Zara’nın değişen logosu Twitter’da alay konusu oldu
İspanyol tekstil firması Zara, logosunu değiştirdi. Markanın yeni logosu sosyal medyada alay konusu oldu.
44 yıllık İspanyol giyim markası Zara’nın logosu değiştirildi. Yeni logo, harflerin iç içe geçmesi nedeniyle sosyal medyada dalga konusu oldu. Baron & Baron ajansının tasarladığı logoda, harfler birbirine yaklaştırılırken, Z ve R harflerine de kuyruk eklenmesi nedeniyle okuma güçlüğü yaşanıyor.
Karakter aralığının bu şekilde daraltılması grafik tasarımcı forumlarında hararetle tartışılırken, bu durum sosyal medyanın da gözünden kaçmadı. Tasarımcı Erik Spiekermann “Bu, uzun zamandır gördüğüm en kötü tipografi. Bunu insanların yerine geçecek olan robotlar mı yaptı?” diye sorarken, bazı kullanıcılar harflerin üst üste binmesi ile dalga geçerek şirkete yeni logolar önerdi:
zara's logo transformation pic.twitter.com/DLwXXA4RfI
— Rosa (@furiosaregine) January 29, 2019
https://twitter.com/captl_P/status/1090286408806346752
https://twitter.com/tutu_kahraman/status/1090321848196349952
https://twitter.com/ahmedrashadezz/status/1089669486414872576