ZEN Pırlanta’dan dijitalde bir başarı hikayesi
Türkiye’de ihracat lideri ve üretim anlamında Avrupa ve Ortadoğu’nun en büyüğü olan Zen Pırlanta, 2016 Haziran ayında yayınlanmaya başlayan Social Brands listesinde dört aydır zirvede yer alıyor. Önde gelen mücevher markası , 2016 yılı sosyal medya ve dijital platformlardaki başarısı ile hem rakipleri hem de diğer sektörler arasında emin adımlarla ilerliyor.
Zen Pırlanta’da üç yıl önce tüm dijital platformlarda, 360 derece iletişimin sürekliliğini desteklemek üzere bir karar alındı ve her şartta bu kararı uygulamak için büyük çaba gösterildi. Profesyonel bir pazarlama ve iletişim yönetimi sürdüren kurum, dijitali de ana mecralar arasına ekledi ve aynı ölçüde önemsedi.
Zen Pırlanta üç yıl kadar önce yeni dijital iletişim stratejisini belirlerken dijital ajansı olarak Kreatif Yeni Nesil İletişim ile çalışma karar aldı, halen de tüm dijital ve sosyal medya platformlarının yönetimi Kreatif Yeni Nesil Ajansı ile sürdürüyor. Dijital ve sosyal medyanın önemini erken fark ederek geleneksel mecralarda ürün ya da marka için nasıl talep yaratılıyorsa sosyal medyada da bunu başarmayı hedefledi.
Nitelikli içerik üretmek, Zen Pırlanta’yı sosyal medyada ilgiyle takip edilen, videoların ve görsellerin yüksek oranlarda paylaşıldığı bir marka yaptı. Özellikle takipçilerden gelen sorular en kısa sürede cevap verildi, gelen her yorum, marka tarafından önemsendi. Zen Pırlantanın sadece beğenilen modellerini paylaşmak yerine, takipçileri heyecanlandıracak pek çok tasarımını sosyal medyada yayınladı. Paylaşımlarda kullanılan görsel dili iyileştirerek ve sadece sosyal medyaya özel fotoğraflar & videolar üretilerek, etkileşim sayılarının artmasını sağladı.
19 milyon insana ulaşıldı
Yapılan araştırmalarda en yüksek etkileşim alan paylaşımlar ağırlıklı tektaş görselleri oldu. Bu durumun ardında ilginç bir içgörü yatıyor. Kadınlar eşleri veya sevgililerine, Zen paylaşımlarını ciddi bir şekilde yönlendirdiği görüldü. 2016’da her gün Zen Pırlanta hakkında sosyal medya hesaplarında 25.000’e yakın etkileşim elde edildi. Tüm yıl boyunca 19 milyon insana ulaşıldı. Gösterim sayısı ise 250 milyonun üzerinde gerçekleşti…
Tüm platformlarda yeni yayınlanan özellikleri kullanmaya dikkat edilerek, yeni takipçilerin karşısına çıkarak, onlara ilk kez dokunmak hedefleri arasında yer alıyor ve her platformdan farklı kitlelere ulaşarak özel içerikler üretiliyor ZEN. İş dünyasının yakından takip ettiği LinkedIn için özel olarak hazırlanan videolarda, hem Zen Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş’in sektör çalışanlarına seslendiği ve ZEN’i anlattığı videosu, hem de mağaza müdürlerinin ve satış temsilcilerinin sektöre ilham verecek hikayelerden oluşan videoları yer alıyor. Twitter, Instagram ve Snapchat markanın en yoğun kullandığı sosyal medya platformları arasında.
#ForevermarkSerüveni hastagi ile bloggerlar aracılığıyla milyonlarca etkileşim elde edildi… Zen Pırlantanın Türkiye’ye getirdiği ve dünyanın en büyük pırlanta grubu olan DeBeers’ın Forevermark markasını önce bloggerlar Zen mağazalarına giderek bu serüvende keşfetmeleri ve takipçilerine anlatmaları sağlandı. Ardından takipçiler bir sınava girdi ve Forevermark’ı en iyi anlatanlar hediyeler kazandı.
Bloggerlar da çalışmaya dahil edildi
#PırlantaKalpliAnnem uygulaması ile Anneler Günü’nde takipçilere ulaşıldı… Bunun yanında Onedio gibi farklı kanallar da kullanıldı.
Üç yıl kadar önce başlanan bu uygulamalarda özellikle bloggerlar ile özgün ve yine içerik odaklı, takipçilerin ve bloggerların takipçilerinin beklentilerini karşılayan kurgular oluşturuldu. Zen Pırlanta’nın Pazarlama İletişim Danışmanı Şebnem Balkan da Zen Pırlanta’nın önde gelen bloggerlar ile bire bir özel projeler üretilmesini ve bazı paylaşımların uluslararası Forevermark platformlarında da paylaşımını sağladı. Instagramda kullanılan #diamond hastagi ile zaman zaman bazı paylaşımlar dünyada başlıca gönderilenler içine girmeye devam ediyor.
Zen Pırlanta, yıl boyunca bunlara benzer birçok kampanyayı pazarlama ekibi ve Kreatif Yeni Nesil ile birlikte yürütüyor. Ancak çoğu içerik odaklı, etkileşim odaklı işler. Genel dijital stratejinin bu yönde sürdürülmesi konusunda çalışmalar devam ediyor. Nitelikli içerik, doğru hedef kitle, tüm iletişimi kucaklayan bir dijital içerik planı, süreklilik ve kararlılık, dijitali ana mecra olarak görmek ve elbette sonuçları ölçümlemek Zen Pırlantayı bugün olduğu yere ulaştırdı. Marka önümüzdeki üç yıl boyunca dijital iletişim için yeni yollar bulmayı, sadece Türkiye’de değil dünyada da konuşulacak işler üretmeyi hedefliyor.
Marketing Türkiye Almanak 2016 sayısında yer alan “Stratejileriyle Fark Yaratan Marka” analizinde “Zen Pırlanta Değişim Kampanyası”nı en iyi içgörüye sahip çalışmalar arasında yer aldı…
ZEN Pırlanta’nın sosyal medya karnesi:
Takipçi Sayısı | Etkileşim Sayısı | Etkileşim- Takipçi Oranı | |
907.645 | 273.111 | %30 | |
352.232 | 84.532 | %24 | |
56.166 | 546 | %0,97 |
*11 Ocak 2016 tarihli verilere göre hazırlanmıştır.