17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
CMO'ların gündemindeki 5 madde
Köşe Yazıları

CMO’ların gündemindeki beş konu

Cem Eroğlu
17 Ağustos 2022
3 dk okuma
Adform Türkiye Ülke Müdürü Cem Eroğlu
Cem Eroğlu, Adform Türkiye Ülke Müdürü

Pandemi nedeniyle 2020’den beri yapılmayan Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali bu yıl pazarlama ve reklam dünyasını bir kez daha Güney Fransa’da bir araya getirdi. Ben de bu festivalde CMO’lar arasında en fazla konuşulan beş konuyu özetlemeye çalıştım.

Güneş, iki yılın ardından uluslararası yaratıcılık festivaline ev sahipliği yapan Cannes semalarında bu yıl yeniden parladı. Sonsuza uzanır gibi görünen plajlar cabana’larla dolu, marina ise yatlarla ve aktivitelerle dolup taştı. Cannes Lions’ın geri dönüşü pazarlamadan reklama tüm yaratıcı endüstriler için hem heyecan hem motivasyon oldu.

Geçtiğimiz yıldan bu yana pazara giren yeni oyunculardan bildiklerimize kadar sektörün önde gelen ajans ve marka temsilcileri festivalde yerlerini aldılar. Örneğin Microsoft sekiz yıllık aranın ardından bu yıl bir beach club ile karşımıza çıkarken, TikTok’un geniş Cabana’sı gazetecilerin ilgi odağı olarak festivalle ilgili içeriklerde kendine yer buldu.

Cannes Lions’ı yakından takip eden yayınların haberlerinden yola çıkarak şunu söyleyebilirim ki, bu yılın akşam yemeklerindeki en hararetli tartışmalardan biri Amerikan yayın devi Netflix üzerineydi. Üzerinden durulan soru ise şuydu: “Reklam satışları nasıl gerçekleşecek?” Konuya ilişkin bolca söylenti ve teori mevcut ancak henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Bu ortak tartışma argümanı dışında bu yıl Cannes Lions’da CMO’lar arasında en fazla konuşulan beş başlıkta şöyle özetleyebilirim:

Olmazsa olmaz: Sürdürülebilirlik

Bu işten kaçış yok. Sürdürülebilirlik, pazarlama direktörleri arasında en fazla konuşulan başlık olmaya devam ediyor. Tüketiciler sürdürülebilirliğe her geçen gün daha fazla odaklanıyor ve çevre, sektör liderlerinin geleceğe dönük pazarlama girişimlerinde, hâlâ en fazla üstünde durulan ölçüt. BM’nin “Race to Zero” Kampanyası, katılımcıları “yeşile boyama”, bağlılık ve sürdürülebilir büyüme gibi can alıcı başlıklarda tartışmaya zorluyor.

Çeşitlilik

Bu yılın panellerine baktığımızda çeşitlilik ve kapsayıcılık başlıklarının sayısındaki artışı net bir şekilde görebildik. Bu kayda değer konudaki popüler sunumlar festivale katılan CMO’lar arasındaki sohbetlerin devamlılık arz eden bir parçası oldu. Çünkü bu konuda gerçekten de yapılacak çok iş ve atılabilecek önemli adımlar var.

Belirsiz bir gelecek

Parlak gökyüzü ve hoş ortam, makro faktörlerin pazarlama bütçelerini nasıl etkileyebileceğine dair kaygıları azaltmadı. Ukrayna’daki savaşın sonuçları ve küresel arz krizi halihazırda kampanyaların ertelenmesine yol açarken ve reklam ajanslarının üzerinde baskı oluştururken, korona salgınının yeniden baş göstermesi ihtimali de ufukta beliriyor. Sektör olarak geleceğe, uzun yıllardır karşılaşmadığımız ölçüde bir belirsizlikle baktığımız bir gerçek. Dünyadaki genel durum, Cannes buluşmasına bu denli büyük bütçeler ayırmanın gerekli olup olmadığına dönük sağlıklı tartışmaların önünü açıyor. Bazı markaların logolarının çekilmesine izin vermediklerini, sadece yeni iş bağlantıları için orada oldukları görüldü, ama genel tablonun böyle olmadığını söylemek gerek. Cannes, hem katılımcılar hem de markalar için gerçekten devasa bütçe gerektiren bir etkinlik. Ve söz konusu çelişki pek çok durumda kendini bu senede gösterdi. Örneğin “Cannes harcamalarımıza dikkat etmeliyiz” diyen WPP başkanı Martin Sorell. Bunlar bu buluşmadaki yeni söylemler ve üzerinde ciddiyetle durulmalı.

