şahit olduk.
Dijital ile veri artık çok daha entegre
Öte yandan büyük dönüşümün getirdiği yeni kuralları kavrayıp uygulamak için çaba harcadığımız bu süreç ekonomik anlamda varlığımızı sürdürmekte ve değerli insan kaynağımızı korumakta zaman zaman karşımıza zorluklar çıkardı. DPİD üyeleri olarak sektörel zorlukların varlığını kabul etmekle birlikte, gelişime çaba harcayan ajanslar olarak bu süreci olabildiğince verimli kullanmaya çalıştık. Bu yeni dönem, zamanın verimli şekilde kullanımı konusunda ajansları uzmanlaştırdı.
Verinin her alandaki yönlendirici etkisi daha anlamlı projeler yaratılmasına katkı sağlamaya devam ediyor. Tabii dijital ile veri çok daha entegre şekilde bir arada. Dijital ajansların ne derece yaratıcı projeler ürettiğini sektör jürilerinde yer alanlar olarak fark etmekten mutluyuz.
2021 DPİD olarak pandemi koşullarına rağmen üyelerimizle tedbirli şekilde yüz yüze geldiğimiz, sektörel sorunlarımızı ve gelişim alanlarımızı değerlendirdiğimiz bir yıl oldu. Gördük ki birikimimiz çok değerli. Aramızda çok değerli tecrübeye sahip olanlar, dönüşüme ayak uyduranlar, yapay zeka ile çalışanlar, gençlik gibi önemli hedef kitlelere proje üretenler, dijitalde sınırlarını aşarak metaverse’e evrilen ve sınır tanımayanlar var.
Gurur duyacağımız şekilde Türkiye’nin ve dünyanın çok önemli markalarına hizmet sunuyoruz. Markanın itibarını koruyan ve algısını yükselten süreçleri birlikte omuz omuza yönetiyoruz.
Bu önemli projeler ajanslarımıza emanet ediliyor ve markaların mesajları son derece önemli platformlarda ajanslar aracılığıyla şekle bürünüp hedef kitlelere ulaşıyor.
Bu yılın konsepti “Metamorfoz”
Yılın önemli faaliyetlerinden biri ise DP Ödülleri. Dönemin zorluğunu fırsata çevirenleri 13. DP Ödülleri’ne başvuruya davet ettik ve katılımlarıyla 13. DP Ödülleri’nde dönüşümün neresinde olduğumuzu sorguladık. 400’ün üzerinde başvuru kabul eden DP Ödülleri Ocak 2022’de sahipleriyle buluşacak. Metamorfoz olarak duyurduğumuz bu senenin temasında vurguladığımız gibi değişim, dönüşüm, başkalaşım hayatımızın gerçekleri… 2020 yılı Mart ayına kadar fiziksel olarak gerçekleşen etkinlikler, pandemi döneminde yerini büyük oranda online & dijital etkinliklere bıraktı. Pazarlama iletişimi kapsamında, sektörel ekosistemin bileşenlerinin ürettiği hizmetler dönüşümden nasibini alan projelerle katıldı. Aslında tüm süreçte ödül başvurusu yapan ajanslar ve çalışanları adeta birer sihirbaz gibi.
DP Ödülleri, sektörde atak yapan, gelişimci, öncü, kreatif projeleri ve ajansları ödüllendirmek ve bir platformda bu başarılı projeleri sergilemeyi amaçlıyor. DPİD üyeleri arasında farklı dallarda faaliyet gösteren bu çok önemli ajansların çeşitliliği ekosistemimiz adına kıymetli. Markaları da konkurlara davet edeceği dijital, saha, etkinlik ve veri ajanslarını seçerken DPİD’e danışmaya ve referans alarak bu ekosistemden faydalanmaya davet ediyoruz.
DPİD bünyesinde, sektörel sorunların çözümüne yönelik çalışmaların yanı sıra birlikte oluşan kuvvetle sorunlu zamanları güçlü dayanışma içerisinde geçirmeyi hedefliyoruz. STK’ların gücü özellikle sorunlu zamanlarda hissediliyor. Son 2 yıl içinde DPİD’in de aralarında olduğu 17 STK ve 1 platformun bir araya gelerek yaptığı çalışmalar, aralarında kurduğu iletişim, birlikteliğin getirdiği ruh sektörde olumlu etki yarattı.
