Zorlu Enerji elektrikli araç meraklılarına data driven bir çözümle ulaşıyor
Zorlu Enerji bünyesindeki ZES (Zorlu Energy Solutions), TeslaTurk.com’un kurucusu ve YouTube’da elektrikli araçlar hakkında içerik üreten Emir Tunçyürek ile iş birliğine gitti. Gerçekleştirilen ilk projede ZES, “data-driven” bir uygulamayla elektrikli araçlar hakkında arama yapan kişilerin merak ettikleri soruları hazırladığı içeriklerle cevapladı.
Zorlu Enerji’nin yeni nesil teknolojileri hayata geçirmek amacıyla yarattığı ZES, TeslaTurk.com’un kurucusu ve YouTube’da elektrikli araçlar hakkında içerik üreten Emir Tunçyürek ile iş birliğine giderek sektörde bir ilki gerçekleştirdi ve uzun soluklu bir “influencer” projesine imza attı. Bu iş birliği kapsamında gerçekleştirilen ilk projede ZES, “data-driven” bir uygulamayla elektrikli araçlar hakkında arama yapan kişilerin merak ettikleri soruları hazırladığı içeriklerle cevapladı.
ZES elektrikli araç devrimini hızlandırmayı hedefliyor
Yolların yeni, temiz ve hızlı enerjisi olarak 2018’de lanse edilen Zorlu Enerji Grubu’nun yeni nesil teknoloji markası ZES, kurduğu hızlı şarj istasyonlarıyla birlikte elektrikli araç sahiplerinin yolculuklarını kolaylaştırmayı ve Türkiye’de elektrikli araç devrimini hızlandırmayı hedefliyor.
Bu hedef doğrultusunda pazarlama çalışmalarına hız veren Zorlu Enerji, elektrikli araçlar hakkında içerik üreten ve bu alanda Türkiye’nin öncü kişilerinden olan TeslaTurk blog’unun kurucusu Emir Tunçyürek ile uzun soluklu bir iş birliği başlattı. Bu iş birliği kapsamında gerçekleştirilen ilk proje olan “Emir Tunçyürek ile Elektrikli Otomobiller Hakkında 10 Soru 10 Cevap” projesi newton.ddc ve ajans Ultra tarafından tamamen data kaynaklı bir bakış açısıyla tasarlandı. Projede Google Arama Motoru verileri içerik üretimi sürecinde bir içgörü aracı olarak doğru hedef kitleye erişmek anlamında ise bir hedefleme yöntemi olarak kullanıldı.
Elektrikli araç kullanıcılarının ve elektrikli araçlara ilgi duyan kişilerin en çok merak ettiği 10 soru Google’da yapılan aramalara bakılarak derlendi ve Emir Tunçyürek ile birlikte bu sorulara cevap olabilecek videolu içerikler hazırlandı. Hazırlanan videolar ZES YouTube kanalından yayınlandı. Videolu içeriklerin doğru kişilere ulaştırılması için “custom intent” hedefleme modeli kullanılarak elektrikli araçlar hakkında merak ettikleri konu için Google’a danışan kişilere ilgili sorunun cevabı niteliğindeki videolu içerik YouTube’da ZES reklamı olarak gösterildi.
“Türkiye’de e-mobilite dönüşümünün öncüsü oluyoruz”
Konuyla ilgili konuşan Zorlu Enerji Pazarlama Grup Müdürü Özlem Katırcıoğlu: “Zorlu Enerji olarak ZES markamızla Türkiye’de e-mobilite dönüşümünün öncüsü oluyoruz. Tüm iletişim çalışmalarımızın hedefinde elektrikli araçları ülkemizde yaygınlaştırmak, insanları bu konuda bilinçlendirmek var. Emir Tunçyürek ile yollarımız bu noktada kesişti. Kendisinin ‘influencer’ içerik projemiz için doğru isim olduğunu düşündük ve projeyi geliştirdik. Sektörde ilk kez bir ‘influencer’la data-driven bir proje üzerinde çalışıldı. Kendisiyle ileride farklı dijital projelerde de beraber olacağız.” dedi.
Çalışmayla ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.