Üçüncü-taraf çerezlerin yerini ne alacak?

Üçüncü-taraf çerezlerin kullanımdan kaldırılması Cannes’da çokça tartışılan konulardan bir diğeri oldu. Malum bu konuda tahminler havada uçuşuyor ve reklam teknolojisi sektörü, üçüncü-taraf çerezlerden geriye kalan boşluğu hangi çözümün dolduracağına dair fikir birliğine varabilmiş değil.

Ancak şu gerçek ki birinci taraf çerezler artık tam olarak hayatımızda. Biz Adform olarak bu geçişin ön saflarında yer almaktan gurur duyuyoruz. ID Fusion, üçüncü taraf çerezlere olan bağımlılığı azaltmamızı ve birinci taraf kimliklere dayalı kampanya başarısının Google’ın Chrome için verdiği son tarih olan 2023’te değil, şimdiden elde edilebileceğini kanıtlayan ilk markalardan biri olmamızı sağlıyor. Adform olarak, müşterilerimizin verileri üzerinde daha fazla kontrole sahip olduğu ve pazarlamacıların değerli veriler toplamasına ve etkili kampanyalar sunmasına olanak tanıyan açık, reklamla finanse edilen bir internet ortamına inanıyoruz. ID Fusion çözümümüz bu noktada CMO’lar için aynı anda gizlilik yönergelerini ve pazar gereksinimlerini destekleyerek denklemin her iki yönünün de gerçekleşmesini mümkün kılıyor. Çerezler dünyasında en can alıcı soru ise şu: “Adreslenebilir reklamı gelecekte hangi ölçekte ve hangi formda göreceğiz?”

En üst seviyede yaratıcılık

Cannes Lions, yaratıcılığı beslemek ve sektördeki en parlak zihinlerden ilham almak için harika bir yer. Resmi seremoniler kimi zaman profesyonel içeriği gölgelese de, normları değiştiren ve dünyadaki en yaratıcı fikirlerin sanatımızla yapabileceklerimizin sınırlarını zorladığı bir sektörde çalıştığımız bir gerçek. Daha evvel söz ettiğimiz üzere Ukrayna’daki savaş doğal olarak gündemi belirledi ve fark yaratabilecek bir silah olarak yaratıcılığın altı sıkça çizildi. Örneğin United 24 Ukrayna’ya yapılan bağışları yönetmek adına yaratıcı bir kampanya geliştirmek için açık bir davet gönderdi. Danimarkalı ajansların bu daveti kabul edeceklerini ve savaşa, en güçlü yollardan biriyle, yani harika bir yaratıcı fikirle katılacaklarını umuyorum.

Cannes Lions’da kutladığımız şey yaratıcılık. Dolayısıyla her yıl yaratıcılığımızı arttırdıkça ve yaratıcılığımızın gelecekte çok önemli etkilerde bulunmasını hedefledikçe, yaptığımız harcamalar belki de o kadar da önemli değil.

Dijital dönüşümün olmazsa olmazı: CMO-CFO ortaklığı

Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali featured
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

IKEA, bebeklerin ilk adımlarının tanığı oluyor
Haberler
IKEA, bebeklerin ilk adımlarının tanığı oluyor
İrem Alimoğlu
17 Nisan 2025
Reklam Standartları Kurumu'ndan Twix'in reklamına yasak!
Haberler
Reklam Standartları Kurumu’ndan Twix’in reklamına yasak!
Sena Tufan
7 gün önce
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Haberler
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Haberler
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.