Amacımız sektörü hak ettiği yere taşımak
İletişim dünyasında “Reklam, Halkla İlişkiler ve Etkinlik” sektörlerini aynı oranda önemli üç sac ayağı olarak tanımlayabiliriz. Veriye dayalı stratejilerle güçlendirilmiş dijital, saha ve canlı platformlarda gerçekleştirilen etkinlikler, belirlenmiş hedef kitleye yönelik çok önemli deneyimler sunuyor, farkındalıklar yaratıyor. Artık çok farklı kanallardan hedef kitleye rahatlıkla ulaşabilen markalar için değerli olansa verinin gücünden istifade ederek mesajlarını etkin biçimde iletmek. Etkinlik, saha, dijital ve veri alanlarında bütünleşik olarak sektörün hak ettiği değere ulaştıracak adımları atmayı hedefliyoruz. Daha nitelikli bir sektör haline gelebilmek amacıyla çalışmalarımıza hız kazandırarak ajans ekiplerinin tecrübelerinin hak ettiği saygıyı görmesini arzuluyoruz.
Ajansların hizmet değer-eder ilişkisinin yeniden yapılandırılması ve emeklerinin hak ettiği ölçüde karşılık bulması için uygun platformlarda markalarla bir araya gelme hedefi taşıyoruz.
Sektörel ödeme prosedülerini iyileştirecek çalışmalar yapmak zor olsa da atılması gereken adımlardan. Ötelenen ödemelerle ajanslar zor durumda bırakılmasın ve markaların finansörü olmasın. Sektörde ihalelere katılanlara fikri haklarla ilgili ödeme yapılabilsin ve fikirler etik olarak ve yasalarca korunabilsin. Yeni platformların yeni olması nedeniyle yaşanan haksız rekabet konularında farkındalık yaratılabilsin. Ajans fikirleri, projeleri, tasarımları izinsiz kullanılmasın.
Küllerimizden doğacağımız bir yıl olsun
İşte tüm bu dilekler DPİD’in 2022/2023 çalışma planı içinde yer alacak. DPİD faaliyetlerini Saha, Dijital, Veri ve Etkinlik olmak üzere tüm platformlarda daha kapsayıcı hâle getirmek amacını taşıyor. Bu bağlamda DPİD de bir Metamorfoz sürecinde. Dönüşümden nasibini almayı hedefliyor. Sektörel gelişime katma değer sağlayıcı visionworks projeleriyle üyeleri adına değer yaratmayı hedefliyor. Sektör trendlerini çalışarak öngörülü olmayı ve üyeleri başta olmak üzere sektöre katkı sağlamayı hedefliyor. Sektörel STK’larla iş birliği içinde yeni projelerle sektörün gelişinde rol almayı önemsiyor.
Öte yandan çoğunluğun girişimci aile şirketleri ve KOBİ olmasından dolayı daha sürdürülebilir bir sektörel gelişim için destekleyici faaliyetler iş planımızda yer alıyor. Sektörel verileri derlemek önemli hedeflerden. Sektörün sağladığı istihdam, ürettiği katma değer, ciro ve projelerin ölçülebilir ve arşivlenebilir formatta tutulması oldukça önemli. DPİD veri, saha, dijital ve etkinlik ajanslarının gelişimine katma değer sağlayacak faaliyetlerle sektörün gelişiminde rol almayı kendine görev biliyor. Sektörel itibar yönetimi, gelişim, ajans ve marka iletişiminde güçlü iş birlikleri sağlama hedefiyle yeni dönem çalışmalarını şekillendiriyor.
STK’ların yanı sıra yayın kuruluşlarıyla iş birliği içinde yeni projeler hayata geçirmek ve markalarla öğrenen bir organizasyon süreci kurgulamak hedeflerimiz arasında. Dileğimiz 2022’nin hepimiz için küllerimizden doğacağımız, dönüşümden ve sektörel hizalanmadan en verimli şekilde sonuç alabileceğimiz bir yıl olması.