Salgın döneminde evde kalıp fast food yemek bir vatandaşlık görevi haline geldi… Bu görev tanımı ABD’de Beyaz Saray tarafından değil, Burger King tarafından yeni kampanyalarıyla birlikte tüm Amerikan vatandaşlarına iletildi.
Marka evinde kalan koltuk sevdalılarını tanımlamak üzere yeni bir kelime dahi türetti; “couch potatriots” (tüm gün koltuğunda oturmayı seven insanları onurlandıracak tele-milliyetçilik). Tüm günü koltukta geçirme kavramını olumsuzdan olumluya çeviren kampanya COVID-19 salgını başlamadan önce çekilen görüntülerden oluşuyor. Başka bir reklam için çekilen görüntüler “Stay Home of the Whopper” (Whopper’ın Evi Olarak Kal) kampanyasında “Ülkenizin koltuğunuzda kalıp eve sipariş vermenize ihtiyacı var” sözlerine eşlik ediyor. “Üstünüze düşeni yapın. Evde kalmak hepimizin daha güvende olmasını sağlamakla kalmayıp sizi bir tele-milliyetçi kılıyor”.
Bu sözler otoriter dış ses tarafından söylenirken koltuklarının sihirli bir şekilde dikleşmesi sayesinde ayağa kalkmadan dikilen koltuk sevdalıları mesajı selamlıyor. “Stay Home of the Whopper” FCB ajans network’ünün işi. Kampanyada dönemin sağlık mesajlarını içeren söylemler geçerken gayri ciddi bir ton ile “vatana hizmetiniz için teşekkür ederiz” milli duyguları kabartan cümlesi de dikkat çekiyor.
Reklamın asıl mesajı Burger King’in mobil aplikasyonundan verilen ve 10 doların üstündeki siparişlerinden getirme ücreti alınmayacağını bildirmek de olsa 30 saniyelik eğlenceli kampanya Burger King’in sağlık çalışanlarına 250 bin adet ücretsiz Whopper dağıtacağını bilidiriyor ve izleyicileri Amerikan Hemşireleri Derneği Koronavirüs Fonu’na (American Nurses Foundation Coronavirus Response Fund) SMS aracılığıyla bağış yapmaya çağırıyor.
Kampanya boyunca geçen “kahraman” kelimesi normalden daha laubali bir tonda “yemeklerini dışarıya çıkıp aramaktansa eve söyleyip toplumu kurtarmak için üzerine düşeni yapanları” tanımlamak için kullanılıyor.
Yeni kampanya Paris merkezli ajans Buzzman’ın topluma evlerinde Whopper sandviçini yapmalarını sağlayan “Karantina Whopper’ı” kampanyasını takip ediyor ve global kapsamda Burger King’in itibarını yükseltirken aynı zamanda herkesin yüzüne bir tebessüm yerleştiriyor.